دانستنی ها

رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ توسط چه کسانی انجام می شود؟

باتری لپ تاپ که شارژ نمی شود یک مشکل جدی است زیرا به تاخیر در کارها و فعالیت های شما منجر می شود. این چیزی است که ما اغلب آن را تجربه نمی کنیم ، اما مواردی وجود دارد که لپ تاپ های ما فقط به دلیلی از همکاری با ما امتناع می ورزد. گاهی اوقات ، لپ تاپ حتی وقتی به برق متصل است شارژ نمی شود. وقتی این اتفاق می افتد و شما باید کارهای خود را به صورت اضطراری به اتمام برسانید ، واقعاً نمی توانید به مراکز تعمیرات لپ تاپ بروید و آن را تعمیر کنید. این نیاز به برخی از تفکرات سریع و برخی از ترفندهای مفید دارد که می توانید برای شروع شارژ کردن لپ تاپ خود در شارژ وصل نشوید ، بنابراین شما می توانید کار خود را به پایان برسانید

نحوه رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ در ویندوز 10

اگر راه صحیح این کار را بدانید حل مشکل شارژ نکردن لپ تاپ چندان دشوار نیست. گاهی اوقات لپ تاپ شما دچار همگام سازی بین باتری و شارژر نمی شود ، به همین دلیل حتی در زمان اتصال به برق شارژ نمی شود. می توانید شارژر را برداشته و لپ تاپ را مجدداً تنظیم کنید تا شارژ شود. این بیشتر مواقع کارساز خواهد بود ، اما گاهی اوقات شما باید به روش های پیچیده تر و زمان بیشتری بروید. در اینجا لیستی از چند روش موثر و آسان برای حل این مشکل آورده شده است که به شما کمک می کند تا لپ تاپ خود را دوباره شارژ کرده و از سر بگیرید.

1 شارژر AC خود را متصل و از برق جدا کنید

وقتی متوجه شدید لپ تاپ شما در شارژ نیست ، شارژر AC را از برق بکشید و بگذارید چند ثانیه بگذرد. سپس شارژر را دوباره وصل کنید و باید شارژ شود زیرا چند ثانیه برای تنظیم مجدد باتری و شارژر کافی است.

2 نصب مجدد آداپتور برق متناوب و درایور باتری را انجام دهید

گاهی اوقات درایورهای باتری و آداپتور باید دوباره نصب شوند زیرا به درستی کار نمی کنند و منجر به شارژ نشدن باتری لپ تاپ می شوند حتی در صورت اتصال شارژر. برای انجام این کار به طور موثر ، باید این مراحل را به ترتیب صحیح دنبال کنید:

1) شارژر را در لپ تاپ خود متصل کرده و سپس Windows و R را همزمان فشار دهید و سپس Run باز می شود.

2) جعبه ای باز می شود که در آن باید devmgmt.msc را در فضای خالی تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

3) مدیر دستگاه بر روی صفحه باز می شود. بر روی Battery کلیک کرده و پس از گسترش تنظیمات ، بر روی Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery کلیک راست کرده و سپس Uninstall را کلیک کنید.

4) بعد از اتمام نصب ، چند ثانیه صبر کنید و باتری را از لپ تاپ خارج کنید.

5) 10 ثانیه صبر کنید سپس باتری را تعویض کنید و شارژر را وصل کنید. سپس به Device Manager رفته و گزینه Scan for Hardware Changes را انتخاب کنید. این لپ تاپ شما را اسکن می کند و پس از اتمام باتری پیشنهاد می شود درایورهای باتری را دوباره نصب کنید.

6) نصب مجدد غواصان باتری مدتی طول خواهد کشید و سپس باید لپ تاپ خود را دوباره راه اندازی کنید. با این کار مشکلی برطرف می شود و لپ تاپ شما شروع به شارژ می کند.

3 ببینید آیا آداپتور برق متناوب کار می کند یا خیر

اگر آداپتور برق لپ تاپ شما کار نمی کند ، پس می توانید با مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ روبرو شوید. کاری که می توانید انجام دهید این است که باتری را برداشته یا کابل باتری را از مادربرد جدا کرده و آداپتور Ac را به لپ تاپ خود متصل کنید. سپس لپ تاپ را راه اندازی کنید و ببینید آیا آن روشن شده است ، دیگر مشکلی با آداپتور شما ندارد. به درستی کار می کند.

توجه داشته باشید که روش های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید تعمیر لپ تاپ خود را انجام دهید. اما بهترین روش این است که به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *