دانستنی ها

مدیاتک از تراشه هلیو جی 95 رونمایی کرد

تراشه هلیو جی 95

تقربیا همه‌ی ما تراشه گیمینگ و میان‌رده مدیاتک را می‌شناسیم. سری هلیو جی، تراشه‌هایی هستند که مدیاتک برای گیمینگ طراحی کرده است. حال به تازگی، مدیاتک از جدیدترین تراشه میان‌رده خود یعنی هلیو جی 95 ( تراشه Helio G95) رونمایی کرده است.

با وجود تحریم‌های آمریکا بر روی کمپانی‌های چینی مخصوصا هواوی، مدیاتک بازار بسیاری خوبی در زمینه فروش تراشه‌های خود دارد و سعی می‌کند با تولید تراشه‌های با کیفیت، بازار را در دست خود بگیرد.

پیش از این مدیاتک توانسته بود با تراشه هلیو جی 90 تی معروف شود. این تراشه عملکرد بسیار خوبی داشت تا جایی که شیائومی از آن در گوشی ردمی نوت 8 پرو استفاده نمود و عملکرد بسیاری مطلوبی دریافت کرد. حال مدیاتک با یک بروزرسانی در بخش پردازش گرافیکی، تراشه جدیدی با نام هلیو جی 95 عرضه کرده است.

بنابر اطلاعاتی که از سوی این کمپانی تایوانی منتشر شده است، هلیو جی 95 دقیقا مشابه به جی 90 تی می‌باشد و فقط شاهد بهبود 5 درصدی در زمینه پردازش گرافیکی هستیم. باقی موارد مانند CPU، حافظه رم پشتیبانی شده، بخش ارتباطات کاملا مشابه به نسخه پیشین است.

مشخصات تراشه هلیو جی 95

مدیاتک این تراشه را با فناوری لیتوگرافی 12 نانومتری خواهد ساخت. در این تراشه شاهد دو هسته اصلی و پرقدرت Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز خواهیم بود. علاوه بر این دو هسته، شاهد شش هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز خواهیم بود. این تراشه از یک GPU نسبتا جدید ولی میان‌رده یعنی Mali-G76 MC4 با فرکانس 900 مگاهرتز استفاده می‌کند که نسبت به مدل پیشین خود 100 مگاهرتز ارتقا سرعت داشته است.

همچنین این تراشه از حافظه سریع UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند و می‌توان در خروجی آن از نمایشگر 90 هرتزی با پنل FHD+ و همچنین دوربین 64 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K استفاده نمود.

در کنار این موارد، کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند می‌توانند از این تراشه جهت طراحی گوشی دو سیم کارته با قابلیت هر دو سیم 4G همزمان فعال بهره جویند.

هنوز دستگاه‌هایی که از این تراشه جدید استفاده می‌کنند مشخص نشده است اما انتظار می‌رود ریلمی 7 جزو اولین محصولاتی باشد که از این تراشه استفاده کند.

منبع: gsmarena

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *