دانستنی ها

این شما و این 12 تا از بهترین آنتی ویروس های سال 2022

آنتی ویروس

اگرچه گشت و گذار در وب یا تماشای یک ویدیو می تواند بی ضرر به نظر برسد، خطرات امنیت سایبری در سراسر اینترنت در کمین رایانه شما وجود دارد. انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب، که به عنوان بدافزار شناخته می شوند، می توانند برای نظارت بر کارهایی که به صورت آنلاین انجام می دهید و شاید اطلاعات شخصی شما را در تلاش برای سرقت هویت به سرقت ببرند، استفاده شوند. به همین دلیل است که شما نیاز به محافظت از آنتی ویروس دارید.

اگرچه گزینه‌های زیادی در خرید بهترین آنتی‌ ویروس وجود دارد، اما برخی از آنها محافظت بیشتری نسبت به بقیه دارند. ما بهترین آنتی ویروس سال 2022 را بررسی کردیم تا به شما را در انتخاب خوب خرید آنتی ویروس کمک کنیم.

بهترین آنتی ویروس ما در سال 2022

برای کمک به محافظت از رایانه هایی با ویندوز 11 یا ویندوز 10 خود، در اینجا رتبه ما از بهترین نرم افزار آنتی ویروس سال 2022 آورده شده است:

  1. شماره 1 بیت دیفندر
  2. شماره 2 نورتون
  3. شماره 3 کسپرسکی
  4. شماره 4 ESET
  5. شماره 5 وب روت
  6. شماره 5 Avast
  7. شماره 5 مک آفی
  8. شماره 5 ترند میکرو
  9. شماره 5 آویرا
  10. شماره 10 فناوری های AVG
  11. شماره 11 Malwarebytes
  12. شماره 12 سوفوس

 آنتی ویروس Bitdefender

 آنتی ویروس Bitdefender

آنتی ویروس Bitdefender که در رتبه اول لیست ما قرار دارد، چندین بسته نرم افزار آنتی ویروس برای ویندوز دارد که توسط تسترهای مستقل به خوبی مورد توجه قرار می گیرند و قیمت مناسبی دارند. نرم افزار سطح مبتدی آنتی ویروس پلاس امنیت بی درنگ را برای حداکثر سه دستگاه ویندوز به مدت یک سال فراهم می کند. همچنین شامل مزایای به‌روزرسانی‌های مکرر امضای Bitdefender برای جلوتر ماندن از ویروس‌ها و گزینه‌ای برای یک افزونه VPN برای ناشناس ماندن آنلاین است. مجموعه استاندارد حفاظت در برابر فیشینگ، باج افزار، تهدیدات شبکه و موارد دیگر دفاع می کند. همچنین می تواند کامپیوتر آلوده را در یک “محیط نجات” راه اندازی مجدد کند تا به بازیابی کمک کند. بسته های آنتی ویروس ارتقا یافته شامل ویژگی هایی مانند فایروال، مدیر رمز عبور و حفاظت از حریم خصوصی برای وب کم و میکروفون است. بسته های آنتی ویروس برای ویندوز بین 59.99 دلار تا 159.99 دلار قیمت دارند. 

 نورتون

نورتون در رتبه‌بندی بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس ۲۰۲۲ و بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای مک‌های ۲۰۲۲ در رتبه دوم قرار دارد. این شرکت به دلیل استفاده از یادگیری ماشینی که از داده‌ها برای بهبود عملکرد فناوری استفاده می‌کند، به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. حذف تهدیدات امنیت سایبری نورتون قول می‌دهد که اگر نرم‌افزارش نتواند ویروس ها را از دستگاه شما پاک کند، مبلغ کامل را بازپرداخت می‌کند. بسته‌های نرم‌افزار آنتی‌ویروس آن از نظر قیمت در سطح بالاتری قرار دارند (از ۵۹.۹۹ دلار تا ۱۴۹.۹۹ دلار)، اما این شرکت طیف گسترده‌ای از گزینه‌های آنتی‌ویروس و امکان ذخیره داده‌های ابری سخاوتمندانه را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های اختیاری شامل فایروال، VPN، مدیر رمز عبور، حفاظت از سرقت هویت و کنترل‌های سنگین والدین است. نورتون همچنین دارای یک سیستم مبتنی بر ابر برای ذخیره امضاهای ویروس است و بازبینان حرفه ای از محافظت از بدافزارهای دارای رتبه بسیار بالا تمجید می کنند.

Kaspersky

با کسب رتبه 3 در رتبه بندی ما، بازبینان حرفه ای می گویند که محصولات آنتی ویروس این شرکت امنیتی موثر و آسان برای استفاده هستند. آزمایشگاه کسپرسکی در ابتدا در روسیه تاسیس شد اما از آن زمان به سوئیس نقل مکان کرده است. چهار بسته آنتی ویروس موجود است که از 59.99 دلار تا 149.99 دلار در سال متغیر است. بسته های سطح بالاتر شامل ویژگی های اضافی مانند VPN و نرم افزار مسدود کننده تبلیغات است. Kaspersky Security Cloud، یکی از بسته‌های جامع‌تر، حتی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را برای مشاهده هک‌ها زیر نظر دارد. کسپرسکی همچنین امنیت ابری رایگان را برای همه مشتریان فراهم می کند.

آنتی ویروس ESET

با قرار دادن شماره 4 در رتبه بندی بهترین نرم افزار آنتی ویروس سال 2022 و رتبه 2 در رتبه بندی ارزان ترین نرم افزار آنتی ویروس سال 2022، ESET چندین سطح از نرم افزارهای آنتی ویروس را ارائه می دهد. بسته سطح اولیه NOD32 نام دارد و شامل شناسایی بدافزار اولیه و توانایی غیرفعال کردن بدافزار، محافظت در برابر فیشینگ و تضمین عدم کاهش سرعت است، همه با هزینه 39.99 دلار در سال. با بسته حفاظت پیشرفته ESET Internet Security یا بسته ESET Smart Security Premium ویژگی‌های اضافی را اضافه کنید. این بسته ها شامل ویژگی هایی مانند محافظت از وب کم، مرورگر ایمن و رمزگذاری AES-256 است. ESET همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تنها با 10 دلار دستگاه‌ها را به برنامه حفاظتی خود اضافه کنید و تخفیف‌های چند ساله ارائه می‌دهد.

Webroot

آنتی ویروس Webroot با رتبه 5 در رتبه بندی ما، یک بسته آنتی ویروس و ضد بدافزار مبتنی بر ابر است که شامل محافظت از فیشینگ، فایروال و حفاظت باج افزار نیز می شود. Webroot در سه نسخه برای مصرف کنندگان عرضه می شود: بسته آنتی ویروس پایه، Internet Security Plus با آنتی ویروس و Internet Security Complete with Antivirus. نسخه‌های پیشرفته از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها محافظت می‌کنند و شامل مجوزهایی برای رایانه‌های اضافی نیز می‌شوند. بررسی‌کنندگان حرفه‌ای می‌گویند Webroot سریع است و بر عملکرد سیستم تأثیر محسوسی نمی‌گذارد. بسته آنتی ویروس پایه 39.99 دلار برای یک دستگاه برای یک سال است. اینترنت سکیوریتی پلاس با آنتی ویروس 59.99 دلار است که شامل مجوز برای سه رایانه است. امنیت اینترنت کامل با آنتی ویروس 79.99 دلار در سال برای پنج کامپیوتر است.

Avast

همچنین رتبه 5 در لیست ما، Avast نرم افزار آنتی ویروس رایگان و پولی را ارائه می دهد. بسته های ارتقا یافته شامل ویژگی هایی مانند VPN و ابزارهایی برای تمیز کردن و تنظیم دستگاه شما هستند. بازبین های حرفه ای می گویند که حتی بسته های آنتی ویروس رایگان نیز در یافتن و حذف ویروس ها، باج افزارها و سایر بدافزارها بسیار خوب هستند. این تا حدی به این دلیل است که همه سطوح آنتی ویروس Avast از یک موتور تشخیص ویروس استفاده می کنند. همچنین محافظت داخلی در برابر هک شبکه Wi-Fi شما و سایر تهدیدات وجود دارد. نسخه های بالاتر شامل ویژگی های اضافی مانند تشخیص وب سایت جعلی، محافظت در برابر فیشینگ، امنیت برای رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر و مسدود کردن آدرس IP هستند. آنتی ویروس Avast بین 69.99 تا 139.99 دلار در سال هزینه دارد، بسته به اینکه چه ویژگی هایی در آن گنجانده شده است و چه تعداد دستگاه تحت پوشش قرار می گیرد.

McAfee

یکی دیگر از غول های صنعت امنیت رایانه همراه با نورتون، McAfee نیز در رتبه 5 ما قرار دارد. McAfee یک بسته آنتی ویروس اساسی ارائه می دهد که از یک دستگاه محافظت می کند. اشتراک های جامع تر محافظت آنتی ویروس را برای دستگاه های نامحدود فراهم می کند. همه برنامه ها علاوه بر محافظت از آنتی ویروس، ویژگی های اضافی مانند VPN و نظارت بر هویت را ارائه می دهند. برنامه های خانوادگی با کنترل والدین نیز وجود دارد. بالاترین سطح طرح شامل حداکثر 1 میلیون دلار پوشش برای اصلاح سرقت هویت است. اگرچه مجموعه آنتی‌ویروس‌ها و سایر محصولات امنیتی McAfee می‌تواند گیج‌کننده باشد، بازبین‌های حرفه‌ای معمولاً آن‌ها را محصولاتی عالی می‌دانند که بسیار خوب کار می‌کنند. یکی از نکات منفی این است که برخی از بررسی‌کنندگان می‌گویند آنتی‌ویروس McAfee کندتر از برخی رقبا است. همچنین ارزان ترین موجود در بازار نیست، با قیمت تمدید 84.99 دلار تا 179.99 دلار در سال در هر بسته.

Trend Micro

همچنین رتبه 5 را در لیست ما دارد، Trend Micro در درجه اول بر نرم افزار امنیتی برای مشاغل تمرکز دارد اما نرم افزار آنتی ویروس مصرف کننده را نیز ارائه می دهد. بررسی‌کنندگان می‌گویند آنتی‌ویروس Trend Micro مؤثر و آسان برای استفاده است و می‌تواند ویروس‌ها، باج‌افزارها و سایر اشکال بدافزار را شناسایی و حذف کند. بسته Antivirus+Security این شرکت (39.99 دلار در سال) فاقد برخی ویژگی‌های اضافی مانند کنترل‌های والدین است. Trend Micro Maximum Security (89.95 دلار در سال) کنترل های والدین را ارائه می دهد و حداکثر پنج دستگاه را پوشش می دهد. بالاترین طرح، مجموعه امنیتی Trend Micro Premium (129.95 دلار در سال) است. حداکثر 10 دستگاه را پوشش می دهد و شامل VPN و نظارت بر وب تاریک است. همچنین می توانید برای مدیریت رمز عبور، محافظت در برابر سرقت شناسه و VPN هزینه اضافی بپردازید.

آنتی ویروس آویرا

آخرین شرکتی که در تساوی پنج طرفه ما برای شماره 5 قرار دارد، آویرا است. یکی از مهم‌ترین مشکلات این است که این شرکت به کاربران نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگان نسبتاً جامع ارائه می‌دهد. Avira میزبان نرم‌افزار مبتنی بر ابر است که باج‌افزار را شناسایی می‌کند و حفاظت‌های استاندارد از جمله ضد فیشینگ را ارائه می‌کند. نسخه رایگان این شرکت همچنین شامل بهینه ساز راه اندازی، ذخیره باتری، پاک کننده فضای دیسک و فایروال است. Avira سه طرح پرداختی با قیمت مناسب ارائه می دهد. نکته اصلی این است که برای محافظت از بیش از یک دستگاه، باید 99.99 دلار در سال برای Avira Prime برتر پرداخت کنید، که بالاتر از بسیاری از خدمات دیگر در رتبه بندی ما است. منتقدان حرفه ای می گویند که Avira در تست های تشخیص ویروس به خوبی برخی از رقبای خود امتیاز نمی گیرد. با این حال، برای محافظت پایه آنتی ویروس تک دستگاهی که هیچ هزینه ای ندارد، Avira سخت است.

آنتی ویروس AVG

با قرار گرفتن در رتبه 10، AVG (اکنون بخشی از Avast) محافظت های بسیار خوبی از آنتی ویروس، ضد فیشینگ و ضد باج افزار ارائه می دهد. بررسی‌کنندگان حرفه‌ای می‌گویند که نرم‌افزار آنتی‌ویروس AVG در تست‌های تشخیص ویروس امتیاز خوبی کسب می‌کند و در حذف بدافزارهای پایدار خوب است. طرح آنتی ویروس رایگان محافظت های ضروری را در برابر چنین حملاتی ارائه می دهد. Internet Security نسخه ارتقا یافته ای است که محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز از راه دور، باج افزار، فایروال پیشرفته، مرورگر سخت شده، محافظت از وب سایت جعلی و محافظت از کلاهبرداری را اضافه می کند. AVG Ultimate AVG TuneUp و AVG Secure VPN را اضافه می کند. هم بسته آنتی ویروس رایگان و هم نسخه ارتقا یافته از یک موتور آنتی ویروس استفاده می کنند که با Avast نیز به اشتراک گذاشته شده است. AVG Antivirus Free برای یک دستگاه رایگان است. بسته های پولی از 75.99 دلار تا 127.99 دلار در سال قیمت دارند.

Malwarebytes

در رتبه 11 در رتبه بندی ما، Malwarebytes برخی از موارد اضافی را ارائه نمی دهد که سایر شرکت های نرم افزار آنتی ویروس انجام می دهند، اما امتیاز خوبی از بازبینان حرفه ای برای آنچه ارائه می دهد دریافت می کند: حفاظت اولیه، بدون حاشیه، در زمان واقعی در یک قیمت رقابتی. بررسی‌کنندگان اسکن‌های سریع و شناسایی مؤثر بدافزارها، باج‌افزارها و سایر تهدیدها را ستایش می‌کنند. یک نسخه رایگان وجود دارد که می تواند رایانه آلوده را اسکن و پاکسازی کند و یک آزمایش محدود از سایر ویژگی هایی که در نسخه های پولی آن یافت می شود وجود دارد. نسخه‌های پولی (از 39.99 دلار در ماه شروع می‌شود) شامل حفاظت از بدافزار بلادرنگ است. شناسایی ایمیل های فیشینگ، لینک های مخرب و وب سایت ها؛ و دفاع در برابر باج افزارها و حملات “Brute Force” با هدف دسترسی به سیستم شما. نسخه پریمیوم همچنین شامل یک افزونه مرورگر است که می تواند تبلیغات را حذف کند و ردیاب های تبلیغاتی شخص ثالث را مسدود کند.

 آنتی ویروس Sophos Home

در تکمیل لیست ما، Sophos Home بر سادگی و مقرون به صرفه بودن تمرکز دارد. مانند سایر نرم افزارهای آنتی ویروس، Sophos Home کامپیوتر شما را برای ویروس ها و بدافزارهای موجود اسکن می کند و حملات جدید را در زمان واقعی مسدود می کند. اکنون که نسخه رایگان آن حذف شده است، هر کدام فقط یک محصول برای رایانه های ویندوز و مکینتاش وجود دارد (اگرچه وجود دارد. امتحان رایگان). Sophos Home Premium از دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی نمی کند، اگرچه یک برنامه کنترل تلفن همراه وجود دارد. یک آزمایش 30 روزه رایگان نیز وجود دارد. هزینه برنامه های پولی 59.99 دلار در سال پس از سال اول برای حداکثر 10 رایانه رایانه شخصی یا مکینتاش است. از جنبه منفی، بازبینان حرفه ای Sophos Home را به دلیل داشتن ویژگی های محدود و تأثیر بیش از حد متوسط بر عملکرد سیستم مورد انتقاد قرار داده اند.

بهترین آنتی ویروس برای مک در سال 2022

برنامه های آنتی ویروس در رتبه بندی بهترین نرم افزار آنتی ویروس سال 2022 ما برای رایانه های ویندوزی طراحی شده اند. با این حال، مک‌ها به نرم‌افزار آنتی‌ویروس نیز نیاز دارند، زیرا به اندازه رایانه‌های ویندوزی در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات آنلاین آسیب‌پذیر هستند. برای کمک به شما در انتخاب، در اینجا لیستی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس برای مک در سال 2022 آمده است. 

  1. Avast
  2. intego
  3. Bitdefeder
  4. norton
  5. Malwarebytes

نحوه خرید نرم افزار آنتی ویروس

اگرچه ممکن است نرم افزار آنتی ویروس پیچیده به نظر برسد، اما اگر چند مرحله ساده را دنبال کنید، خرید آن دشوار نیست.

یک برنامه آنتی ویروس را انتخاب کنید: برنامه ای را انتخاب کنید که برای سیستم عامل رایانه شما نوشته شده باشد، متناسب با بودجه شما باشد، استفاده از آن آسان باشد و بتواند نرم افزارهای جاسوسی، ویروس ها، کرم ها، ایمیل های فیشینگ و سایر بدافزارها را شناسایی و حذف کند. رتبه‌بندی ما از بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس ۲۰۲۲ و بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای مک‌های ۲۰۲۲ می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. در حالی که برنامه های آنتی ویروس تا حدودی متفاوت هستند، همه محصولات رتبه بندی ما موثر، قابل اعتماد و کاربرپسند هستند. اگرچه برنامه های آنتی ویروس رایگان در دسترس هستند، اما این برنامه ها بسیار محدودتر از نرم افزارهای پولی هستند و محافظت کمتری را ارائه می دهند. به عنوان مثال، نرم افزار رایگان اغلب تعداد دستگاه هایی را که محافظت می کند و انواع تهدیدهایی را که شناسایی می کند، محدود می کند. برای دریافت یک محصول پولی ارزش اشتراک را دارد.

ایجاد یک حساب کاربری: هنگام خرید اشتراک نرم افزار آنتی ویروس، احتمالاً باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد نرم افزار را در دستگاه های مختلف راه اندازی و پیکربندی کنید، روش پرداخت خود را تنظیم یا تغییر دهید، تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کنید و اعلان های محصول را دریافت کنید.

دانلود نرم‌افزار آنتی‌ویروس: نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای ویندوز به‌صورت فایل exe عرضه می‌شود که می‌توان آن را دانلود و در پوشه‌ای در Windows File Explorer ذخیره کرد. بر روی فایل exe کلیک کنید و دستورالعمل های گام به گام را برای نصب برنامه دنبال کنید. مجوز نرم افزار یا شماره سریال را یادداشت کنید، که باید همراه فایل exe باشد، در صورتی که بعداً به آن نیاز پیدا کردید. اکثر نرم افزارهای امروزی، از جمله اکثر نرم افزارهای آنتی ویروس، فقط قابل دانلود هستند. اگر به طور تصادفی نرم افزار شما روی یک رسانه فیزیکی مانند یک DVD بیاید، دستورالعمل های نصب خود را خواهد داشت.

موافقت با قرارداد مجوز: پس از نصب نرم افزار آنتی ویروس باید این کار را انجام دهید.

در صورت نیاز، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید: در اکثر مواقع، نرم افزار آنتی ویروس جدید شما بلافاصله شروع به محافظت از رایانه شما می کند. با این حال، اگر مجبور به حذف سایر نرم افزارهای آنتی ویروس یا نسخه آزمایشی رایگان نرم افزار فعلی خود شدید، باید رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا برنامه جدید به درستی کار کند.

کامپیوتر خود را برای ویروس اسکن کنید: بلافاصله پس از نصب برنامه آنتی ویروس، اسکن اولیه رایانه خود را اجرا کنید. بسته به تعداد فایل هایی که دارید، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد، زیرا هر کدام باید برای بدافزار بررسی شوند. این نرم افزار به شما می گوید که اسکن چقدر طول می کشد و آیا می توانید در حین کار از رایانه خود استفاده کنید. خبر خوب این است که اسکن های آینده فقط چند دقیقه طول می کشد.

در صورت درخواست، برنامه آنتی ویروس را به روز کنید: شرکت های نرم افزار آنتی ویروس به طور مکرر و خودکار محصولات خود را با تعاریف ویروس و ویژگی های امنیتی جدید به روز می کنند. معمولاً نمی‌دانید که این به‌روزرسانی‌ها اتفاق می‌افتند، اما گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید خودتان به‌روزرسانی را به‌صورت دستی نصب کنید.

آیا به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارم؟

هر کسی که از اینترنت استفاده می کند می تواند از نرم افزار آنتی ویروس بهره مند شود، زیرا این بهترین (و اغلب تنها) راه برای محافظت از لپ تاپ، تبلت و سایر دستگاه های شما در برابر ویروس ها و سایر بدافزارها است. هکرها می توانند از انواع مختلفی از بدافزارها برای آلوده کردن دستگاه شما استفاده کنند، مانند:

  • ویروس هایی که نرم افزار کامپیوتر شما را به روش های مضر تغییر می دهند.
  • ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، که باعث می شوند تبلیغات مزاحم بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شوند.
  • نرم افزارهای جاسوسی، که از طریق آن شخصی می تواند فعالیت های محاسباتی شما را نظارت کند.
  • باج افزار، که می تواند کامپیوتر شما را قفل کند و تا زمانی که هزینه ای پرداخت نکنید، آن را غیرقابل استفاده کند.
  • کرم‌ها، بیت‌هایی از کد نرم‌افزاری هستند که می‌توانند از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر پخش شوند.
  • هکرها از ترفندهای دیگری نیز استفاده می کنند. یکی از تکنیک‌های رایج «فیشینگ» نام دارد که در آن شخصی سعی می‌کند. شما را فریب دهد تا از یک وب‌سایت جعلی (مانند وب‌سایت بانک شما) برای سرقت اطلاعات شخصی شما استفاده کند.

خبر خوب این است که نرم افزارهای آنتی ویروس خوب مانند Bitdefender و Norton می توانند به محافظت از شما و دستگاهتان در برابر این تهدیدات و سایر تهدیدها کمک کنند. نرم افزار آنتی ویروس می تواند اطلاعات و فایل های ارسال شده و از دستگاه شما را در زمان وب گردی، ارسال ایمیل، پخش ویدیو یا انجام هر کار دیگری به صورت آنلاین، اسکن کند. نرم افزار آنتی ویروس به شما هشدار می دهد که روی هیچ وب سایت یا فایلی که ممکن است تهدیدی برای امنیت اینترنت شما باشد کلیک نکنید. علاوه بر این، اگر به طور تصادفی بدافزار را روی دستگاه خود دانلود کنید، نرم افزار آنتی ویروس سعی می کند قبل از ایجاد آسیب، آن را قرنطینه کرده و حذف کند.

بسته‌های محافظت از بدافزار شرکت‌هایی مانند McAfee، Avast و Kaspersky ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند. اینها شامل یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) است که فعالیت های آنلاین شما را پنهان می کند، یک فایروال که ترافیک شبکه را نظارت می کند، کنترل های والدین برای محافظت از کودکان و یک مدیر رمز عبور برای رمزگذاری رمزهای عبور شما.

با این حال، نرم افزار آنتی ویروس جایگزین رفتارها و عادات آنلاین امن مانند استفاده از رمزهای عبور قوی نیست. جان هاوز، مدیر عامل سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی تست استانداردهای ضد بدافزار (AMTSO)، می‌گوید که درگیر شدن در رفتارهای مخاطره‌آمیز آنلاین در حالی که فرض می‌کنیم نرم‌افزار آنتی‌ویروس از شما محافظت می‌کند، مانند رانندگی با یک خودروی ایمن «با چشمان بسته» است. این کار هوشمندانه ای نیست.

در خرید بهترین آنتی ویروس به دنبال چه چیزی باشم؟

هنگام خرید نرم افزار آنتی ویروس به ویژگی های زیر توجه کنید:

عملکرد/قابلیت اطمینان: همه نرم افزارهای آنتی ویروس باید ویروس ها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، کرم ها، تلاش های فیشینگ و سایر تهدیدات آنلاین را اسکن، شناسایی، مسدود و حذف کنند. رتبه‌بندی ما را در مورد بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس ۲۰۲۲ و بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای مک‌های ۲۰۲۲ برای نرم‌افزار آنتی‌ویروسی که مؤثر تشخیص داده شده است، ببینید.

قیمت/ارزش: نرم‌افزار آنتی‌ویروسی را دریافت کنید که توانایی پرداخت آن را دارید اما ویژگی‌های مورد نیاز شما را نیز فراهم می‌کند. همچنین مطمئن شوید که نرم افزار آنتی ویروسی دریافت کنید که می تواند از همه دستگاه های شما از جمله لپ تاپ، رایانه رومیزی، تبلت و تلفن محافظت کند. فریب قیمت‌های اولیه سال اولی را که بسیاری از شرکت‌ها می‌دهند، نخورید. در عوض، به قیمت های تمدید نگاه کنید، که معمولاً بسیار بالاتر هستند.

راحتی/آسانی استفاده: اکثر نرم افزارهای آنتی ویروس دارای یک نسخه آزمایشی رایگان هستند که به شما امکان می دهد ببینید آیا استفاده از آن آسان است و سرعت کامپیوتر شما را کاهش نمی دهد. در طول دوره آزمایشی، با یک نماینده خدمات مشتری صحبت کنید تا مطمئن شوید که آنها مودب، مفید و به راحتی در دسترس هستند. پشتیبانی 24/7 بهترین است زیرا شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است رایانه شما به ویروس آلوده شود.

نرم افزار آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

به گفته Stelzhammer، اصطلاح “نرم افزار آنتی ویروس” می تواند فریبنده باشد، زیرا نرم افزار در برابر ویروس ها بیش از ویروس ها محافظت می کند. نرم افزار آنتی ویروس همچنین انواع دیگر بدافزارها مانند باج افزار، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، RAT ها، تلاش های فیشینگ و کرم ها را شناسایی و حذف می کند. انواع تهدیدات امنیت سایبری، نرم افزار آنتی ویروس از تعدادی تکنیک مختلف استفاده می کند که عبارتند از:

تجزیه و تحلیل امضا: مشابه اثر انگشت، این تکنیک شامل تجزیه و تحلیل انواع مختلف بدافزار و ثبت امضای منحصر به فرد بدافزار در یک پایگاه داده است. سپس نرم افزار آنتی ویروس می تواند به پایگاه داده مراجعه کند تا تهدیدات جدیدی را شناسایی کند که با امضای بدافزاری که قبلاً شناسایی کرده مطابقت دارد.

تجزیه و تحلیل اکتشافی: تجزیه و تحلیل امضا مدتی است که وجود داشته است و هکرها راه هایی برای دور زدن آن پیدا کرده اند. در نتیجه، برنامه های آنتی ویروس از رویکردی به نام تحلیل اکتشافی نیز استفاده می کنند. این شامل جستجوی ویژگی هایی در یک فایل است که مشابه (اما نه دقیقاً مشابه) بدافزارهای شناخته شده است.

تشخیص Sandbox: اگر نرم‌افزار آنتی‌ویروس یک فایل مشکوک را پیدا کند که بدیهی است بر اساس امضا و تجزیه و تحلیل اکتشافی، بدافزار نیست، ممکن است فایل را در یک منطقه امن به نام “sandbox” باز کرده و اجرا کند. این به نرم افزار اجازه می دهد تا تشخیص دهد که آیا فایل در واقع مخرب است یا خیر. اگر چنین است، می توان آن را بدون آسیب رساندن به رایانه حذف کرد.

یادگیری ماشین/هوش مصنوعی: نرم افزار آنتی ویروس می تواند از این فناوری های نسبتاً جدید برای “یادگیری” دنیای خارج و شناسایی بدافزارها و سایر تهدیدات جدید استفاده کند. سپس اطلاعات مربوط به این تهدیدات را در پایگاه داده شناسایی خود ثبت می کند.

نظارت بر رفتار: به گفته هاوز، نظارت بر رفتار شامل نظارت بر داده‌های مبادله شده بین رایانه شما و دستگاه‌های جانبی مانند چاپگرها و هارد دیسک است. اگر چیزی مشکوک به نظر برسد، نرم‌افزار عملکرد دستگاه‌های جانبی را متوقف می‌کند و حتی می‌تواند تغییراتی که ایجاد کرده‌اند را خنثی کند.

روز به روز به تعداد بدافزارها اضافه می‌شود و ما اگر می‌خواهیم در این وضعیت سیستم سالمی داشته باشیم باید یک آنتی ویروس خوب داشته باشیم. اسامی زیادی از آنتی ویروس ها هستند که به گوش‌مان می‌رسد و همواره این سوال برای‌مان مطرح بوده که کدام آنتی ویروس بهتر است؟

ناوک سرویس مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ، تعیمر سرفیس، تعمیر مک بوک میباشد. همچنین تیم ناوک سرویس با سال ها تجربه فعالیت در عرصه ی سخت افزاری و نرم افزای میتواند بهترین کمک را جهت حل مشکلات شما ارئه کند، جهت اطلاع از را ه های ارتباطی با تیم ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “این شما و این 12 تا از بهترین آنتی ویروس های سال 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *