دانستنی ها

بازی های مناسب برای کودکان بزرگتر از ۵ سال

کودکان بزرگتر از ۵ سال

 

همانطور که در مطلب مربوط به بازی‌های مناسب برای کودکان زیر ۵ سال گفته شد ما باید سعی کنیم از بازی‌های مناسب سن کودکان که برای آن‌ها آموزنده هستند و به تقویت قابلیت‌های کودکان می‌پردازند استفاده کنیم. در این مطلب هم قصد داریم تعدادی بازی به شما معرفی کنیم که برای کودکان بزرگتر طراحی شده‌اند و می‌توانند برای کودک فواید بسیاری داشته باشند.

کودکان بزرگتر از ۵ سال

بازی

آموزش شمارش اعداد با بازی  0-100 Kids Learn Numbers Game

همانطور که اسمش نشان می‌دهد این بازی قرار است به کودک شما یاد بدهد که از ۰ تا ۱۰۰ را بشمارد. شیوه آموزش این بازی استفاده از تصاویر جالب آموزشی در فلش کارت‌هایش است. پرسش و پاسخ بازی با کودک موجب می‌شود تا کودک در معرض آزمون قرار بگیرد و برای بهتر شدن تلاش کند.

بازی   Jetpack Joyride مناسب برای کودکان ۹ سال به بالا

این بازی توسط شرکت Halfbrick Studios ساخته شده است و برای کودک ۹ ساله بسیار ساده است. چون کودک برای انجام بازی فقط نیاز به یک انگشت دارد تا کاراکتر بازی را کنترل کند و سکه‌ها را جمع کند، از موانع بگذرد و با سکه‌هایش خرید کند. این بازی با حجم ۹۶ مگابایت تا کنون بیشتر از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است و شما می‌توانید آن را از گوگل پلی، بازار و یا مایکت دانلود کنید.

 

بازی Learn Shapes for Kids, Toddlers – Educational Game برای آموزش اشکال هندسی به کودک

این بازی هم اشکال هندسی‌ای چون دایره، لوزی، مربع، متسطیل، بیضی و مثلث را به کودک شما آموزش می‌دهد. وجود پازل‌های کودکانه گوناگون باعث می‌شود تا کودک بتواند به خوبی با چالش‌های شناخت اشکال درگیر شود. سادگی این بازی هم آن را تبدیل به یک بازی مناسب برای کودکان زیر ۵ سال و حتی بزرگتر کرده است. جالب است بدانید که در این بازی کودک می‌تواند نام اشکال را به ۶ زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتقالی و روسیه‌ای یاد بگیرد. پس می‌توان گفت که شما می‌توانید با کمک این بازی به افزایش دایره لغات کودکان در زبان‌های دیگر کمک کنید. البته اگر علاقه به آموزش زبان به کودک‌تان دارید!

پرورش خلاقیت کودک با بازی  Kids Doodle – Color & Draw

کودک شما در این بازی با ۲۴ قلم مختلف می‌تواند نقاشی بکشد. شما می‌توانید برای نقاشی کودک‌تان عکس دانلود کنید و در این بازی در اختیارش قرار دهید تا روی عکس نقاشی بکشد. یک قابلیت خوب دیگر بازی Kids Doodle – Color & Draw قابلیت برگشتن به عقب است. ضمنا کودک شما می‌تواند با تکان دادن تلفن همراه کل طرحی که کشیده است را پاک کند. حجم این بازی بسیار کم است (۹ مگابایت) و شما می‌توانید آن را از گوگل پلی و مایکت دانلود کنید.

بازی  Cut the Rope FULL FREE مناسب برای کودکان ۴ سال به بالا

بازی Cut the Rope FULL FREE، یک بازی با رابط کاربری ساده برای کودکان ۴ ساله و بیشتر است. کودکان در این بازی از رساندن شکلات به شخصیت بازی لذت می‌برند و ستاره‌های زیادی باید جمع کنند. این بازی ۴۲۵ مرحله دارد که باعث می‌شود حالا حالاها تمام نشود و کودک باید به کشف جایزه‌های مخفی بازی بپردازد. شرکت zeptolab گرافیک این بازی را بسیار خوب تنظیم کرده و شما می‌توانید یکی از ۱۰۰ میلیون نفری باشید که در سراسر دنیا این بازی را دانلود کرده‌اند و از آن لذت برده‌اند!

شما برای سرگرم کردن کودک‌تان از چه بازی‌هایی روی تلفن همراه بهره می‌برید؟ کودک شما روزانه چقدر از وقتش را پای تلفن همراه صرف می‌کند؟ نظرات و سوالات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “بازی های مناسب برای کودکان بزرگتر از ۵ سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *