دانستنی ها

تاریخ انتشار سیستم عامل macos 11 big sur مشخص شد

تاریخ انتشار macos 11 big sur

اپل در رویداد one more thing در کنار معرفی محصولات جدید خود ، تاریخ انتشار سیستم عامل macOS 11 big sur را  نیز اعلام کرد.

اپل در رویداد خود اعلام کرد که در تاریخ 12 نوامبر ( 22 آبان) macOS 11 big sur عرضه خواهد شد. پیش‌تر در ژوئن امسال، اپل اعلام کرده بود که به زودی نسخه جدیدی از macos انتشار خواهد یافت و در آن زمان در حال کار بر روی نسخه بتا بودند و حال زمان عرضه آن فرا رسیده است.

[av_button label=’تعمیرات تلفن همراه ‘ link=’manually,https://navakservices.com/service/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87/’ link_target=’_blank’ size=’large’ position=’center’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-stbuj2′ admin_preview_bg=”]

Big sur برای اپل اهمیت بسیاری دارد و قرار است تغییرات مهم و مدنظر کاربران را به همراه داشته باشد. به گفته اپل این بروزرسانی برای مک بوک‌های مبتنی بر تراشه اپل سیلیکون کاملا ضروری است و با این بروزرسانی آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های IOS را بر روی مک بوک‌های خود اجرا کنند. همچنین عملکرد سیستم‌های مک بوک مبتنی بر تراشه M1 بهبود پیدا می‌کند.

 

 MacOS big sur بازآرایی بصری بزرگی برای رابط کاربری و بسیاری از اپلیکشن‌ها فراهم می‌کند. یکی از تغییراتی که بوجود می‌آورد، ایجاد تشابه پنل اعلانیه control center مک‌بوک با IOS و آیپد او اس است.

تاریخ انتشار macos 11 big sur

به روزرسانی IOS عرضه شده در ماه گذشته، قابلیت‌های جدید به این سیستم خصوصا برنامه Messages اضافه کرد. از خصوصیات جدید می‌توان به منشن کردن ، پاسخ درون خطی و یا پین کردن پیام‌ها اشاره کرد که حال این ویژگی‌ها به پیام‌رسان مک بوک نیز اضافه شده است. علاوه بر آن گفته شده است با این بروزرسانی قابلیت ساخت مموجی برای اولین بار به مک بوک اضافه می‌شود.

درباره تغییرات جدید macOS 11 big sur می‌توان به ویژگی‌های جدید maps مانند نقشه‌های داخلی اشاره کرد. همچنین کاربران می‌توانند به کمک نمایش مجازی از نمای خیابان در گوگل مپس استفاده کرد. البته این ویژگی پیش‌تر به آیفون اضافه شده بود.

تاریخ انتشار macos 11 big sur

اولین نسخه از مک او اس 11 بیک سر در قالب بروزرسانی رایگان برای مک بوک‌هایی که قابلیت ارتقا به این ورژن را دارد منتشر می‌شود و جایگزین کاتالینا خواهد شد.

منبع: theverge

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *