دانستنی ها

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با پورت HDMI

hdmi

 

پورت در لغت به معنی درگاه است، یعنی جایی که کامپیوتر یا لپ‌ تاپ به کمک آن به رد و بدل اطلاعات می‌پردازد. کامپیوترها پورت‌های مختلفی دارند که می‌تواند نرم‌ افزاری یا سخت افزاری باشد. یکی از این پورت های که می‌خواهیم امروز به شما معرفی کنیم پورت HDMI است که با آن می‌توانیم روی تلویزیون از لپ تاپ فیلم پخش کنیم یا بازی کنیم.

پورت HDMI چیست؟

پورت HDMI پورتی است که برای انتقال غیر فشرده تصویر و صدا به صورت همزمان در دنیای دیجیتال استفاده می‌شود. آن هم فقط با یک کابل! این پورت برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و اسمش مخفف High Definition Multimedia Interface است که ترجمه‌اش می‌شود رابط چند رسانه‌ای با کیفیت بالا. از طریق پورت HDMI می‌توان با سرعت بیش از ۱۰ گیگابایت در ثانیه دیتا ارسال کرد که در مقایسه با سرعت USB که توانایی انتقال ۴۸۰ مگابایت داده در ثانیه دارد بسیار بیشتر است.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون

 

اتصال لپ تاپ به تلویزیون برای داشتن دو تصویر مجزا

شما می‌توانید لپ تاپ خود را با این پورت به تلویزیون و یا نمایشگر دوم متصل کنید.
برای نمایش دادن فیلمی که در لپ تاپ پخش می‌شود در تلویزیون کافی است که با یک کابل HDMI لپ تاپ را به تلویزیون وصل کرده و در تنظیمات تلویزیون ورودی تلویزیون را روی پورت HDMI بگذارید.

در این مقاله با ما همراه باشید: نحوه انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز

اما اگر بخواهید همزمان که فیلم‌تان روی تلویزیون پخش می‌شود روی لپ تاپ کارتان را انجام بدهید چه؟ شما باید به تنظیمات مانیتور دوم خود در لپ تاپ دسترسی داشته باشید. برای این کار در ویندوز ۷ یا ۸ کافی است کلیدهای win + P را همزمان فشار بدهید. برای شما ۴ گزینه ظاهر می‌شود که هر یک کاربردهای خاص خودشان را دارند.

گزینه PC Screen Only باعث می‌شود که تصویر فقط در صفحه لپ تاپ شما نمایش داده شود.

گزینه Duplicate باعث می‌شود که تصویر در هر دو نمایشگر دیده شود.

گزینه Extend باعث می‌شود که تصویر مستقل بر روی نمایشگرها برود و ما هم با همین گزینه سروکار داریم.

گزینه Second Screen Only یعنی تصویر فقط روی نمایشگر دوم نمایش داده شود.

حالا باید تنظیمات مانیتور دوم‌تان را Extend انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه در صفحه لپ تاپ‌تان همان چیزهایی که هست را مشاهده می‌کنید و صفحه تلویزیون خالی است. برای اینکه برنامه‌ای در آن مانیتور اجرا شود فقط کافی است با موس آن را بگیرید و به اضلاع مانیتورتان بکشید، به عبارتی سعی کنید که پنجره مدنظر را از صفحه لپ تاپ‌تان به آن یکی مانیتور پرتاب کنید! همین!

پس برای دیدن فیلم در تلویزیون در حالتی که بخواهید خودتان روی لپ تاپ کاری دیگری انجام دهید کافی است فیلم‌تان را باز کنید و پنجره‌اش را به سمت تلویزیون ببرید! بعد هم روی لپ تاپ مشغول کارتان باشید.

لازم است بگوییم که برای اتصال لپ تاپ به مانیتور دوم مي‌شود از هر کابل دیگری هم استفاده کرد ولی کابل HDMI برای نمایش فیلم بهترین گزینه است.

شما تا به حال لپ تاپ خود را به تلویزیون یا مانیتور دیگری متصل کرده‌اید؟ از چه کابلی استفاده کرده‌اید؟ تجربیات‌تان را در بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “اتصال لپ تاپ به تلویزیون با پورت HDMI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *