دانستنی ها

آزمون آنلاین و سرویس های ساخت آن (انگلیسی و رایگان)

سرویس های رایگان برگزاری آزمون آنلاین

 

آیا پس از تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها برای کارهای آموزشی خود دچار مشکل شده‌اید؟ سرویس های ساخت آزمون آنلاین رایگان می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند! پس بیایید با Free Online Surveys، ClassMarker و… آشنا شوید.

آیا شما معلم مدرسه یا یک موسسه آموزشی هستید و در این شرایط قرنطینه روال آموزش دادن به دانش‌آموزان‌تان مختل شده است؟ مشکل آموزش دادن را می‌توان با سرویس های برگزاری کلاس آنلاین برطرف کرد ولی مگر می‌شود آموزش داد و امتحان نگرفت؟

 

آزمون آنلاین یکی از نیاز های اصلی آموزش از راه دور

برای ساخت آزمون آنلاین سرویس های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها سوال‌ها را طرح کنید و لینک آزمون را برای دانش‌آموزان بفرستید. آن‌ها هم با زدن بر روی لینک به آزمون هدایت شوند و به صورت مجازی پاسخ سوالات را بدهند. در این مطلب می‌خواهیم به شما چند سرویس خوب برای گرفتن امتحان به شکل غیرحضوری معرفی کنیم.

محبوب ترین سرویس ساخت آزمون آنلاین رایگان: Free Online Surveys

برای استفاده از این سرویس باید تسلط نسبی خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید. شما می‌توانید با Free Online Surveys خیلی سریع آزمون بسازید، آدرس آزمون را با ایمیل یا هر چیزی به اشتراک بگذارید، حالات مختلفی برای پاسخ‌ها (مثل حالات پرسش‌های چند گزینه‌ای) در نظر بگیرید و در نهایت حتی یک گزارش تصویری از نتیجه آزمون داشته باشید. استفاده از این سرویس رایگان است ولی اگر بخواهید بیش از ۱۰۰۰ پاسخنامه را تصحیح کنید نیازمند اشتراک ماهانه هستید.

سرویس های رایگان برگزاری آزمون آنلاین

معرفی سرویس های رایگان برگزاری آزمون آنلاین

امکانات هیجان انگیز با ClassMarker

سرویس آنلاین ClassMarker هم امکانات جالبی برای ساخت آزمون آنلاین دارد. مثلا می‌توانید آزمون‌تان را با محدودیت زمانی ایجاد کنید یا یک بانک از سوالات را وارد سایت کنید و بخواهید که از میان این سوالات تعدادی سوال تصادفی برای هر آزمون‌دهنده انتخاب شود. در این سایت اگر بخواهید امکانات پیشرفته‌تر داشته باشید باید اشتراک بخرید.

سرویس رایگان طراحی آزمون آنلاین: Hot Potatoes

در Hot Potatoes شما ۶ ابزار خواهید داشت که با آن‌ها می‌توانید کاملا رایگان آزمون‌تان را طراحی کنید. البته در مقایسه با سرویس های دیگر طراحی آزمون آنلاین این سرویس کمی قدیمی شده است ولی باز هم امکاناتش جوابگو هستند. شما باید نرم افزار آن را دانلود و نصب کنید.

GoConqr یک پلتفرم یادگیری اجتماعی

GoConqr یک سرویس رایگان است که امکانات درسی دارد. این سایت با نمایش تبلیغات کسب درآمد می‌کند و در آن به بانک سوالات بین‌المللی دسترسی خواهید داشت.

ساخت تست آنلاین با Online Quiz Creator

با سرویس Online Quiz Creator می‌شود تست آنلاین های جالب ساخت. مثلا می‌توانید سطح سختی سوالات را تعیین کنید و لوگوی خود را هم به آزمون اضافه کنید. البته استفاده از این سرویس اگر بخواهید پرسشنامه‌تان بیش از ۱۵ سوال داشته باشد غیررایگان می‌شود.

ساخت نظرسنجی آنلاین رایگان با Poll Maker’s Quiz Maker

این سرویس برای ایجاد نظرسنجی ساخته شده ولی برای ساخت آزمون های چند گزینه‌ای هم کاربر دارد. شما باید سوالات را تایپ کنید و نحوه پاسخ دادن را هم مشخص کنید. خوبی Poll Maker’s Quiz Maker این است که در نهایت می‌توانید داده‌ها (پاسخ افراد) را بررسی کنید. Poll Maker’s Quiz Maker یک محیط تعاملی خوب دارد که از تصویر و ویدئو هم پشتیبانی می‌کند.

ساده ترین روش ساخت پرسشنامه آنلاین: Easy Test Maker

با Easy Test Maker می‌توانید سوالات چند گزینه‌ای، سوالات درست و غلط یا سوالات با پاسخ‌های کوتاه ایجاد کنید. این سرویس تا جایی که بخواهید ۲۵ سوال طراحی کنید رایگان است و برای سوالات بیشتر غیررایگان می‌شود.

گوگل را فراموش نکنید!

مثل همیشه گوگل هم برای این موضوع سرویسی دارد. برای آزمون آنلاین سرویس Google Forms می‌تواند گزینه رایگان مناسبی باشد. کاری که باید بکنید هم این است که با Google Forms در Google Drive آزمون بسازید و آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید. نتایج آزمون را هم می‌توانید با Flubaroo بسنجید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: مراجع اصلی ارائه دهنده آمار لحظه ای ویروس کرونا

به خاطر داشته باشید که مرکز تعمیرات ناوک در کلیه روزهای تعطیلات نوروز و تعطیلات رسمی و تعطیلات اضطراری مانند تعطیلات به دلیل ویروس کرونا فعال بوده و کلیه خدمات تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ٬ کامپیوتر٬ موبایل و تبلت با رعایت کلیه اصول بهداشتی و از طریق ارسال با پیک ارائه می شود.

شما تا به حال آزمون آنلاین ساخته‌اید؟ برای ساخت آزمون از چه سرویسی استفاده کرده‌اید؟ اگر فکر میکنید سرویسی که شکا با آن کار میکنید بهتر است و یا اگر در استفاده از سرویس‌های بالا تجربه‌ای دارید آن را با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “آزمون آنلاین و سرویس های ساخت آن (انگلیسی و رایگان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *