دانستنی ها

تعمیرات آداپتور لپ تاپ شما چگونه انجام می‌شود؟

تعمیرات آداپتور لپ تاپ شما چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر کردن آداپتور لپ تاپ واقعا کار مشکلی است. طوری که حتی بسیاری از تعمیرکاران لپ تاپ هم پس از باز کردن آن و دیدن پیچیدگی‌های داخلش از ادامه کار منصرف می‌شوند. ولی این قطعه به نظر ساده مگر چه پیچیدگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ بیایید با آداپتور لپ تاپ بیشتر آشنا شویم.

آیا تا به حال شده که ببینید لپ تاپ شما شارژ نمی‌شود؟ شک شما در وهله اول به باتری لپ تاپ رفته ولی بعد می‌فهمید که این باتری اصلا شارژ نمی‌شود و وقتی آن را خارج می‌کنید، لپ تاپ با آداپتور روشن نمی‌شود! اینجاست که می‌فهمید آداپتور لپ تاپ شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. راستی… داخل آداپتور لپ تاپ چه خبر است؟ تعمیرات آداپتور لپ تاپ چگونه انجام می‌شود؟

نحوه کار آداپتور لپ تاپ

شما ابتدا باید با بلوک دیاگرام آداپتور لپ تاپ آشنا شوید.

هر مدار قدرتی تشکیل یافته از یک بخش ورودی، محافظ، یک سو ساز، بخش تقویت، تبدیل ولتاژ، تست ولتاژ، صافی و بخش خروجی است.

جریان برق شهری (AC) وقتی وارد این مدار می‌شود سر و کارش با عدد فیوز (F)، یک مقاومت جریان (NTC)، تعدادی سلف و مقاومت و خازن (RCL) می‌افتد. این تمهیدات برای محافظت از لپ تاپ در مقابل اتصالی‌های احتمالی و جریان نامتناوب برق شهری اندیشیده شده است.

بعد این جریان برق با یک پل دیود (BD) تبدیل به نیم سیکل مثبت DC می‌شود. در مرحله بعد هم توسط خازن بزرگ (C) از این جریان یک جریان سینوسی‌تر ( که از برق شهری منظم‌‌تر است.) تولید می‌شود و به سمت ترانزیستور (Q) (برای تشدید ولتاژ و جریان) می‌رود. بعد این جریان با شدت به سمت ترنس کاهنده (LT) می‌رود. در این مرحله ولتاژ AC 220 به ولتاژ بیشتری به صورت DC تبدیل شده است و توسط مدار RCL بعدی آماده استفاده لپ تاپ می‌شود.

تعمیرات آداپتور لپ تاپ شاخص

آداپتور لپ تاپ

تعمیر آداپتور لپ تاپ

حالا فرض کنید بخواهید از سلامت آداپتور لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید. تست سلامت آداپتور با مدار لامپ سری انجام می‌شود که در مغازه‌های تعمیرات لپ تاپ موجود هستند. پس می‌توانید آداپتورتان را به دست تعمیرکار بسپارید. او آداپتور شما را به این مدار متصل می‌کند و بر حسب رفتاری که مدار از خودش نشان می‌دهد تصمیم می‌گیرد که چه کاری انجام دهد.

معمولا تعمیرات آداپتور لپ تاپ وقتی انجام می‌شود که کابل برق آداپتور، بخشی از برد آداپتور یا سیم آن دچار مشکل شده باشند.

 در خرابی کابل برق آداپتور به سادگی کابل را تعویض می‌کنند.

اگر بخشی از برد آداپتور دچار مشکل شده باشد رفع ایرادات آن حتما باید توسط تعمیرکار صورت بگیرد چون اینجا با برق ۲۲۰ ولت شهری سروکار داریم.

برای خرابی سیم آداپتور هم می‌شود سیمی که سرفیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض کرد. فقط باید دقت کنید که سر فیش جدید دقیقا مشابه فیش قدیمی‌ آداپتور لپ تاپ باشد.

شما تا به حال با آداپتور لپ تاپ خود دچار مشکل شده‌اید؟ چه مشکلی؟ تعمیرکاران لپ تاپ مشکل شما را چگونه حل کرده‌اند؟ تجربیات خود را در بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید و در صورت سوال با مشاوران ما در تماس باشید.

خدمات ناوک متخصص در امر تعمیرات لپ تاپ٬ تعمیرات اپل و خدمات نرم افزاری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *