دانستنی ها

مراقبت نرم افزاری از سرفیس های مایکروسافت

مراقبت نرم افزاری

 

وقتی انسان بهای زیادی برای دستگاهی بپردازد محافظت از آن دستگاه و سلامتی‌اش برایش اهمیت بیشتری دارد. سرفیس ‌های مایکروسافت هم با توجه به اینکه گران‌ترین لپ تاپ های بازار ایران هستند باید با دقت بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند. شما نباید از هر منبعی که دلتان خواست نرم افزار بگیرید و نصب کنید. چرا که به خاطر گران بودن خود سرفیس هزینه تعمیرش هم کم نمی‌شود و اگر هم سرفیس خود را برای تعمیر دست افراد بی‌تجربه بدهید داغش به دلتان می‌ماند! پس چه بهتر که تمام تلاش‌تان را بکنید که هیچ‌وقت پای‌تان به تعمیرگاه باز نشود. بیایید ببینیم به لحاظ نرم افزاری باید با سرفیس های مایکروسافت چگونه رفتار کنیم؟

به روز رسانی ویندوز ۱۰ برای سرفیس

در اولین مرحله باید بدانید که آپدیت هایی که مایکروسافت برای دستگاه شما ارائه می‌دهد را باید در مرکز توجه خود قرار دهید. بسیاری از مشکلات سرفیس مثل کار نکردن تاچ، خراب شدن باتری، کار نکردن  Windows Hello و… با به روزرسانی ویندوز ۱۰ برطرف می‌شوند.

 

مراقبت نرم افزاری

مراقبت نرم افزاری از سرفیس های مایکروسافت

 

به جز این فراموش نکنید که تمام سرفیس‌ها یک ویندوز اورجینال خودشان را دارند که شما می‌توانید با شماره سریال دستگاه خود آن را از خود مایکروسافت دریافت کنید.

نصب درایورهای سرفیس

به جز آپدیت کردن شما باید به روزرسانی های مربوط به درایورهای سرفیس خود را هم دریافت کنید. گاهی ممکن است برای حل یک سری مشکلات مجبور باشید درایور را لغو نصب و مجددا نصب کنید. مشکلات بسیاری مثل متصل نشدن کیبورد به سرفیس، کار نکردن وای فای سرفیس و… با به روزرسانی درایور یا نصب مجدد آن حل می‌شوند.

در این مطلب به شما نصب درایورهای سرفیس را آموزش داده‌ایم: آموزش نصب درایورهای سرفیس های مایکروسافت

آنتی ویروس برای سرفیس

بحث آنتی ویروس واقعا برای سرفیس مهم است! چون شما در زمانی که می‌خواهید از این دستگاه به عنوان تبلت استفاده کنید متوجه می‌شوید که ویروس کش شما باتری شما را می‌خورد. ذکر این نکته هم ضروری است که آنتی ویروس های موجود در بازار شما را فقط نسبت به ۱۰ درصد از ویروس ها ایمن می‌کند! پس هیچ ویروس کشی بهتر از خود شما وجود ندارد. شما باید قاطعانه به فایل ها و سخت افزارهای مشکوک نه بگویید. در مورد خود ویروس کش هم اگر در خود توانایی این را می‌بینید که حواس‌تان را جمع کنید آن وقت از هر ویروس کشی بی‌نیاز هستید.

داغ کردن سرفیس یا کند شدن آن

در همه سیستم‌ها وقتی در پیش زمینه یک سری فعالیت‌ها در جریان باشد سرعت سیستم کاهش می‌یابد و خود دستگاه هم داغ می‌شود. این فعالیت های هیچ ربطی به نرم افزارهایی که دارید اجرا می‌کنید ندارد و چه سیستم شما بیکار باشد چه نباشد کار خودشان را می‌کنند و سربار اضافی به وجود می‌آورند. برای بستن این برنامه‌ها شما باید انگشت خود را روی دکمه Start نگه دارید و در منوی که برای شما باز می‌شود گزینه Task Manager را انتخاب کنید. یک پنجره برای شما باز می‌شود که باید در آن روی گزینه More details بزنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که درش تمام فعالیت‌های پس زمینه لیست شده‌اند و شما می‌توانید با زدن روی End Task آن‌ها را ببندید. در همین Task Manager می‌توانید نرم افزارهایی که در Startup سیستم شما شروع به کار می‌کنند و موجب دیر لود شدن آن می‌شوند را هم غیرفعال کنید.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: حل چند مشکل رایج سرفیس پرو

شما برای مراقبت از سرفیس های مایکروسافت چه راهکارهای دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “مراقبت نرم افزاری از سرفیس های مایکروسافت

  1. بازتاب: اولین اقدام پس از خرید یک سرفیس! هر سرفیس چه لوازمی در جعبه‌اش دارد؟| خدمات ناوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *