دانستنی ها

برای کاهش مصرف رم و سی پی یو در گوگل کروم چه کنیم؟

کاهش مصرف رم و سی پی یو در گوگل کروم

 

اگر مرورگر گوگل کروم یکی از مرورگرهای مورد استفاده شما باشد حتما از مصرف بالای آن از سی پی یو و رم خسته شده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم به شما روش هایی برای کاهش مصرف گوگل کروم از RAM (رم) و سی پی یو ارائه بدهیم که به شما تجربه بهتری در مورد استفاده از این مرورگر خواهد داد.

 

روش های کاهش مصرف رم و سی پی یو در گوگل کروم

اگرچه استفاده بیش از حد گوگل کروم از رم و سی پی یو برای استفاده بهتر کاربران است. ولی در شرایطی که کاربر تب‌های زیادی روی مرورگر باز کند یا از تعداد زیادی افزونه‌های گوگل کروم استفاده کند این قضیه باعث داغ کردن لپ تاپ می‌شود و مشکلات دیگر می‌شود.

شما می‌توانید برای کاهش مصرف رم و سی پی یو در گوگل کروم از تسک منجر گوگل کروم استفاده کنید، استفاده گوگل کروم از منابع سیستم را از خود تنظیمات محدود کنید یا اگر به استخراج ارز دیجیتال می‌پردازید کارتان را متوقف کنید. در ادامه هر روش را توضیح خواهیم داد:

کاهش مصرف رم و سی پی یو در گوگل کروم

کاهش مصرف رم و سی پی یو در گوگل کروم

چه می‌کند این Task Manager گوگل کروم!

جالب است بدانید که گوگل کروم خودش یک Task manager دارد و با آن می‌شود فهمید که کاربر چقدر از سی پی یو و رم استفاده می‌کند یا هر صفحه وب چه مقدار منابع سیستم را به خودشان اختصاص می‌دهند. دسترسی به این تسک منجر با همزمان فشردن کلیدهای shift و Escape میسر می‌شود. البته این تسک منجر با زدن روی سه نقطه گوشه مرورگر در منوی More Tools هم می‌آید.

وقتی تسک منجر گوگل کروم باز شد شما می‌توانید ببینید افزونه ها، تب ها، دانلودها و… چه میزان رم و سی پی یو مصرف می‌کنند و بعد آن چیزهایی که ارزش اینهمه داغ کردن لپ تاپ و کامپیوتر را ندارند از بین ببرید.

کاهش استفاده گوگل کروم از سخت افزارهای سیستم

فعال بودن گزینه Google Chrome Hardware Acceleration باعث می‌شود که این مرورگر هر وقت که به منابع سخت افزاری سیستم شما نیاز پیدا کرد از آن‌ها برای بهتر کار کردن استفاده کند. همین عامل می‌تواند منجر به استفاده بیش از حد از RAM شود. پس به تنظیمات گوگل کروم رفته و در بخش System گزینه Use Hardware Acceleration when available را خاموش کنید.

متوقف کردن استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال

ممکن است شما خودتان برای استخراج ارز دیجیتال افزونه نصب کنید یا از سایت‌هایی برای این کار استفاده کنید. ممکن است بعضی از وب سایت ها خودشان در حال استخراج ارز دیجیتال با سیستم شما باشند! هر دو مورد منجر به استفاده بیش از حد از رم سیستم شما می‌شود. اگر خودتان در جریان این مسائل نیستید کافی است افزونه No Coin را نصب کرده و خودتان را خلاص کنید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: آموزش نصب افزونه در گوگل کروم

برگرداندن گوگل کروم به تنظیمات پیش فرض

در نهایت اگر مشکل شما با گوگل کروم به هیچ شکلی حل نشد برگرداندنش به تنظیمات پیش فرض می‌تواند مشکل‌تان را حل کند. این کار باعث می‌شود حافظه گوگل کروم هم پاکسازی شود.

شما برای کاهش استفاده گوگل کروم از رم و سی پی یو به چه روشی متوسل می‌شوید؟ سوالات و تجربیات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *