دانستنی ها

ارتقا و تعمیر RAM لپ تاپ

ارتقا و تعمیر RAM لپ تاپ

اگر:

  • لپ تاپ شما به آهستگی کار می کند.
  • لپ تاپ شما بالا نمی رود.
  • شما می خواهید بازی های سه بعدی انجام دهید یا ویرایش ویدئو انجام دهید، اما حافظه فعلی شما حداقل شرایط نرم افزاری را که می خواهید استفاده کنید، برآورده نمی کند.

این یکی از ناامیدکننده ترین تجربه هایی است که یک فرد می تواند با آن روبرو شود: یک کامپیوتر با سرعت کم. اگر لپ تاپ شما آهسته کار میکند، شاید وقت آن رسیده باشد که به فکر ارتقا حافظه باشید.

در این مقاله آنچه شما باید در مورد به روزرسانی های حافظه بدانید و آنچه می توانید در صورت تصمیم به بروزرسانی انتظار داشته باشید را توضیح می دهد. ما متخصص هستیم تا به شما کمک کنیم بیشترین بهره را از کامپیوتر خود ببرید.

سه موردی که باید در مورد حافظه لپ تاپ خود بدانید:

مهم است که شما در زمینه عملکرد حافظه در لپ تاپ خود کمی دانش پیش زمینه دارید.

  1. لپ تاپ شما به چند نوع حافظه مختلف برای کار نیاز دارد

بسیاری از مشتریانی که تازه وارد کامپیوتر می شوند در مورد این ایده حافظه کامپیوتر کمی گیج می شوند. آسان است فرض کنیم که حافظه در کامپیوترها فقط یک معنی دارد. در واقع دو نوع حافظه اصلی وجود دارد که کامپیوتر شما برای کار نیاز دارد.

نوع اول حافظه هارد دیسک کامپیوتر شماست. حافظه هارد دیسک شما شامل تمام داده هایی است که کامپیوتر شما برای اجرا نیاز دارد، همراه با تمام پرونده های داده ای که با نرم افزار ایجاد می کنید، از جمله اسناد، عکس ها و غیره. نوع دوم حافظه مورد نیاز کامپیوتر شما RAM نام دارد که مخفف Random Access Memory است. این حافظه برای پردازش اطلاعاتی که کامپیوتر شما برای اجرای هر لحظه استفاده می کند استفاده می شود. هرچه RAM بیشتری داشته باشید، کامپیوتر شما هر لحظه قادر به “اندیشیدن” بیشتر است. گرچه هر دو مهم هستند، اما RAM لپ تاپ شماست که تأثیر مستقیمی بر سرعت آن دارد.

  1. همه حافظه های RAM برابر نیستند.

دومین چیزی که باید بدانید این است که همه حافظه های رم برابر نیستند. تراشه های RAM تمایل دارند که با گذشت زمان کارایی کمتری داشته باشند و تراشه های جدید RAM سریعتر و کارآمدتر از تراشه های قدیمی کار می کنند.

  1. همیشه مورد “هرچه بیشتر”

سرانجام، فکر کردن این است که هرچه حافظه رم بیشتری بدست آورید، بهتر عمل می کند. کاملاً ساده نیست. در حالی که RAM بر روی سرعت لپ تاپ شما تأثیر می گذارد، مجموعه ای از عوامل دیگر نیز بر سرعت از جمله CPU، کارت گرافیک ویدیویی و هارد دیسک شما تأثیر می گذارند، به نام سه مورد. به همین دلیل است که وقتی قصد ارتقا دارید، می توانید با یک متخصص صحبت کنید بسیار مفید است. یک متخصص می تواند از طریق گزینه های شما با شما صحبت کند و به شما کمک کند دقیقاً به روزرسانی های مناسب برای نیازهای خود را انجام دهید. اگر شما یک کاربر معمولی هستید که از چند بازی لذت می برید و زمان زیادی را با استفاده از پردازشگر کلمه صرف می کنید، ممکن است 4 گیگابایت RAM کاملاً کافی باشد. با این حال، اگر شما مدام در نرم افزار پردازش گرافیک یا سایر نرم افزارهای سخت گیر هستید، ممکن است به میزان قابل توجهی بیشتر نیاز داشته باشید.

امیدواریم از این راهنمای به روزرسانی حافظه لپ تاپ لذت برده باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعمیر و به روزرسانی لپ تاپ می توانید با ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *