دانستنی ها

کدام آیفون اپل از مودم 5G اختصاصی بهره خواهد برد؟

مودم 5G آیفون

 

در اوایل سال میلادی جاری شرکت اپل قسمت مودم شرکت اینتل را خریداری کرد تا یکی دیگر از سخت افزارهای مورد نیاز خود را بتواند تولید کند. اپل قصد دارید مودم های نسل پنجم را به صورت اختصاصی تولید کند و نیازی به تولید کنندگان دیگر نداشته باشد. به نظر می رسد اپل هنوز در ابتدای راه می باشد و نباید تا حدود دو سال دیگر انتظار مجهز شدن گوشی های اپل به تراشه نسل پنج اختصاصی این شرکت را داشت. بیایید ببینیم چه در انتظار مودم های 5G اپل است؟

 

آیفون های مجهز به مودم 5G اپل

هم اینک شرکت کوالکام تامین کننده مودم های مورد نیاز اپل است و سال آینده قرار است آیفون های اپل به مودم 5G مجهز شوند. در سال های گذشته اپل با این شرکت به یک سری مشکلات حقوقی بر خورده است و علی رغم حصول توافق هایی و اینکه کماکان کوالکام قطعاتی از اپل را تامین می کند، اپل قصد دارد مستقل شده و تا سال 2022 مودم 5G اختصاصی خود را تولید و استفاده کند.

خبرگزاری Fast Company از برنامه اپل برای پیشبرد مراحل توسعه و آزمایش و دریافت مجوزهای لازم برای تولید مودم های اختصاصی خود و تکمیل آن تا سال 2022 خبر داده است. این خبرگزاری مدعی آگاهی از خبرهای داخلی اپل است. به گفته این خبرگزاری بعد از فرایند طراحی و توسعه آزمایشات سخت و دشواری برای دریافت مجوز لازم می باشد که اپل قصد دارد تمام این پروسه را در حدود دو سال طی کند و باید دید می تواند این کار دشوار را انجام دهد یا خیر.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

مودم 5G آیفون

مودم 5G آیفون

از سخت ترین تست هایی که اپل باید پشت سر بگذارد تست بهینه سازی شبکه است. برای اینکه مودم های نسل پنجم با شبکه های بدون سیم دیگر اپراتورهای موجود تداخل نداشته باشد و هماهنگ باشد اپل باید آزمایش های دشوار و سختی را پشت سر بگذارد. تمامی تست ها باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و به علاوه مودم طراحی شده باید مورد تایید تاییدیه FCC باشد.

خبرگزاری Fast Company ضمن اشاره به سختی های تست و بررسی هدف گذاری اپل برای سال 2022 را ممکن نمی داند و معتقد است سال 2023 زمان معقول تری برای رسیدن به مودم های اختصاصی نسل پنجم اپل است.

به منظور سرعت بخشیدن به فرایند توسعه مودم های 5G اختصاصی خود اپل در ماه ژوئن با کمپانی اینتل توافق خرید بخش زیادی از کسب و کار توسعه مودم های گوشی های اینتل ا خریداری کرد. در منابع خبری استفاده اولیه اپل از مودم های اختصاصی با تکنولوژی 5G در آیفون های خود در سال 2021 هم اشاره ای شده است اما بیشتر منابع خبری به سال 2022 تا 2025 اشاره کرده اند. گفته می شود تا پیش از نهایی شدن طرح جدید اپل این کمپانی از مودم های 5G ساخت شریک فعلی خود یعنی کوالکام در ساخت آیفون های خود در سال 2020 استفاده خواهد کرد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون و آیپد

نظر شما در مورد تکنولوژی 5G و تفاوت مودم های 5G از سازندگان مختلفش چیست؟ به نظرتان اپل می‌تواند خودش را به سایر رقیبانش در این زمینه برساند یا خیر؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *