دانستنی ها

آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟

تعمیرات تلفن همراه

وقتی عمر یک گوشی از یک سال عبور می‌کند، معمولا اولین قطعه‌ای که به مشکل می‌خورد باتری است. البته این مورد بستگی به نوع استفاده کاربران دارد اما معمولا تعویض باتری در مراکز تعمیرات تلفن همراه بسیار اتفاق میفتد. یکی از سوالاتی که معمولا کاربران برایشان پیش می‌آید این است که آیا پاوربانک برای گوشی ضرر است ؟ و برخی حتی اختلال در باتری تلفن همراه خود را به گردن پاور بانک می‌اندازند و باور دارند پاوربانک به باتری آسیب وارد می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم و جواب این سوال را بدهیم.

آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد ؟

پاسخ به این سوال می‌تواند هم بله باشد و هم خیر زیرا بسته به این دارد که از چه نوع پاور بانکی استفاده می‌کنید. چنانچه از پاوربانک‌های استاندارد استفاده کنید هیچ‌گونه آسیبی به گوشی شما وارد نخواهد شد اما اگر از پاوربانک‌های غیر استاندارد استفاده کنید به باتری شما آسیب خواهد زد.

آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد

کدام پاوربانک برای گوشی مضر است؟

شارژ شدن گوشی با استفاده از شارژر یک روند طبیعی دارد. کار تمام شارژرهای استاندارد تبدیل برق 220 ولت AC شهری به فرکانس 50 هرتز و تبدیل به برق DC با ولتاژ نوشته شده بر روی آداپتور شارژر است. در واقع تفاوت شارژرها در همین ولتاژ نوشته شده و تنظیم شده بر روی آن‌ها است.

حتما شما می‌دانید که ولتاژ شارژرها در گوشی و تبلت‌ها با یکدیگر متفاوت است و با هم فرق می‌کند. به عنوان مثال جریان ولتاژ موردنیاز برای شارژ کردن گوشی‌های آیفون برابر با 1 آمپر و 5 ولت است در حالی که برای اکثر گوشی‌های اندرویدی برابر 2 آمپر و 5 ولت است.

حال این نکته مهم است که پاوربانک شما از ولتاژهای استاندارد پشتیبانی کند و چنانچه پاوربانک شما استاندارد باشد و از ولتاژهای مناسب و استاندارد پشتیبانی کند هیچ‌گونه آسیبی به باتری تلفن همراه شما وارد نخواهد شد.

همیشه از پاوربانک استفاده نکنید

معمولا متخصصین تعمیرات انواع تلفن همراه به کاربران پیشنهاد می‌دهند تا به طور پیوسته از پاوربانک برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده نکنند زیرا اکثر کاربران به هنگام شارژ با پاوربانک ، از گوشی خود نیز استفاده می‌کنند که این کار برای گوشی و باتری بسیار مضر است و یکی از دلایل خرابی باتری از نظر کارشناسان تعمیرات است.

همچنین اینکه باید توجه کرد که پاوربانک خود یک باتری و عوامل محیطی مانند دمای هوا بر روی آن تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن، اکثر پاوربانک‌ها امروزه از چندین خروجی پشتیبانی می‌کنند و پیشنهاد می‌شود از تمام این خروجی‌ها به طور همزمان استفاده نکنید.

به طور کلی با توجه به نکات گفته شده نمی‎‌توان گفت پاوربانک استاندارد به باتری آسیب وارد می‌کند اما خوب است که از شارژر استفاده کنید. البته برخی از پاوربانک‌ها به سیستم هوشمند تنظیم ولتاژ مجهز هستند که این امر آسیب رساندن به باتری تلفن همراه را به حداقل می‌رساند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *