دانستنی ها

برای برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ چه کنیم؟

روشی ساده برای برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ

برای برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ به یک عدد نوار چسبان به عنوان محافظ، یک عدد چسب سیلیکونی، یک عدد چسب نواری برق نیاز داریم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

برای برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ چه کنیم؟

همان طور که می دانید لپ تاپ ها قابلیت حمل دارند. و از این نظر، چندین و چند بار برای شارژ شدن، سیم شارژر را به آن وصل و از آن جدا میکنیم. در نتیجه این موضوع باعث می شود که سیم شارژر و کانکتور آن همواره در معرض پارگی و ریش ریش شدن قرار گیرد. در صورتی که چنین مشکلی ایجاد شود، باید هر چه زودتر به فکر تعویض و تعمیر سیم شارژر باشید. زیرا نه تنها به باتری دستگاه صدمه و آسیب میزند، بلکه حتی می تواند باعث جرقه زدن و آتش سوزی و خسارات مالی و جانی منجر شود.

روشی ساده برای رفع مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ

یک روش راحت و سریع به منظور برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ وجود دارد و آن این است که چسب برق را دور قسمت آسیب دیده سیم بپیچانید تا خسارت کمتری محول شود. به منظور محکم کاری نیز می توانید از چسب سیلیکونی که در بیشتر فروشگاه ها امکان خریداری آن فراهم است، استفاده نمایید. تا از این نظر خیال شما از بابت دوام آن کمی آسوده گردد. به منظور محافظت از سطحی که بر روی آن مشغول به کار هستید، می توانید از یک تکه نوار چسبان یا هر چیز دیگری که از قابلیت چسبیدن برخوردار است، استفاده نمایید و سیم شارژر را جهت تعمیر بر روی آن قرار دهید.

در نهایت مقداری از چسب سیلیکونی را بر روی بخشی که نیاز به تعمیر شدن دارد، بریزید. درزگیر از قابلیت چسبندگی بالایی برخوردار است و به راحتی، آسیب ها و صدمات را می پوشاند. قابل ذکر می باشد که اگر از حساسیت پوستی برخوردار می باشید. می توانید از یک جفت دستکش محافظ استفاده نمایید تا امکان آسیب به پوستتان به حداقل برسد. در آخر نیز اجازه بدهید چسب به مدت یک الی دو ساعت به همان صورت باقی بماند تا محکم شود. هم اکنون سیم شما تعمیر شده و می توانید از آن استفاده نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “برای برطرف کردن مشکل ساییدگی سیم شارژر لپ تاپ چه کنیم؟

  1. مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سیم کابل شارژر لپ تاپ ساییده شده بود نزدیک کابل
    منم با نوار چسب مشکی, چسب زدم و بدون اینکه متوجه بشم (چون نوار چسب نمیزاشت) روکش سیمیش هم از بین رفته بود و به هم وصل بودن
    البته من به این مشکل زمانی متوجه شدم که لپ تاپ شارژ نمیشد و تازه مادر بردش رو تامییر کردم (دو روزه) چون شارژ نمیشد
    بنظرتون مشکل از اتصال شارژر میتونه باشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *