دانستنی ها

امکانات و قابلیت های هیجان انگیز اندروید پای 9

Lockdown

Android Pie 9

چند ماهی از ارائه اندروید 9 توسط گوگل می گذرد و این نسخه از اندروید به تدریج برای گوشی های بسیاری ارائه شده که مالکان این گوشی ها می خواهند بدانند این نسخه از اندروید 9 چه قابلیت های جدیدی ارائه می دهد. در این نوشته قصد داریم ویژگی های جدید اندروید 9 را مرور کنیم و ببینیم اندروید پای چه امکانات جدیدی برای کاربران ارائه می دهد.

 

ویرایش اسکرین شات در اندروید 9

در اندروید پای بلافاصله بعد از گرفتن اسکرین شات، گزینه های Share، Edit  و Delete باز می شود و می توانید از همین جا عکس گرفته شده را ویرایش کنید.

Android-Pie-9

گزینه های ویرایش متعدد برای این منظور در نظر گرفته شده است و قابلیت Redo  و Undo کردن تغییرات و همچنین قابلیت به اشتراک گذاری عکس گرفته شده، قبل و بعد از ویرایش نیز وجود دارد.

نوارهای کنترل صدا در اندروید 9 پای

یکی از ویژگی های جدید اندروید 9 تغییر مکان نوار کنترل صدا به سمت راست صفحه است که از آنجا می توان صدای در حال پخش را کم زیاد و یا قطع کرد و میزان صدای ارسالی به بلوتوث را کنترل کرد.

کنترل صدا

باتری تطبیق پذیر Adaptive Battery در اندروید پای

به کمک هوش مصنوعی اندروید پای با کنترل مصرف باتری اپلیکیشن ها عمر شارژ باتری را تا 30 درصد افزایش می دهد. هوش مصنوعی الگوی مصرف کاربر از اپلیکیشن های مختلف را رصد می کند و با توجه به آن در زمان هایی که کاربر به سراغ آن اپلیکیشن نمی رفته آن را به حالت خواب می برد.

ژست های حرکتی اندروید 9

از قابلیت های جذاب اندروید پای  Navigation Gestureیا ژست های حرکتی است. در اندروید 9 به جای سه کلید در صفحه Home یک کلید بیضی شکل نیز قرار داده شده که با بالا کشیدن این آن منوی برنامه ها باز می شود. و با کشیدن به سمت چپ یا راست می توان بین برنامه ها حرکت کرد.

ژست های حرکتی

قابلیت Dark mode در اندروید پای

این قابلیت که در بخش تنظیمات و قسمت تم ها باید آن را فعال کنید باعث می شود صرف نظر از این که تصویر زمینه گوشی چه باشد، رنگ پس زمینه به رنگ سیاه تغییر کند تا به این ترتیب میزان مصرف باتری کاهش پیدا کند.

کپی کردن آسان تر متن ها در اندروید 9

در اندروید 9 وقتی مشغول کپی کردن متنی هستید، یک پنجره باز می شود که قسمتی مورد نظر را بزرگ نمایی می کند تا با دقت بیشتر و راحت تر متن را انتخاب کنید.

کپی کردن آسان تر متن ها

طراحی جدید منوی پاور و گزینه Lockdown جدید

منوی پاور هم مانند منو صدا به سمت راست انتقال پیدا کرده و گزینه جدید لاک داون برای امنیت بیشتر به آن اضافه شده است که به طور موقت راه های ورود به گوشی مانند فناوری تشخیص چهره (غیر از پسورد، پترن و پین کد) یا حسگر اثر انگشت را غیرفعال می کند. در این حالت نوتیفیکشن ها هم نمایش داده نمی شوند.

شما از این ویژگی ها تا کنون استفاده کرده اید؟ نظرتان در مورد این ویژگی ها چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *