امنیت

13 تا از مهم ترین راه های برقراری امنیت در بازی آنلاین

13 تا از مهم ترین راه های برقراری امنیت بازی آنلاین

هنگام بازی ایمن بازی کنید!
چه کسی عاشق بازی آنلاین نیست؟ شما میتواند ساعت ها خود را مشغول یک بازی آنلاین با هیجان بالا کنید و لذت ببرید، اما بهتر است در حین لذت برد به امنیت خود نیز بیاندیشید. به یاد داشته باشید که نباید دفاع امنیت سایبری خود را فقط به این دلیل که امتیاز کسب می کنید کاهش دهید. در این مقاله 13 نکته برتر امنیت در بازی آنلاین را برای شما به صورت ساده آورده ایم!

1. رمزهای عبور قوی و ایمن

گیمر های محافظ از رمزهای عبور طولانی، پیچیده و منحصر به فرد خود استفاده می کنند. قوی ترین رمزهای عبور حداقل 12 کاراکتر و شامل حروف، اعداد و نمادها هستند. در حالت ایده آل، رمز عبور شما به عنوان یک کلمه یا عبارت قابل تشخیص نیست. و بهتر است شما یک رمز عبور منحصر به فرد برای هر حساب آنلاین داشته باشید. به نظر کار سختی می آید به خاطر سپردن تعداد زیادی رمز؟ استفاده از مدیر رمز عبور و ایجاد فضای امنیت آنلاین هرگز آسان‌تر نبوده است! بسیاری از گوشی‌های هوشمند و مرورگرهای وب شامل مدیریت رمز عبور هستند که میتواند به شما  در مدیریت رمزهایتان کمک کند.

2. در مورد بازی های خود تحقیق کنید

بازی های موبایل تقریبا نیمی از بازار بازی های جهانی را تشکیل می دهند! اما فقط به این دلیل که یک بازی در یک فروشگاه برنامه قابل اعتماد در دسترس است، تضمین نمی کند که یک برنامه امن برای دانلود باشد. قبل از دانلود هر برنامه بازی جدیدی در دستگاه خود، مطمئن شوید که قانونی است. بررسی کنید و قبل از دانلود آن را در موتور جستجو کنید و از امنیت در بازی آنلاین خود مطمئن شوید.

3. FLIP ON MFA

احراز هویت چند عاملی (MFA) که گاهی اوقات احراز هویت دو مرحله ای نامیده می شود، سطح دیگری از امنیت را به حساب های شما اضافه می کند و اکنون برخی از بازی ها و سیستم های بازی اجازه MFA راه  اندازی می شوند. MFA شامل بیومتریک‌ها ( اسکن‌های شناسه چهره یا دسترسی به اثر انگشت)، کلیدهای امنیتی یا برنامه‌هایی است که وقتی می‌خواهید به حساب کاربری وارد شوید، کدهای منحصربه‌فرد و یکبار مصرف را برای شما ارسال می‌کنند. توصیه می کنیم هر زمان که پیشنهاد شد از MFA استفاده کنید. این مانند ساختن یک قلعه در اطراف دستگاه شماست و امنیت در بازی آنلاین شما تضمین میکند.

4. جهت افزایش امنیت در بازی آنلاین به روز رسانی ها را به صورت خودکار انجام دهید.

13 تا از مهم ترین راه های برقراری امنیت در بازی آنلاین

توصیه می کنیم سخت افزار و نرم افزار بازی خود را تا حد امکان به روز نگه دارید. لازم نیست هر روز صبح برگه تنظیمات خود را بررسی کنید معمولاً می‌توانید به‌روزرسانی‌های خودکار را تنظیم کنید تا به‌محض اینکه به‌روزرسانی‌ها از دستگاه، نرم‌افزار یا سازنده برنامه در دسترس قرار گیرند، دانلود و نصب شوند. توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید تا به روز رسانی ها به طور کامل نصب شوند. بهتر است فوراً این کار را انجام دهید، اما اغلب می‌توانید این کار را در زمان‌هایی که بازی نمی‌کنید، مانند نیمه‌های شب (یا شاید اوایل بعدازظهر) برنامه‌ریزی کنید.

5. طعمه را نگیرید

مجرمان سایبری اغلب با ارائه تقلب یا هک در ایمنیت بازی آنلاین اختلال ایجاد میکنند، گیمرها را به کلیک روی لینک های بد یا دانلود فایل های مخرب ترغیب می کنند، این به عنوان فیشینگ شناخته می شود. مراقب کلیک کردن روی پیوندها یا دانلود هر چیزی که از طرف یک غریبه می آید یا انتظارش را نداشتید، باشید. اگر پیشنهاد بازی خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، به احتمال زیاد درست است. قبل از کلیک کردن روی پیوند، با نگه داشتن نشانگر روی آن برای دیدن مقصد واقعی پیوند اقدام کنید سپس آن را تأیید کنید.

6. اعتباری، نه بدهکاری

اگر یک سیستم بازی از شما می خواهد که روش پرداخت خاصی را به حساب خود متصل کنید، از یک کارت اعتباری را به کارت بدهکار انتخاب کنید. کارت‌های اعتباری با حمایت بیشتری از مصرف‌کننده نسبت به کارت‌های نقدی همراه هستند و در صورت تقلب و اختلال در امنیت در بازی آنلاین، شانس بیشتری برای پس گرفتن پول خود دارید.

7. برای ایجاد امنیت در بازی آنلاین مراقب اشتراک گذاری های خود باشید!

هرچه اطلاعات بیشتری پست کنید، استفاده مجرم از آن اطلاعات برای سرقت هویت شما، دسترسی به داده های شما یا ارتکاب جرایم دیگر، مانند تعقیب، آسان تر خواهد بود. به این فکر کنید که چقدر اطلاعات شخصی در نمایه های حساب بازی ارائه می دهید. در مورد اشتراک گذاری در امنیت در بازی آنلاین بیشتر دقت کنید. و اگر غریبه ای از شما خواست این اطلاعات را به اشتراک بگذارید، قبول نکنید.

8. امنیت در بازی آنلاین به صورت مبدل

آیا با افرادی که نمی شناسید دوستی میکند و درخواست بازی آن ها را قبول می کنید؟ آنها نیازی به دانستن نام واقعی شما یا اطلاعات شخصی دیگر ندارند، آنها فقط باید بفهمند که شما در بازی چقدر عالی هستید. از نام بازی ایمن استفاده کنید: چیزی جالب مانند NationalCybersecurityAwesome یا DisguisedGamer99. از نام یا نام خانوادگی خود در نام کاربری خود استفاده نکنید. به جای عکس واقعی خود از یک آواتار استفاده کنید. اگر غریبه ای از شما می خواهد که عکسی را به اشتراک بگذارید یا وب کم خود را روشن کنید، رد کنید. آنها برای بازی کردن با شما نیازی به دیدن شما ندارند.

9. بدون شرم از بازی های اذیت دوری کنیدی

اگر بازیکن دیگری باعث ناراحتی شما می شود، او را بلاک کنید! به یک بزرگسال قابل اعتماد بگویید. به یاد داشته باشید که اگر بازیکنی قلدر باشد یا باعث ناراحتی شما شود، مجبور به ادامه ی بازی با او نیستید. ما یک پایگاه داده با امکان مسدود کردن اطلاعات افراد در یک دسته از سیستم عامل ها داریم که به ما کمک میکند. نظرات آزاردهنده آنلاین می تواند تأثیر واقعی بر سلامت روان شما داشته باشد، اگر نمی خواهید به خودتان آسیب بزنید، باید فوراً با شخصی که به او اعتماد دارید تماس بگیرید.

10. تنظیمات خود را بررسی کنید

به محض اینکه یک کنسول بازی جدید دریافت کردید یا قصد داشتید بازی جدید را امتحان کنید، تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی آن را باز کنید. آنها را در سطحی که میخواهید پیکربندی کنید. به یاد داشته باشید، بسیاری از بازی‌سازان به‌طور پیش‌فرض به حداقل امنیت تنظیمات می‌پردازند. شما نباید فرض کنید که این تنظیمات پیش‌فرض روی چیزی که می‌خواهید تنظیم شده‌اند. به عنوان مثال، بازی شما ممکن است به طور پیش فرض رفتار و داده های مکان شما را با سازنده به اشتراک بگذارد. به این فکر کنید که چه نوع داده هایی جهت اشتراک گذاری برای شما مناسب است.

11. استفاده از آنتی ویروس امنیت در بازی آنلاین

در برخی مواقع آنتی ویروس ها برروی استفاده یک بازی‌ آنلاین تاثیر منفی میگذارند. در کنار ایجاد محدودیت‌های سختگیرانه، آنتی ویروس‌ها منابع زیادی هم از سیستم‌ شما مصرف می‌کنند. بسیاری از این نرم افزارها از حالت گیمینگ سیستم شما استفاده میکنند.

حالت گیمینگ در آنتی ویروس موجب میشود اسکن ویروس در پس زمینه را متوقف شود و همچنین نوتیفیکیشن‌ها که یکی از علل های مهم در اختلال امنیت در بازی آنلاین به حساب می آید بی‌صدا می‌شوند تا تجربه بازی بدون مزاحمتی را داشته باشید. درصورتی که به هنگام اجرای بازی از سمت برنامه آنتی ویروس دچار مشکلی شدید، بجایرا غیرفعال کردن آن، از حالت گیمینگ استفاده کنید.

بعضی آنتی ویروس‌ها از تقویت‌کننده بازی استفاده میکنند و اقدا به حذف فایل های اضافه میکنند تا به هنگام بازی آنلاین، تجربه بهتری در اختیار شما قرار بگیرد.

12.استفاده از تگ گیمر امن

اکثر بازی‌های آنلاین نیاز به تگ گیمر دارند تا دیگر گیمرها بتوانند شما را شناسایی کنند. در ارسال این تگ مطمئن شوید، حاوی اطلاعات شخصی‌ شما مثل نام‌، ایمیل‎‌شخصی یا موقعیت‌ مکانی شما نباشد. در تنظیمات حریم خصوصی بر روی کلاینت بازی‌های ویدیویی مانند استیم را چک کنید تا از داده‌هایی که در اختیار سایرین قرار می‌گیرد، اطمینان حاصل نمایید.

هرگونه اطلاعات شخصی می‌تواند برای شما دردسر ایجاد کند و از آن‌ها برای هدف قرار دادن شما سواستفاده کنند. حتی آدرس ایمیل هم مراه را برای ارسال پیام‌های اسپم و دستیابی به پسوردتان مورد سو استفاده قرار بگیرد.

13.پیکر بندی روتر در امنیت در بازی آنلاین

اگر روتر شما به درستی پیکربندی شده باشد، شما میتوانید با خیال راحت در بازی های آنلاین تجربه کسب کنید. با این حال، روتر دارای ویژگی های امنیتی میباشد که سیستم تان را از تهدیدات آنلاین در امان دور نگه می‌دارد که شامل فایروال و رمزگذاری شبکه وای فای می‌شود.

شاید فکر کنید که این قابلیت‌های امنیتی تاثیر منفی روی تجربه بازی‌های آنلاین شما دارند، اما چنین چیزی نیست. بنابراین به دلیل دستیابی به تجربه متفاوت در بازی آنلاین بهتر، ویژگی‌های امنیت در بازی آنلاین روتر را صرف نظر نکنید.

امکان دارد فایروال و سایر ویژگی‌های مربوط به امنیت بازی آنلاین روتر شما غیرفعال باشد، بنابراین دوباره آن‌ها را بررسی کنید تا در اینصورت، فعال شوند.

جهت فعالسازی ویژگی‌ امنیتی روتر خود مراحل زیر را بروید:

  1. مرورگر اینترنت را باز کرده و آدرس آی‌پی روتر خود را درون نوار آدرس تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. به طور معمول آدرس آی‌پی روتر با عدد ۱۹۲.۱۶۸ شروع می‌شود. جست با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید آدرس آی‌پی دقیق خود را پیدا کنید.
  2. در صفحه ورود روتر، اطلاعات را وارد کنید.
  3. به بخش Security در صفحه روتر بروید و از روشن بودن فایروال مطمئن شوید. در این صفحه ویژگی‌های امنیتی دیگری هم وجود دارند که باید فعال باقی بمانند.
  4. اگر روتر شما گزینه‌ای برای تنظیم سطح امنیت فایروال دارد، گزینه میانی را انتخاب کنید تا علاوه بر حفظ امنیت، محدودیت زیادی برایتان درنظر نگیرد.
  5. اسکرین شات بالا مربوط به روتر TP-Link می‌شود، با این حال روش آن در روترهای دیگر هم مشابه است.

ناوک سرویس مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ، تعمیر مک بوک، تعمیر سرفیس با میباشد. جهت اطلاع از راه های ارتباطی با ما به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *