دانستنی ها

حل مشکل روشن نشدن گلکسی A10

samsung galaxy a10

گوشی سامسونگ گلکسی A10، یکی از محصولات میان رده و اقتصادی کمپانی سامسونگ می‌باشد که کاربران بسیاری خصوصا در ایران به خرید این محصول علاقه دارند. اصولا معایب گوشی گلکسی A10 به گونه‌ای است که اگر به قیمت آن توجه کنیم، می‌توانیم از آن‌ها چشم پوشی کنیم. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن رو به رو شوند روشن نشدن گوشی گلکسی A10 است. در این مطلب قصد داریم تا با یکدیگر چندین ترفند را برای حل مشکل روشن نشدن گوشی گلکسی A10 بررسی کنیم.

بررسی سلامت و شارژ باتری

ابتدا تلفن همراه خود را ۱۵ دقیقه به منبع تغذیه متصل کرده و صبر کنید. در بسیاری از موارد باتری به صورت کامل تخلیه می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود تا تلفن همراه شما خاموش شود. اگر بعد از ۱۵ دقیقه تلفن همراه شما روشن نشود ممکن است باتری دستگاه شما دچار مشکل شده باشد که البته لازم است این مورد توسط مراکز تعمیرات تلفن همراه بررسی شود

فریز شدن

گاهی اوقات به دلیل نصب و اجرای بازی‌های سنگین و دیتادار باعث می‌شود تا گوشی شما دچار مشکلاتی شود و به دلیل فشاری که این اپلیکیشن‌ها بر روی دستگاه می‌آورند باعث می‌شود تا دستگاه هنگ کند و روشن نشود.

برای رفع این مشکل می‌توانید دکمه پاور و تنظیم صدا را همزمان فشار دهید تا به این ترتیب دستگاه شما ریستارت شود. البته این حالت فقط برای گلکسی A10 ممکن می‌باشد و برای دیگر گوشی‌ها باید بررسی شود.

بازگردانی به تنظیمات کارخانه

در برخی موارد ممکن است مشکل با ریستارت کردن معمولی حل نشود و نیاز باشد که گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم و به اصطلاح ریست فکتوری کنیم. البته از آنجا که تلفن همراه روشن نمی‌شود نیاز است تا از طریق کامپیوتر این کار را انجام دهیم.

باید توجه داشته باشیم که این روش باعث می‌شود تا تمام اطلاعاتی که بر روی حافظه داخلی دستکاه است پاک شود. همچنین این کار باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود.

galaxy a10-reset factory

نصب رام

برخی اوقات با ریست فکتوری کردن هم مشکلمان حل نمی‌شود و یا گاهی اوقات و در برخی موارد گوشی روشن می‌شود اما سیستم عامل بوت نمی‌شود. در این صورت با نصب رام جدید یا به اصطلاح فلش کردن گوشی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

برای نصب رام گوشی نیز بهتر است به مراکز تعمیرات انواع تلفن همراه مراجعه کنید تا از آسیب رسیدن به دستگاه خود جلوگیری کنید.

بررسی سخت افزار

اگر مشکل روشن نشدن گوشی گلکسی A10 شما به دلیل مشکلات نرم افزاری نباشد و با ترفند‌های ذکر شده مشکل حل نشود، احتمالا یکی از قطعات تلفن همراه شما آسیب دیده است و نیاز دارید تا آن‌ها را تعویض کنید. حال ممکن است این مشکل ناشی از خرابی باتری باشد که نمی‌تواند انرژی مورد نیاز را ذخیره کند و یا می‌تواند مشکل از ال سی دی باشد که نمی‌تواند محتوا را نمایش دهد. گاهی اوقات نیز درگاه شارژ دچار مشکلاتی می‌شود و نیاز به تعویض دارد.  به هر حال این مسائل باید توسط متخصصین و مراکز تعمیرات تلفن همراه بررسی شود.

منبع: thedroidguy

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “حل مشکل روشن نشدن گلکسی A10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *