لپ تاپ

برای تعمیر آداپتور لپ تاپ چه کنیم؟

روشی ساده برای برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ

برای تعمیر آداپتور لپ تاپ چه کنیم؟ این سوالی است که ممکن است به ذهن شما نیز خطور کرده باشد. آداپتور یا شارژر لپ تاپ جز مهم‌ترین اجزای لپ تاپ است. به طور حتم می دانید که اگر شارژر به درستی کار نکند، لپ تاپ شما با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد. همچنین اگر تعمیر این قطعه را جدی نگیرید، ممکن است باعث بروز مشکلاتی بیشتر در لپ تاپ شما شود.

برای تعمیر آداپتور لپ تاپ چه کنیم؟

آداپتور بعنوان تامین کننده جریان ولتاژ و آمپر مورد نیاز لپ تاپ ، لازم است تا به درستی کار کند. ابتدا جریان برق شهر که معمولا حدود 220 ولت AC است از طریق کابل و سوکت برق وارد آداپتور می شود این جریان پس از تنظیم شدن شدت و ولتاژ ازبه وسیله مدار، طریق کانکتور قابل دسترسی می باشد.

به منظور میزان خروجی برق نسبت به مصرف و نیاز لپ تاپ، مقداری در نظر گرفته شده است. این مقدار در لپ تاپ های مختلف تفاوت دارد جریان خروجی نباید پایین تر یا بالاتراز میزان مشخص شده باشد وگرنه به دستگاه آسیب وارد می کند. البته خراب شدن آداپتور شارژر دلایل مختلفی دارد که ممکن است به سادگی رفع گردد و یا اینکه نیاز باشد آداپتور را به کلی تعویض نمایید. تست و تعمیر آداپتور شارژر لپ تاپ مراحل مختلفی دارد که در ادامه مرور خواهیم کرد.

انواع آداپتورهای لپ‌تاپ

– آداپتورهای نوع UNIVERSAL

از گران‌قیمت‌ترین سری شارژرهای لپ‌تاپ که توانایی تبدیل هر نوع جریانی را به نوع دیگر دارند.

– آداپتورهای نوع AC

این دسته جز آداپتورهای معمولی هستند که در محیط کار، منزل و یا مکان‌های دیگر از آن استفاده می‌کنیم و اتصال آن‌ها به برق خانگی است.

– آداپتورهای نوع DC

این دسته همانند انواع مختلف شارژرهایی که برق ماشین را به دستگاهی چون موبایل انتقال می‌دهد، عمل می‌کنند.

یکی از خدماتی که تعمیرکاران لپ تاپ ما به مشتریان خود ارائه می‌دهند، تعمیر آداپتور است.

پیش نیاز تعمیر شارژر لپ تاپ، انجام تست آداپتور می باشد. روش و روند انجام تست آداپتور، بستگی به شدت و نوع آسیب دیدگی شارژر دارد.

با انجام تست آداپتور، مشخص می شود که آیا مدارها سالم هستند یا نیاز به تعمیر و تعویض دارند.

گاهی اوقات با تعویض مدارها، مشکل حل می شود اما در برخی موارد به طور کل باید شارژر جدیدی برای خود بخرید.

تعمیرات حرفه‌ایی لپ تاپ، سرفیس و مک بوک

واحد فروش و تعمیرات ناوک سرویس سرویس با تجربه بسیار بالات آماده ارائه مشاوره، تعمیر لپ تاپ، تعمیر سرفیس و رفع هر گونه مشکلات لپ تاپ شما می‌ باشد. از دیگر خدمات ناوک سرویس تعمیر مک بوک و تعمیر آی مک اپل می‌باشد. همانطور که اطلاع دارید شرکت‌های اپل و مایکروسافت سرفیس مثل اکثر شرکت‌های خارجی در ایران نمایندگی ندارند. از این رو در صورت بروز مشکلات برای کامپیوتر یا لپ تاپ شما نیاز هست که حتما به گروه‌های معتبر و دارای تجربه درخشان مراجعه بفرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *