دانستنی ها

آشنایی با چت بات هوش مصنوعی Chat gpt

هوش مصنوعی Chat gpt

دستاوردی به نام هوش مصنوعی Chat gpt، به عنوان یکی از مدرن‌ترین محصولات استارتاپ OpenAI در قالب Language Model به دنیای فناوری اطلاعات معرفی شد. این دستاورد در جایگاه یک دستیار مجازی هوشمند، قادر خواهد بود همراهی مطمئن در پیشبرد اهداف پیچیده شما باشد. در این مقاله قصد داریم درباره آشنایی با چت بات Chat gpt دقایقی با شما کاربران وب‌سایت ناوک سرویس باشیم. ما را تا انتها همراهی کنید.

هوش مصنوعی Chat gpt چیست و شاید باید گفت کیست ؟

زمان زیادی از معرفی فناوری GPT نمی‌گذرد. اما در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که استارتاپ OpenAI، از یک محصول جدید با نام ( هوش مصنوعی Chat gpt ) رونمایی کرد. این محصول می‌تواند به عنوان نسخه جدید‌تری از GPT معرفی شود. تعریف کار این آن مبتنی بر هوش مصنوعی Artificial Intelligence بوده و توانست موجبات تحیر فعالان حوزه فناوری اطلاعات را به همراه داشته باشد.

وجود این شگفتی به رونمایی از این محصول خلاصه نمی‌شود. چرا که همیشه توقع ما از هوش مصنوعی ارائه محصولات و دستاورد‌های جذاب و متحیرانه است. اما داستان این محصول با دیگر شگفتی‌های هوش مصنوعی فرق دارد. از آنجایی که این ابزار یک چت بات است و از یک تعریف‌کار دیالوگ محور برخوردار بوده، می‌تواند زبان طبیعی انسان را بفهمد و هم قادر است آن را درک کند.  

فناوری Chat gpt به عنوان یک چت بات توانایی آن را دارد که مشابه انسان، نسبت به نوشتن متن‌های دقیق عملکرد مورد قبولی را از خود نشان دهد.

چت بات Chat gpt چگونه کار می‌کند ؟

ابتدا باید به این نکته اشاره شود که توانمندی و محبوبیت چت بات Chat gpt، نظر کمپانی قدرتمند مایکروسافت به خود جلب نمود. در ادامه این کمپانی بزرگ استارتاپ  OpenAl را به مذاکره دعوت کرد. در آخر با سرمایه‌گذاری چند میلیاردی، شرایط همکاری مایکروسافت با این استارتاپ فراهم شد.

توسعه Chat gpt مبتنی بر یادگیری ماشین Machine Learning و هوش مصنوعی است. توجه داشته باشید که چت بات هوش مصنوعی Chat gpt با توجه به قدرت یادگیری که دارد، متکی به دیتابیس عظیم اینترنت است. پس می‌تواند با استفاده از یک سازوکار گفتگو محور، با انسان ارتباط برقرار کرده و به سوالات او جواب‌های دقیق ارائه کند.

چت بات Chat gpt چه کاربردی دارد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد ؟

به گفته Sam Altman مدیر عامل استارتاپ OpenAl، چت بات Chat gpt فعلا در شرایط یک دمو اولیه است. این فناوری در آینده قادر است در جایگاه یک دستیار هوشمند‌، شرایط پیشرفت و افزایش آگاهی برای انسان را فراهم آورد. از طرفی دیگر می‌تواند همراه انسان بوده و با پاسخ به انواع درخواست‌ها و سوالات، فرایند‌ها را مدیریت کند.

چت بات Chat gpt توانست ساختار کسب و کار گوگل را به لرزه اندازد. به همین خاطر ابزار هوش مصنوعی Chat gpt با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند تهدید جدی برای گوگل باشد. چرا که قادر است در کنار گوگل بایستد و این توانایی را دارد که رفته رفته جایگزین گوگل شود.

فناوری چت بات Chat gpt می‌تواند پرسش سوالات پیچیده را بهینه کرده و آنها را با پاسخ‌های منطقی جواب دهد. می‌تواند توضیح دهد، مشکلات را حلاجی کند و بهترین راه‌حل را ارائه نماید. به همین خاطر شنیده‌ها حاکی از آن است که این روزها گوگل به فکر رونمایی از یکی دیگر از قابلیت‌ها و قدرت‌های خود، در برابر این دستاورد هوش مصنوعی است.

هدف چت بات Chat gpt جایگزینی آن با انسان است ؟

از دیگر کاربرد‌های چت بات Chat gpt، انجام تکالیف دانش آموزان است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ابزار توانست به عنوان نویسنده، مقالات علمی تهیه کند و یا مقالات را خلاصه نماید. حتی چت بات Chat gpt  می‌تواند جای دانشجو بنشیند و توانست نمره قبولی را از امتحانات دانشگاهی کسب نماید.

قادر است بازار خبرنگاران و اساتید دانشگاهی را نابود کند، نمایشنامه بنویسد و در کمترین زمان مشکلات برنامه‌نویسی را حل کند.

بطور کلی هوش مصنوعی Chat gpt توانست در امتحانات تئوری موفق عمل کند، اما آیا در آینده می‌تواند در اجرای پروژه‌های عملی مثل تعمیر لپ تاپ نیز موفق باشد؟

نکته حائز اهمیت این است که فعلا در این ابزار خبری از رعایت ظرافت‌های انسانی نیست. این موضوع می‌تواند دلیلی برای محدودیت استفاده از چت بات Chat gpt باشد. مخصوصا در نگارش انواع متون و مقالات علمی.

چگونه از چت بات Chat gpt استفاده کنیم؟

می‌توانید با مراجعه به سایت به این فناوری دسترسی داشته باشد. در ابتدا از شما می‌خواد که برای خود یک حساب کاربری تهیه کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از حساب مایکروسافت یا گوگل خود انجام دهید. سپس قادر خواهید بود از نسخه دموی این فناوری که از محیط ساده‌ای نیز برخوردار است استفاده نمایید.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی Chat gpt به عنوان تحلیل‌گر زبان طبیعی انسان، با استفاده از قدرت خود می‌تواند در فرایند‌های مختلف همراه انسان باشد. در مقالات بعدی به موضوع نحوه استفاده، مزایا و معایب و پاسخ به سوالات در این زمینه خواهیم پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “آشنایی با چت بات هوش مصنوعی Chat gpt

  1. بازتاب: استخدام مدیر عامل سابق ChatGPT توسط مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *