دانستنی ها

نرخ بروزرسانی آیفون‎‌های 2020 همان 60 هرتز خواهد بود

IPHONE 2020

نرخ بروزرسانی تبدیل به یک بحث جدید بین گوشی‌های هوشمند شده است. امروزه شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند با نرخ بروزرسانی 120 و حتی 160 هرتز هستیم.

گوشی‌هایی مانند ایسوس ROG 3 با نرخ بروزرسانی 160 هرتز و یا گوشی‌های اوپو و سامسونگ با نرخ بروز رسانی 120 هرتز، من جمله گوشی‌هایی هستند که در آن‌ها شاهد نرخ بروزرسانی بالایی هستیم.

همه این‌ها برای این است تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران بوجود بیاید. در این بین همه منتظر اپل بودند تا این کمپانی بزرگ نیز در این زمینه کاری کند و نرخ بروزرسانی تصویر در آیفون‌های 2020 را تغییر دهد اما ظاهرا آیفون‌های 2020 را با همان نرخ بروزرسانی 60 هرتز عرضه خواهد کرد.

زمانی که اپل از ipad pro با نرخ بروزرسانی 120 هرتز رونمایی کرد، خیلی از کاربران و طرفداران بر این باور بودند که این نرخ بروزرسانی به سری آیفون هم خواهد رسید و در سری آیفون 2020 شاهد نرخ برزورسانی 120 هرتزی خواهیم بود. اما با ت.جه به بحث‌های پیش آمده، اپل گوشی‌های آیفون 2020 و 2021 را با نرخ بروزرسانی 60 هرتز عرضه خواهد کرد.

IPHONE 2020

طبق شایعات و صحبت‌های پیش آمده اپل قصد ندارد نرخ بروزرسانی 120 هرتز را به آیفون‌های 2020 خود اضافه کند و برای این موضوع باید بیشتر صبر کنیم و احتمالا سال 2022 زمانی است که نرخ بروزرسانی 120 هرتز در گوشی‌های سری آیفون اضافه می‌شود.

البته این نکته بسیار عجیب به نظر می‌رسد. زیرا امروزه شاهد معرفی گوشی‌هایی از سمت سامسونگ مانند گلکسی نوت 20 با نرخ بروزرسانی 120 هرتز هستیم و یا حتی کمپانی‌های چینی مانند اوپو و یا شیائومی نیز با عرضه گوشی‌هایی با نرخ بروزرسانی بالا در پی تصاحب بازار هستند. حال اینکه اپل چرا مانند رقبای خود این کار را نمی‌کند کمی عجیب است.

همچنین گوشی‌های میان‌رده نیز حداقل به نرخ بروزرسای 90 هرتز مجهز شده‌اند. شاید تنها دلیلی که بتوان به آن اشاره کرد ظرفیت کم باتری‌های آیفون باشد. از آنجا که ظرفیت باتری آیفون‌های سرری 2020 مانند 2019 است شاید اپل به خاطر همین موضوع قید نرخ بروزرسانی بالاتر را فعلا زده است.

به هر حال تولید کنندگان و کمپانی‌های بزرگ همیشه در تلاش هستند تا با اضافه کردن ویژگی و فناوری‌های جدید به گوشی‌های خود، در رقابت با دیگر کمپانی‌ها عقب نیفتند و بازار را از دست ندهند.

حال باید دید اپل با این موضوع چگونه برخورد می‌کند و چه دلیل قانع کننده‌ای برای استفاده از نرخ بروزرسانی 60 هرتز دارد؟

دیدگاه شما کابران ناوک در این زمینه چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *