لپ تاپ

دلایل خرابی تاچ پد لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ

دلایل خرابی تاچ پد لپ تاپ موضوع دیگری است که در این مطلب می خواهیم درباره ان صحبت کنیم. همان طور که می دانید تاچ پد یکی از قطعاتی است که احتمال عیب آن وجود دارد. در صورتی که ایرادی در آن ایجاد شود نمی توانید نشانگر را حرکت دهید. این مشکل هم می‌تواند یک ایراد نرم افزاری و هم یک ایراد سخت افزاری باشد. تشخیص منشا مشکل، باعث می‌شود این مسئله راحت تر حل شود.

دلایل خرابی تاچ پد لپ تاپ

از دلایل عمده‌ای که باعث خرابی این قطعه می‌شود، می‌توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هنگ کردن سیستم عامل
  2. اختلال در تنظیمات بایوس
  3. اختلال در تنظیمات تاچ پد و یا برخورد دست با کلید میانبر و غیرفعال شدن آن
  4. گرد و خاک و ریختن مواد بر روی تاچ پد لپ تاپ
  5. مشکل در درایور نصب شده
  6. وجود مشکلاتی در اتصالات خارجی لپ تاپ
  7. بروز مشکلات به دلیل وارد شدن ضربه
  8. و…

ضمن این که بعضی از باگ های نرم افزاری نیز در تاچ پد LaptoP مشکل ایجاد میکند. پس بهتر است که ابتدا موارد نرم افزاری را بررسی کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

راه حل اول

یکی از دلایل خرابی تاچ پد لپ تاپ هنگ کردن سیستم است. گاهی با یک ری استارت مشکل برطرف می‌شود. البته قبل از ریست کردن می‌توانید دکمه‌های دیگر سیستم را فشار دهید و مطمئن شوید به درستی کار می‌کنند. به صورت کلی ری استارت کردن قدم اول است. شاید مشکل با همین راهکار ساده برطرف شود.

راه حل دوم

به عنوان دومین راهکار باید وارد تنظیمات سیستم و بخش Touchpad شوید و آن را بررسی کنید. امکان ایجاد ارور در این قسمت نیز وجود دارد که باعث اختلال در عملکرد تاچ پد می‌شود.

راه حل سوم

به عنوان راه حل بعدی وارد Device Manager سیستم خود شوید و در قسمت تاچ پد آن را یک بار غیر فعال و سپس فعال نمایید. گاهی اختلال ایجاد شده در سیستم با این کار برطرف خواهد شد.

راه حل چهارم

یکی دیگر از مواردی که در عملکرد این تجهیز مشکل ایجاد می‌کند، اختلال در درایور نصب شده است. آپدیت جدید آن را چک کنید و در صورت نیاز به روزرسانی نمایید. حتی می‌توانید آن را حذف و دوباره نصب کنید.

راه حل پنجم

گاهی به دلیل یک سیستم عامل مخرب این اتفاق میفتد. به همین دلیل شاید نیاز به نصب مجدد سیستم عامل یا ویندوز باشد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات مختلف در زمینه لپ تاپ با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند و یا در صورت نیاز با مراجعه حضوری ایرادات سیستم شما را برطرف سازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *