دانستنی ها

مقایسه تراول داک اچ پی (HP Travel Doc) با سرفیس داک (Surface Doc)

مقایسه تراول داک اچ پی با سرفیس داک

 

یکی از وسایل جانبی سرفیس باید وسیله‌ای برای افزایش تعداد پورت‌هایش باشد که می‌تواند سرفیس داک یا اچ پی تراول داک باشد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم بین این دو وسیله کدام‌شان برای سرفیس های مایکروسافت بهتر هستند؟

قبلا به شما تراول داک اچ پی را به عنوان یک وسیله جانبی خوب سرفیس معرفی کرده‌ایم. امروز می‌خواهیم آن را با سرفیس داک (که توسط خود مایکروسافت برای افزایش تعداد پورت‌های سرفیس تولید شد.) مقایسه کنیم تا ببینیم چه مزیت‌ها و معایبی دارد. پس با ما همراه باشید.

 

مقایسه تراول داک اچ پی با سرفیس داک

  • سرفیس داک به جز اینکه یک عالمه پورت داشته باشد، یک شارژر خیلی بزرگ است. بنابراین استفاده از سرفیس داک شما را از استفاده از شارژر سرفیس بی‌نیاز می‌کند در عین حال که وزن این وسیله جانبی سرفیس در مقایسه با تراول داک اچ پی هم زیاد است. پس سرفیس داک چندان قابلیت حمل بالایی ندارد. وزن آن تقریبا ۵۵۰ گرم است که در مقابل ۹۵ گرم وزن داک اچ پی بسیار زیاد است.
  • همین موضوع می‌تواند به نوعی نقطه ضعف سرفیس داک باشد چون شما وقتی به پورت‌های سرفیس داک دسترسی دارید که بتوانید یک سر آن را به برق شهری وصل کنید در حالیکه سر دیگرش به سرفیس متصل است.
مقایسه تراول داک اچ پی با سرفیس داک

مقایسه تراول داک اچ پی (HP Travel Doc) با سرفیس داک (Surface Doc)

  • تراول داک اچ پی پورت Type-C دارد که باعث می‌شود بتواند به لپ تاپ ها و تلفن‌های همراه زیادی متصل شود. البته این اتصال به شرط آن است که گوشی‌های مذبور مجهز به تکنولوژی DisplayLink™ Plug and Display™ باشند. اما سرفیس داک فقط می‌تواند برای دستگاه‌های سرفیس استفاده شود.
  • با سرفیس داک شما چهار درگاه USB 3.0، یک خروجی صوت، دو خروجی تصویر MiniDisplay Port و یک ورودی کابل شبکه LAN خواهید داشت. بدترین ایراد این وسیله جانبی سرفیس این است که پورت های خروجی تصویر HDMI و VGA را ندارد. پس اگر یک سرفیس داک داشته باشید باید یک تبدیل MiniDisplay Port به HDMI و VGA جداگانه بخرید. این در حالی است که hp Travel Dock هر دو خروجی تصویر را دارد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: سرفیس دایال چیست و چه کاربردی دارد؟

  • همانطور که گفتیم سرفیس داک نوعی شارژر دستگاه شماست اما تراول داک تازه برق دستگاه شما را مصرف هم می‌کند.
  • مزیت بعدی Surface Dock این است که سرعت کامل USB 3.0 را ارائه می‌دهد. اما تراول داک اچ پی خودش که USB 3.0 ندارد، پورت USB 3.0 خود سرفیس را هم درگیر خودش می‌کند. البته اگر سرفیس شما یک پورت تایپ سی داشته باشد دیگر این مشکل پیش نمی‌آید و اچ پی تراول داک هم می‌تواند یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 ارائه بدهد.
  • در خصوص قیمت این دو وسیله جانبی باید گفت که قیمت hp Travel Dock مناسب‌تر است. در عین حال که امکاناتش هم خوب و مناسب است.

شما بین این دو وسیله جانبی تجربه استفاده از کدام‌شان را دارید؟ تجربه و نظرتان را با ما و سایر کاربران سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *