دانستنی ها

پیامدهای استفاده از شارژر تقلبی

شارژر اصل

تشخیص تفاوت شارژر اصلی و تقلبی جهت جلوگیری از پیامدهای استفاده از شارژ تقلبی بسیار حائز اهمیت است. پس از خواندن این نوشته دیگر به سراغ شارژهای تقلبی گوشی نخواهید رفت.

استفاده از شارژر تقلبی به جای شارژر اصل چه خطراتی به دنبال دارد؟

استفاده از شارژرهای تقلبی خطرات بعضاً جبران ناپذیری دارد که لزوم توجه به آن را ضروری می سازد. شارژرای تقلبی بارها موجب خطرات جدی و حتی مرگ شده اند. اما بسیاری هنوز از این خطرات آگاه نیستند و یا آن را سرسری می گیرند. امیدواریم این نوشته سهم خود را از روشنگری در این زمینه ایفا کند.

خطر انفجار و برق گرفتگی

بزرگترین ریسک استفاده از این شارژرها خطر انفجار و برق گرفتگی است که آسیب های ناشی از آن ناگفته پیداست. هیچ گونه نظارت بر ساخت این شارژرها وجود ندارد. بر خلاف شارژرهای استاندارد این شارژرها هیچ گونه تست های کیفی روی آنها انجام نشده و حداقل گواهی آنها موجود نیست. لذا ریسک انفجار و برق گرفتگی در آنها بسیار بالاتر از شارژرهای اصلی است.

شارژر1

شارژر2

 

خطر اضافه گرما

از آنجایی که استفاده از مواد مصرفی باکیفیت و مرغوب برای سازنده های این شارژرها بیشتر شبیه به یک شوخی ا‌ست، نباید انتظار داشت محافظ پلاستیکی شارژرتان بتواند گرما را بخوبی با هوا مبادله کند و آن را تحمل کند. بنابراین ممکن است بیش از حد داغ شده و نه تنها باعث آتش گرفتن خود بلکه اشیا مجاور خود و حتی فاجعه آتش سوزی گسترده شود.

خطر آسیب به باتری

باتری گوشی شما برای کار با شارژر اصلی و استاندارد توسط شرکت سازنده تهیه شده و کمترین تغییر در میزان جریان یا ولتاژ ارائه شده توسط شارژر می تواند آسیب جدی به باتری و به تبع به تمامی بخش های گوشی وارد کند. زودتر شارژ شدن گوشی شما توسط یک شارژر تقلبی اصلاً نشانه خوبی نیست اگر گوشی شما توانایی شارژ سریع Fast charge را نداشته باشد دچار اضافه گرما و آسیب می شود.

شارژر تقلبی

 

عدم وجود گارانتی در شارژرهای تقلبی

در صورت خرید یک شارژر تقلبی گارانتی به شما ارائه نخواهد شد و لذا حق شکایت هم برای شما در صورت خسارت دیدن وجود ندارد. پس مسئول تمامی آسیب های جبران پذیر و غیر جبران پذیر وارد شده به شما خودتان هستید.

عمر باطری

شارژر های جایگزین  اصلی و خوب با قیمت نه چندان زیاد وجود دارد

قبل از هر چیز بگوییم منظور از شارژر اصلی فقط شارژر ارائه شده توسط کمپانی سازنده گوشی شما نیست، اگرچه بهتر است از شارژر سازنده گوشی استفاده شود اما اگر از دیگر شارژرهای استاندارد ساخته شده توسط شرکت های معتبر استفاده کنید که مشخصات فنی ولتاژ و جریان آن هم با گوشی شما سازگار باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. پس لازم است فقط از شارژرهای تقلبی دوری کنید.

 

نکاتی برای تشخیص شارژر تقلبی از شارژر اصلی (مشخصات شارژ تقلبی)

  • لوگو یا عبارات چاپ شده اشتباه یا نا واضح به نظر می‌رسد
  • بیش از حد سبک است
  • رنگ سفیدی بدنه آنها به زردی تمایل دارد
  • بسته ‌بندی ضعیف یا حتی بدون بسته ‌بندی تحویل داده می‌ شود
  • نشانه گواهینامه ‌های معتبر ندارد
  • کاور پلاستیکی شارژر کیفیت مناسبی ندارد یا بد جفت شده
  • کابل درست جفت نشده یا شل است یا بصورت کلی بدون کابل ارائه می شود

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *