دانستنی ها

گوشی ریلمی V5، ارزان قیمت ترین گوشی 5G، معرفی شد

گوشی ریلمی v5 5G

تا همین چند سال پیش وقتی حرف از فناوری نوین به میان می‌آمد، همه یاد گوشی‌‌های پرچمدار و گران قیمت کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و اپل می‌افتادیم.

اما حال به لطف رقابتی شدن بازار گوشی‌های هوشمند و ورود شرکت‌های چینی به آن، حال به سرعت فناوری‌های جدید به گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده ارزان قیمت می‌رسند و اکثر افراد جهان می‌توانند آن‌ را تجربه کنند.

اینترنت 5G نیز یکی از همان فناوری‌های بروزی است که اکثر افراد علاقه دارند آن‌را تجربه کنند. گوشی ریلمی V5 ارزان‌ترین گوشی است که به اینترنت 5G تجهیز شده است. حال در ادامه به بررسی گوشی ریلمی V5 خواهیم پرداخت.

گوشی Rrealme v5 به یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز مجهز شده است. همچنین حسگر اثر انگشت نیز در لبه کناری این گوشی تعبیه شده است.

گوشی ریلمی v5

پردازنده این گوشی چیپست مدیاتک Dimensity 720 می‌باشد. این پردازنده از 8 هسته پردازشی بهره می‌برد که شامل دو هسته بزرگ cortex-A76 و شش هسته کوچک cortex-A76 است. این چیپست از پردازنده گرافیکی داخلی Mali-H57 mc3 نیز بهره می‌برد.

این گوشی را می‌توان در دو مدل 6 یا 8 گیگابایت رم تهیه کرد. همچنین حافظه داخلی آن نیز 128 گیگابایت می‌باشد که خوشبختانه از کارت حافظه micro-sd نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی ریلمی V5 از دوربین چهارگانه بهره می‌برد

این گوشی از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل با درجه دیافراگم F/1.8 می‌باشد. همچنین از یک دوربین 8 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر اولترا واید با میدان دید 119 درجه، یک لنز مایکرو برای ثبت تصاویر از فاصله 4 سانتی‌متر و یک لنز برای ثبت عمق تصاویر استفاده می‌شود. همچنین این گوشی از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

realme v5 camera

گوشی 5G ریلمی V5 از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند همچنین از شارژ سریع 30 واتی USB-C  نیز بهره می‌برد. به ادعای سازنده این گوشی، باتری آن تنها در ظرف 65 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود همچنین به لطف استفاده از فناوری VOOC که گرمای کمتری را تولید می‌کند، می‌توانید حین شارژ از گوشی خود با حداکثر روشنایی استفاده کنید.

گوشی ریلمی V5 تنها از شبکه  5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که این مورد در بین گوشی‌های ارزان قیمت 5G امری معمول است. همچنین این گوشی از قابلیت SMART 5G نیز بهره می‌برد که به واسطه این فناوری، گوشی به طور خودکار بین شبکه 5G و LTE سوییچ می‌شود تا سرعت اینترنت و میزان مصرف باتری کنترل شود.

قیمت گوشی ریلمی V5 با 6 گیگابایت رم حدود 215 دلار است و نسخه دیگر آن که مجهز به 8 گیگابایت رم می‌باشد حدود 270 دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *