دانستنی ها

اگر کیبورد سرفیس کار نکرد چه کنیم؟

کیبورد سرفیس

اگر کاربر سرفیس مایکروسافت هستید، معمولاً برخورد با مسائلی از قبیل کار نکردن کیبورد سرفیس یا همان کار نکردن تایپ کاور (صفحه کلید Surface) برای شما بسیار آزار دهنده است و دردسرهای زیادی را برای کاربران ایجاد می کند. ما قصد داریم به  چند راه حل برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد سرفیس به شما کمک کنیم. اگر برای تعمیر سرفیس خود نیاز به یک مرکز تعمیرات سرفیس معتبر داشتید، حتما روی ناوک سرویس حساب کنید.

کیبورد سرفیس از جمله مهم ترین قسمت های این نوع از محصولات دیجیتالی است. اما دلایل متعددی وجود دراد که می تواند صفحه کلید سرفیس را با خرابی مواجه سازد. در این حالت کار با سرفیس سخت خواهد شد. برای رفع مشکل خرابی سخت افزاری در کیبورد Surface، باید به یک مرکز تعمیراتی تخصصی مراجعه کنید. چرا که سرفیس ها محصولات بسیار حساسی هستند. بر این اساس هر مرکز تعمیراتی متفرقه قادر به رفع مشکل در این محصولات نخواهد بود. مرکز تخصصی تعمیرات سرفیس ناوک سرویس، همان جایی است که می­ توانید با خیال راحت سرفیس خود را به هدف تعمیر به متخصصین آن بسپارید. البته شاید بتوانید بر اساس توجه به نکات اعلامی در این مقاله، خودتان به شخصه در این زمینه نیز مشکل صفحه کلید سرفیس خود را رفع کنید.

در واقع زمانی که کیبورد سرفیس یا همان تایپ کاور صفحه کلید Surface Pro شما کار نمی کند، باید علت را پیدا کنید و سپس برای رفع مشکل عملیات را انجام دهید. در این مطلب به چند راه حل اشاره کرده ایم که می توانید آن ها را امتحان کنید. اگر مطمئن نیستید کدام یک بهتر است، آنها را یکی یکی امتحان کنید.

در نهایت اگر مشکل سخت افزاری بود و نیاز به خرید کیبورد سرفیس داشتید، می‌توانید از طریق فروشگاه ناوک اقدام به خرید کیبورد سرفیس کنید.

روش های حل مشکل کیبورد سرفیس

در صورت مواجهه با مشکل کار نکردن کیبورد سرفیس، آگاهی از راه‌حل‌های مناسب برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد سرفیس و انجام مراحل صحیح جهت رفع این مشکلات امری ضروری است. در اینجا، به بررسی و ارائه‌ی روش‌های مختلف حل مشکلات کیبورد سرفیس پرداخته خواهد شد تا کاربران بتوانند به سادگی و با اطمینان از دستگاه خود استفاده کنند.

روش 1: کیبورد را مجدداً راه اندازی کنید

هنگامی که صفحه کلید Surface یا همان تایپ کاور سرفیس کار نمی کند ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که Surface خود را دوباره راه اندازی کنید. به طور کلی ، این روش می تواند به شما در حل برخی از خطاهای رایج کمک کند. در اینجا نحوه انجام کار آمده است.

مرحله 1: صفحه کلید خود را از دستگاه جدا کنید.

مرحله 2: Surface خود را دوباره راه اندازی کنید.

مرحله 3: تایپ کاور خود را دوباره وصل کنید و بررسی کنید آیا کیبورد سرفیس می تواند به طور معمول استفاده شود. اگر این روش جواب دهد، خوب است. اگر چنین نشد ، باید روش های دیگر را امتحان کنید.

روش 2: کیبورد سرفیس را بررسی کنید

پس از خطای عدم کار صفحه کلید Microsoft Surface ، بررسی کنید که آیا صفحه کلید Surface مشکلی ندارد. اگر صفحه کلید خود شکسته یا خراب شده باشد ، حتی اگر اقدامات زیر را برای عیب یابی انجام دهید ، صفحه کلید شما نمی تواند مانند همیشه کار کند.

صفحه کلید را از دستگاه جدا کنید و سپس سعی کنید به یک Surface دیگر که می تواند به طور معمول کار کند ، متصل شوید. اگر به طور معمول کار کند ، نشان می دهد که با تنظیمات قبلی سرفیس شما مشکلاتی وجود دارد. برعکس ، اگر کار نکند ، صفحه کلید خود آسیب دیده است. باید آن را با یک صفحه کلید جدید جایگزین کنید.

در این حالت ، می توانید روش بعدی را امتحان کنید تا صفحه کلید در مورد لپ تاپ متوقف شود.

روش 3: تمیز کردن اتصالات تایپ کاور

وقتی گرد و غبار یا اشیا دیگر اتصال را مسدود می کنند ، ممکن است صفحه کلید نتواند به درستی به Surface متصل شود. این معمولاً پس از استفاده طولانی مدت از Surface و بدون تمیز کردن آن اتفاق می افتد.

سرفیس را کاملاً خاموش کنید. پس از آن ، اتصالات را با یک پارچه تمیز و کمی الکل تمیز کنید. متناوباً ، می توانید از نوک q برای پاک سازی صحیح تر آن استفاده کنید. هنگامی که عملیات تمیز کردن به پایان رسید ، حدود دو تا سه دقیقه صبر کنید. سپس رایانه خود را روشن کرده و صفحه کلید را وصل کنید تا بررسی کنید مشکل حل نشده است.

روش 4: بازنشانی سرفیس

برخی از پرونده ها یا پیکربندی های معیوب در سیستم شما منجر به عدم کار صفحه کلید Surface می شود ، در حالی که تنظیم مجدد دستگاه می تواند به پاک کردن آنها کمک کند. در اینجا مراحل خاصی ذکر شده است.

مرحله 1: با فشار دادن کلیدهای Windows و I تنظیمات ویندوز را باز کنید.

مرحله 2: به قسمت Update & Security بروید و سپس در پانل سمت چپ گزینه Recovery را انتخاب کنید.

مرحله 3: بر روی شروع به کار در سمت راست صفحه کلیک کنید.

مرحله 4: در صفحه پاپ آپ می توانید پرونده های من را انتخاب کنید یا همه موارد را حذف کنید. توصیه می شود که بایستی پرونده های من را نگه دارید ، زیرا اگر با این کار مشکلی برطرف نشد ، می توانید مراحل بالا را تکرار کرده و همه موارد را حذف کنید

مرحله 5: سپس برای تنظیم مجدد سرفیس خود ، دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید. پس از آن ، دستگاه خود را بوت کنید و بررسی کنید آیا صفحه کلید می تواند دوباره کار کند.

همه این مواردی که گفته شد، راه حلهایی برای رفع مشکل کیبورد سرفیس است که کار نمی کند. لطفا در صورت تمایل یکی از آنها را انتخاب کنید.

ناوک سرویس یکی از معتبر ترین مراکز تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک و تعمیر لپ تاپ در ایران می باشد. تعمیر انواع لپ تاپ با تضمین قطعات اورجینال به بهترین شیوه در این مرکز صورت می گیرد. برای تعمیرات انواع سرفیس، آی مک و انواع لپ تاپ با ما در تماس باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای
بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “اگر کیبورد سرفیس کار نکرد چه کنیم؟

  1. لیلا گفت:

    سلام کییورد من تنها دکمه اسپیس و حرف z به طور ناگهانی از کار افتاد من باید الان چیکار کنم؟

  2. رجبی گفت:

    چیزی که برای من انفاق میفته اینه که اگر دستجاه بره روی مد sleep بعدش کیبرد کار نمیکنه! اگر لطف کنه با آپدیت بعدی کار میکنه و گرنه چند ماه باید صبر کنم تا خود به خود درست بشه‌. راهی نیست برای این مورد؟

  3. afshim گفت:

    سلام
    متاسفانه کیبورد سورفیس من بعد ابدیت به ویندوز ۱۱ کیبوردش از کار افتاد دیگه کار نمیکنه .کیبورد دیگه وصل کردم اونم کار نکرد.

  4. متين گفت:

    دم شما گرم و تشكر

  5. یحیی گفت:

    یکی از راه حلاتون فشردن دکمه ویندوز و ۱ ست آخه من کیبورد وصل نمیشه و تاچ صفحه نمایشم کار نمیکنه؟ چطور اینکار و بکنم؟

    1. تکنسین ناوک گفت:

      میتونید از کیبورد اکسترنال استفاده کنید و با usb متصل کنید در غیر این صورت میتوانید با مراجعه حضوری به فروشگاه ما این مشکلو براتون برطرف کنیم

  6. sj گفت:

    سلام
    من سر جریان ریختن نوشیدنی چند تا از دکمه های کیبردم از کار افتاده با این دسته کاری ندارم اما چندتاش اتصالی کرده و خود بخود شروع به متصل شدن میکنه .
    با وجودی که کیبرد usb جدا خریدم دیگه موس نمیخوره به کارم
    لطفا بگید تنظیماتی هست که تنها تاچ کیبرد رو فعال نگه دارم و مابقی دکمه هاش رو خاموش کنم؟

  7. حسین گفت:

    ممنون از مطلباتون عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *