دانستنی ها

تعطیلی سرویس اپلیکیشن‌ کروم با تاخیر رو به رو شد

تعطیلی سرویس اپلیکیشن کروم

گوگل سرویسی برای اپلیکشن‌های گوگل کروم دارد که از مدتی پیش تعطیل آن تصویب شده است، اما ظاهرا این تعطیلی کمی تاخیر خورده است.

اپلیکیشن‌های کروم، اپلیکیشن‌هایی هستند که در داخل سرویس کروم نصب می‌شوند و عملکردی شبیه به اپلیکیشن‌های مرسوم در دسکتاپ دارند. مشهورترین آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن Pocket اشاره کرد.

سرویس‌های اپلیکیشن کروم شاید طرفداران زیادی نداشته باشد. به عبارتی به احتمال زیاد شما به عنوان کاربر کروم، تاکنون هیچ‌گونه استفاده‌ای از این اپلیکیشن‌های نکرده باشید. طبق آمار منتشر شده از سوی گوگل، تنها یک درصد از کاربران ویندوز، مک و لینوکس از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند که این آمار نشان می‌دهد هیچ گونه استقبالی از این اپلیکیشن‌ها نشده است.

به همین خاطر گوگل چندی پیش از تصمیم رسمی برای تعطیلی سرویس اپلیکیشن‌ها خبر داد و حتی زمان بندی آن را نیز اعلام کرد. البته اخبار جدید ادعا می‌کنند که برنامه‌ی تعطیلی تاخیر خورده است و فعلا کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها را دارند.

تعطیلی سرویس اپلیکیشن کروم از ژوئن 2022

گوگل در ماه ژانویه اعلام کرد که سرویس اپلیکیشن‌های تحت کروم در سال جاری در ویندوز و مک و لینوکس از کار می‌افتد. ابتدا آن‌ها ماه ژوئن را برای اتمام پشتیبانی مطرح کرده بودند و حال بعد از گذشت دوماه هنوز خبری از تعطیلی نیست و همچنان امکان استفاده از این اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

حال گوگل در خبری جدید می‌گوید که اپلیکیشن‌های کروم تا ژوئن 2021 تحت پشتیبانی قرار خواهند داشت.

علاوه بر این ظاهرا سازمان‌هایی که از این سرویس‌‌ها استفاده می‌کنند تا یک سال دیگر یعنی ژوئن 2022 تحت پشتیبانی هستند.

کابران سیستم عامل کروم، در دوره‌ی زمانی طولانی‌تری امکان استفاده از کروم را خواهند داشت. مدیران مانتین ویو اعلام کردند پشتیبانی رسمی از این اپلیکیشن‌ها  در سیستم عامل اختصاصی تا سال 2022 خواهد بود. البته آن‌ها ذکر کردند که ژوئن 2022 آخرین تاریخ رسمی پشتیبانی خواهد بود و پس از آن تحت هر شرایطی پشتیبانی از این سرویس‌ها را متوقف خواهند کرد.

گوگل در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که افزونه‌های کروم از سیاست‌های جدید متاثر نمی‌شوند. آن‌ها همچنین به توسعه دهندگان اپلیکیشن در کروم پیشنهاد دادند که توسعه افزونه یا همان Extention   را به عنوان راهکاری جایگزین در پیش بگیرند.

همچنین برای مشاهده خدمات تخصصی ناوک می‌توانید اینجا کلیک کنید.

منبع: news1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *