دانستنی ها

تفاوت دستگاه های سرفیس با تبلت چیست؟

سرفیس با تبلت

همانطور که در مطلب استفاده از سرفیس به عنوان تبلت خواندید، از برخی از سرفیس های مایکروسافت می‌توان به عنوان تبلت استفاده کرد. اینجا این سوال برای ما پیش می‌آید که پس تفاوت یک سرفیس با تبلت چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

قبل از شروع این مطلب لازم به ذکر است که اگر یکی از کاربران سرفیس هستید، در صورت نیاز به هرگونه تعمیر سرفیس، میتوانید روی متخصصین تعمیر سرفیس ما در مرکز تعمیرات ناوک با خیال آسوده حساب کنید.

تفاوت سرفیس با تبلت

  • در اولین قدم پس از خرید یک سرفیس وقتی جعبه آن را باز می‌کنید ممکن است بر حسب نوع سرفیس ببینید که کیبورد ندارد. این ممکن است باعث بشود که فکر کنید دستگاه شما تنها یک تبلت است. در حقیقت اگر بخواهیم سرفیس های بدون کیورد را توصیف کنیم می‌توانیم از عبارت تبلت های ویندوزی استفاده کنیم. البته قابلیت های یک سرفیس بسیار بیشتر از تبلت های ویندوزی دیگر در بازار است. چون این دستگاه پردازنده‌ لپ تاپ دارد.
  • سرفیس ها از نظر طراحی هم با تبلت متفاوت هستند. بدنه سرفیس ها از منیزیم خیلی سبک ساخته شده و لبه‌ها آن هم زاویه ۲۲ درجه دارند. این زاویه باعث می‌شود که وقتی این دستگاه را در دست‌مان می‌گیریم حس راحتی بیشتری داشته باشیم. صفحه نمایش سرفیس هم دارای شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس است. دیگر ویژگی سرفیس ها تایپ کاور یا کیبوردش است که معمولا به صورت جداگانه باید خریداری شود. این تایپ کاور که به دستگاه متصل می‌شود معمولا بیشتر از ۳ میلی‌متر قطر ندارد و حس سبکی و راحتی زیادی به کاربر می‌دهد.
سرفیس با تبلت

تفاوت دستگاه های سرفیس با تبلت

  • پس همانطور که می‌بینید یک سرفیس بیشتر از آنکه یک تبلت باشد یک کامپیوتر با قابلیت جابه‌جایی بیشتر است. البته شما بهای این قابلیت‌ها را هم می‌پردازید چون قیمت سرفیس ها بسیار بیشتر از تبلت‌هاست. روی همین حساب شما در استفاده از آن‌ها باید دقت بیشتری داشته باشید. برای همین توصیه می‌کنیم حتما مقاله مراقبت های نرم افزاری از سرفیس را مطالعه کنید.
  • به جز تایپ کاور، دستگاه‌های سرفیس یک قلم دارند که قابلیت‌های شگفت انگیزی دارد و شما باید آن را هم جداگانه خریداری کنید. قلم‌ های سرفیس به شما امکان طراحی‌ها و یادداشت برداری بر روی سرفیس را می‌دهند.

شما از تفاوت های دستگاه های سرفیس با تبلت چه می‌دانید؟ دانسته‌های خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *