لپ تاپ

برای تعمیر مادربرد چه باید کرد؟

خرابی مادربرد-چگونه می توان تشخیص داد مادربرد خراب است؟

به منظور تعمیر مادربرد ابتدا باید این قطعه را از لحاظ شکل ظاهری بررسی نمایید. اشکالاتی که در ظاهر مادربرد رخ می‌دهد، به دلیل عملکرد اشتباه رم و پاور است.

نوسانات ولتاژ واحد منبع تغذیه اگر توسط پاور کامپیوتر رفع نشود، به مادربرد شما آسیب جدب وارد می کند..

از بوق‌هایی که مادربرد هنگام تصویر ندادن می‌زند می‌توانیم متوجه شد که کدام قطعه دچار مشکل شده است.

بوق کوتاه یکسره، بوق مقطع بلند و بوق ممتد کشیده می‌تواند خرابی پردازنده، حافظه و کارت گرافیک را به شما نشان دهد. لازم است حتما به این موارد دقت کنید.

ابزار‌های بسیاری برای تعمیر مادربرد استفاده می‌شود، که عبارتند از: دستگاه آی آر، لوپ، قلع کش، پنس، مولتی متر، هویه، هوای گرم و اشتاینر.

مهم‌ترین بخش یادگیری نحوه تعمیر مادربرد پس از شناخت قطعات و کار با ابزار‌های تعمیرات مادربرد، نقشه خوانی و نحوه جهت یابی مادربرد است.

اشکالاتی که برای بایوس مادربرد نیز می‌تواند رخ دهد بسیار زیاد است. بایوس روی تمام مادربرد‌ها یافت می‌شود و بعضی از مادربرد‌های حرفه‌ای دو بایوس دارند.

اهمیت تعمیر مادربرد

خوب است بدانید بایوس قطعه‌ای است که اطلاعاتی برای روشن شدن کامپیوتر در اختیار دارد. مشکلاتی که برای بایوس رخ می‌دهد با برنامه‌ریزی مجدد آن قابلیت رفع شدن دارد.

کپی بایوس با دستگاهی به نام پروگرام انجام می‌شود که مدل‌های TNM 2000 و TNM 5000 از بهترین برنامه‌های موجود در بازار ایران هستند.

فایل اصلی بایوس را از سایت اصلی آن دریافت کنید و با کپی مجدد مشکلات آن را حل کنید. اگر بایوس پسورد دارد با یک رایت مجدد رمز آن از بین می‌رود.

یکی از دلایل دیگر برای خرابی مادربرد، معیوب شدن چیپست‌ها است. معمولا در این شرایط فقط با تعویض چیپست پل شمالی یا پل جنوبی می‌توان ایرادات آن را رفع کرد.

برای بررسی عیب‌های چیپست پل جنوبی باید کنترل کننده‌های ورودی و خروجی را تست کنیم، در این مورد بررسی پورت USB بسیار مهم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *