دانستنی ها

صفحه آبی هنگام بالا آمدن ویندوز: صفحه آبی مرگ

صفحه آبی هنگام بالا آمدن ویندوز

 

آیا تا به حال حین کار با لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی تان شده که ناگهان سیستم خودش خاموش و روشن شود بعد هنگام بالا آمدن ویندوز با یک صفحه آبی استرس‌زا روبرو شوید؟ یک صفحه آبی پر از نوشته‌های نامفهوم انگلیسی که انگار دارد دنبال خطایی می‌گردد و درصدی پر می‌کند. بعد از ناپدید می‌شود و ویندوز کارش را شروع می‌کند. این صفحه آبی که به آن صفحه آبی مرگ می‌گویند چیست؟

 

صفحه آبی مرگ چیست؟

شاید شکل بهتر این پرسش این است که بپرسیم خطای صفحه آبی یا Blue Screen of Deah چیست؟ این خطا که به اختصار به آن BSOD یا همان صفحه آبی مرگ می‌گویند یکی از ارورهای شایع سیستم عامل ویندوز است و به عنوان یک خطای ایست برای بررسی اشکال شناخته می‌شود. آن هم خطایی که می‌تواند بسیار بحرانی باشد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: علت خاموشی ناگهانی سرفیس چیست؟

دلیل آمدن صفحه آبی هنگام بالا آمدن ویندوز و فلسفه‌اش!

وقتی سیستم شما ناگهان خاموش می‌شود و با این صفحه آبی روشن می‌شود این یعنی کامپیوتر یا لپ تاپ شما مشکلی سخت افزاری یا مشکلی نرم افزاری در درایورهای سخت افزاری خود دارد. یعنی نرم افزارهایی که در سطح خیلی پایین درون کرنل ویندوز دارند اجرا می‌شوند. چون نرم افزارهای معمولی دیگر نمی‌توانند باعث ظاهر شدن صفحه آبی مرگ شوند. آن‌ها فوقش اگر کرش کنند خودشان بسته می‌شوند و پی کارشان می‌روند! سیستم عامل هم به کارش ادامه می‌دهد.

صفحه آبی هنگام بالا آمدن ویندوز

صفحه آبی هنگام بالا آمدن ویندوز

پس اگر حین اجرا کردن یک نرم افزار معمولی سیستم شما همین اتفاق برایش افتاد باز هم باید در پی ایرادی باشید که با باز کردن این نرم افزار برای سخت افزارها یا نرم افزارهای کرنل ویندوز رخ می‌دهد.

خطای صفحه آبی مرگ وقتی اتفاق می‌افتد که ویندوز ناگهان پیام توقف می‌گیرد و به احتمال زیاد حتی نخواهد توانست برنامه‌ای را در وضعیتی که هست ذخیره کند. در حین رخ دادن این خطا ویندوز خودش اتوماتیک یک فایل minidump درست می‌کند که درش می‌توان اطلاعاتی از منشا این خطا و کرش کردن یافت. دلیل های رخ دادن خطای صفحه آبی مرگ می‌تواند اختلالات سخت افزاری (مثل مشکلات هارددیسک، رم و…)، فعالیت بدافزارها، مشکلات بایوس، ترافیک نرم افزارها، داغ شدن بیش از حد سیستم و مشکلات برق و باتری باشد.

شما باید تک تک این عوامل را بررسی کنید تا منشا مشکل لپ تاپ یا کامپیوتر خود را پیدا کنید و از رخ دادن مجدد این خطار جلوگیری کنید.

شما تا به حال با خطای صفحه آبی مرگ روبرو شده‌اید؟ آیا توانستید بعدش این مشکل را ریشه‌یابی و حلش کنید؟ تجربه خودتان را از مواجه شدن با این خطا به ما و سایر کاربران بگویید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “صفحه آبی هنگام بالا آمدن ویندوز: صفحه آبی مرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *