دانستنی ها

آیفون ۷ چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیفون ۷ چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

با دانستن مشخصات و ویژگی‌های آیفون  ۷ می‌توانید یکی از گوشی‌های محبوب اپل که امروزه برای خودش یک گزینه مقرون به صرفه در میان محصولات اپل محسوب می‌شود را به عنوان یکی از گزینه‌های‌تان در نظر بگیرید! بیایید تا شما را با آیفون ۷ آشنا کنیم.

آیا می‌دانید هر گوشی اپل یا هر آیفون چه ویژگی‌هایی دارد؟ شناخت ویژگی‌های هر دستگاه به شما کمک می‌کند تا موقع خرید گوشی انتخاب درستی داشته باشید. پس بیایید با مشخصات آیفون ۷ آشنا شوید.

 

مشخصات آیفون ۷

  • سیستم عامل آیفون ۷، iOS 10 است. آیفون  ۷ گوشی‌ای است که از نظر طراحی شباهت زیادی به آیفون ۶ دارد. ولی باید توجه داشت که این گوشی ضدآب طراحی شده و جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون هم درش حذف شده است. حذف این جک در واقع برای باریک‌تر شدن این گوشی اپل صورت گرفته است. پس بیایید به کمپانی اپل بابت این اقدام خرده نگیریم و با کانکتور لایتنینگی که برای گوشی کردن به موسیقی مناسب است خوش باشیم!

اگر یک گوشی آیفون خریده‌اید و هنوز اپل آیدی ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش ساخت اپل آیدی را مطالعه کنید.

  • از دیگر تغییرات این گوشی نسبت به نسل قبلی‌اش لمسی شدن دکمه Home است. شما برای این دکمه می‌توانید ۳ سطح فشار و عملکردهایی جداگانه تنظیم کنید که این در زمان خودش خلاقیت جالبی محسوب می‌شد!
  • نمایشگر آیفون ۷، ۴.۷ اینچ است و 750×1334 رزولوشن دارد. این رزولوشن با آیفون ۶ برابر است. تراکم پیکسل این نمایشگر هم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ است. شرکت اپل تمهیدات جالبی برای محافظت از این نمایشگر اندیشیده است. مثلا استفاده از تکنولوژی‌های Ion-Strengthened Glass و Oleophobic Coating باعث شده که این نمایشگر دربرابر جذب عرق و اثر انگشت مقاوم‌تر باشد.
آیفون ۷ چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیفون ۷ چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • در این نسل از گوشی های اپل شاهد افزایش ظرفیت حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت هستیم. این در حالی است که آیفون ۶ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی داشت. برای رم این گوشی هم از تراشه A10 Fusion  استفاده شده است. ظرفیت رم ۲ گیگابایت است که باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها بهتر اجرا شوند.
  • دوربین جلوی آیفون ۷، ۷ مگاپیکسل است و می‌تواند چهره را تشخیص دهد. دوربین اصلی هم ۱۲ مگاپیکسل است و می‌تواند همزمان با فیلمبرداری عکس هم بگیرد، روی عکس‌ها برچسب جغرافیایی بگذارد و لرزش‌های دست را هم خنثی کند.
  • در بدنه آیفون ۷ از آلومینیوم استفاده شده و همین موضوع یک بدنه مقاوم ایجاد کرده است. باتری این گوشی هم لیتیوم یونی است و ۱۹۶۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد. لازم به ذکر است که این باتری قابلیت تعویض ندارد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: نحوه انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز

  • با تولید آیفون  ۷ شرکت اپل برای اولین بار رنگ مشکلی براق و مشکی مات را هم در گوشی‌هایش استفاده کرد. آیفون ۷ در ۵ رنگ نقره‌ای، مشکی مات، طلایی، رزگلد و مشکی براق تولید شد و همین کاربران علاقه‌مند به رنگ مشکی را ذوق‌زده کرد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های آیفون ۷ که در زمان خودش جالب و جدید بود حسگر اثر انگشت جلوی گوشی بود.
  • آیفون ۷ مجهز به بلوتوث ۴.۲، GPS، NFC (البته فقط با Apple Pay)، USB 2.0، Wi-Fi 802 و هات اسپات است. متاسفانه این گوشی رادیو ندارد و همین یکی از ایرادات این گوشی همه فن حریف برای دوستداران رادیو است.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ایراد فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس (مشکل IC Sound)

شما تا به حال گوشی آیفون ۷ داشته‌اید یا با آن کار کرده‌اید؟ نظرتان درباره این مدل گوشی چیست؟ تجربیات و نظرات‌تان را با ما از طریق بخش نظرات سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “آیفون ۷ چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. بهروز مقدم گفت:

    سلام و خسته نباشيد خدمتتون من چهار سال که ایفون سون 128گیگ سری اول دارم وخیلی راضیم واقعا یه حس خوب وعالی از کار کردن باهاش دارم وچون قبلا هم با سامسونگ کار کردم ونوت داشتم اصلا سامسونگ قابل قیاس با ایفون نیست از هر نظر مخصوصا استحکام ومقاومت گوشی که بینظیره و ضد اب بودن مدل سون واقعا درسته ‌من بارها با این گوشی توی اب و زیر اب هم فیلم گرفتم چون بچه شمال وخونمون لب دریاست بیشتر بخاطر این اپشن سون انتخابم این گوشی بود ولی تنها ایراد این گوشی که الان خیلی زیاد شده باطریش هست که سلامت باطری به ۶۵ درصد رسیده و خیلی زود شارژ خالی میکنه این مشکل هم تازگی بوجود اومده و مجبورم همیشه مصرف باطری رو حالت low یا ذخیره بزارم اگه امکان داره راهنماییم کنید ممنون از اطلاعات مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *