دانستنی ها

نحوه تعمیر و عیب یابی فن لپ تاپ

نحوه تعمیر فن بلندگو با صدای بلند

نحوه تعمیر و عیب یابی فن لپ تاپ را می توان به خرابی نرم افزار و خرابی سخت افزار تقسیم کرد. خرابی نرم افزار نسبتاً ساده است و با نصب مجدد سیستم عامل می توان این مشکل را برطرف کرد. اما اگر مشکل سخت افزاری باشد، ممکن است این خرابی در مادربرد،CPU ، هارد دیسک، حافظه، خرابی صفحه نمایش و غیره مشاهده شود. صرف نظر از هر مشکلی در لپ تاپ، می توانید از طریق متن زیر که به منظور راهنمایی شما بیان شده، اقدام کنید.

نحوه تعمیر و عیب یابی فن لپ تاپ با صدای بلند

مشکل در صدای فن لپ تاپ موضوعی است که بسیاری از کاربران هنگام استفاده از لپ تاپ با آن روبرو می شوند. بنابراین وقتی متوجه شدید فن لپ تاپ شما با سر و صدای زیادی همراه است، این سوال به ذهن شما خطور می کند که چگونه تعمیر و عیب یابی فن لپ تاپ را انجام دهیم؟ چرا صدای فن لپ تاپ من اینقدر بلند است؟

اولین قدم این است که تعیین کنید صدای فن یک صدای معمولی است یا خیر. فن های امروزی لپ تاپ با کنترل هوشمند دما طراحی شده اند، پس سرعت فن با توجه به گرما باید تنظیم شود. بنابراین متوجه می شوید که وقتی یک بازی یا نرم افزار سنگین را اجرا می کنید، صدای فن بیشتر بلند می شود، تغییر این صدا کاملا طبیعی است و مشکلی در عملکرد طبیعی لپ تاپ وجود ندارد.

اما مواردی وجود دارد که فن هنگام چرخش صدای دلخراشی ایجاد می کند، یعنی صدای واضح برخورد تیغه های فن به گوش می رسد، اما اگر شما دست خود را در دریچه خنک کننده لپ تاپ خود قرار دهید، متوجه می شوید که حجم هوای خروجی بسیار کم و وضعیت غیر عادی است.

تعمیر فن لپ تاپ

3 روش برای نحوه تعمیر و عیب یابی فن لپ تاپ

روش 1: تنظیمات سیستم را تغییر دهید

برای لپ تاپ هایی که قدیمی نیستند، اگر مشکل اساسی در فن وجود داشته باشد و صدای فن در شرایط عادی بلند باشد، ممکن است مشکل مربوط به سیستم شما باشد. می توانید ابتدا مشکل را بررسی و نگاهی به CPU بیندازید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، روش زیر را امتحان کنید تا با تغییر تنظیمات سیستم، نویز فن را کاهش دهد. برای تغییر تنظیمات، می توانید به صورت زیر عمل کنید. راهنمای این قسمت برای ویندوز 10 است. با این روش ها ی توانید میزان صدای فن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

روش 2: فن را تمیز کنید

اگر صدای فن غیر عادی است و صدای بلندی دارد، ممکن است این مشکل به دلیل گرد و غبار زیاد در فن ایجاد شود. برای این وضعیت، بایستی گرد و غبار فن را تمیز کنیم. اگر نمی توانید گرد و غبار را پاک کنید، می توانید برای تمیز کردن لپ تاپ خود به تعمیرگاه های تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید. پس از رفع گرد و غبار لپ تاپ، متوجه می شوید که صدای فن بسیار کمتر شده است.

روش 3: فن را تعویض کنید

اگر لپ تاپ شما بیش از یک سال است که استفاده می شود، نیاز نیست تنها فن را تمیز کنید. حتی پس از تمیز کردن، ممکن است عملکرد آن به خوبی گذشته نباشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم فن قدیمی را با فن جدید جایگزین کنید. از طریق سه روش گفته شده، باید بتوانید صدای فن لپ تاپ خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در صورتی که تجربه تعویض فن را ندارید، پیشنهاد می کنیم برای تعویض فن به تعمیرگاه تعمیرات لپ تاپ برومراجعه و از خدمت آن ها استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *