دانستنی ها

قابلیت eye contact به سرفیس پرو ایکس اضافه شد

سرفیس پرو ایکس

قابلیت ارتباط چشمی و یا همان eye contact که ماه‌ها پیش توسط مایکروسافت معرفی شده هم اکنون در سرفیس پرو ایکس قابل استفاده است.

در سرفیس پرو ایکس به لطف استفاده از تراشه SQ1، ‌میتوان از این فناوری استفاده کرد و می‌تواند کاری کند که شما همواره در حال برقراری ارتباط چشمی با وب‌کم باشید.

قابلیت eye contact بر پایه هوش مصنوعی است و مخصوص سرفیس پرو ایکس است.

مایکروسافت ماه‌ها پیش از این ویژگی رونمایی کرده بود و بعد از کمی تاخیر به دلیل برخی مشکلات و باگ‌ها آن را به صورت محدود منتشر کرد.

قابلیت eye contact به صورت آپدیت در بیلد 20175 ویندوز 10 که فعلا به صورت پیش‌نمایش به کاربران اینسایدر ارائه شده، در دسترس قرار گرفته است.

مایکروسافت فعلا این قابلیت را به صورت محدود در دسترس اینسایدر قرار داده است تا ابتدا بازخورد و باگ‌های احتمالی شناخته شود و سپس با رفع این باگ‌ها آن را به صورت گسترده عرضه کند و در دسترس عموم قرار دهد.

آن چه مشخص است مایکروسافت روند توسعه این قابلیت را به اتمام رسانده است و تنها منتظر بررسی مشکلات احتمالی آن است و احتمالا به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بر اساس اخبار منتشر شده، این قابلیت متکی بر هوش مصنوعی تراشه SQ1 است.

قابلیت eye contact در سرفیس پرو ایکس در دسترس قرار گرفته است

Eye contact با استفاده از تراشه یاد شده می‌تواند تشخیص دهد که چشمان شما در هنگام یک ویدیو کنفرانس در کجای فریم قرار گرفته است.

به عباتری جایی را که با چشم خود در حال تماشای آن هستید تنظیم می‌کند تا مطمئن شود که شما همواره در حال ارتباط چشمی با وب‌کم هستید.

از این  قابلیت می‌توان در تمام برنامه‌هایی که به حالتی از دوربین جلو سرفیس(وبکم) استفاده می‌کنند، استفاده کرد. برنامه‌هایی نظیر زوم، اسکایپ یا گوگل میت من جمله نرم افزارهایی هستند که از قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

قابلیت eye contact در سرفیس ایکس پرو

مایکروسافت، تراشه SQ1 را بر پایه آرم توسه داده است و ویژگی و قابلیت‌هایی نیز به آن افزوده است تا قدرت پردازش و توانایی‌های این تراشه را بیشتر کند.

و به لطف همین توانایی‌ها و ویژگی‌های تراشه SQ1 است که سرفیس پرو ایکس به قابلیت eye contact مجهز شده است.

همچنین طبق اطلاعت منتشر شده به دلیل مصرف بسیار بالای قابلیت مورد بحث، این مورد برای رایانه‌های ویندوز معمولی که مبتنی بر معماری 86 *هستند، عرضه نمی‌شود.

جالب است بدانید که مایکروسافت تنها شرکتی نیست که به این استفاده از این فناوری روی آورده است بلکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش دورکاری و به طبع نیاز بیشتر به استفاده از ویدیو کنفرانس و تماس‌های ویدیویی، کمپانی‌های دیگر نیز در تلاش برای دست یافتن به این قابلیت هستند.

اپل نیز بر روی Attention correction برای فیس تایم کار می‌کند. این قابلیت شبیه به قابلیت eye contact است که باعث می‌شود چشم کاربر همواره در حال برقراری ارتباط مستقیم با دوربین باشد.

حال به نظر می‌رسد IOS 14 از این قابلیت پشتیبانی می‌کند برای همین انتظار می‌رود تا به دارندگان آیفون و آیپد به زودی به این ویژگی مجهز شوند.

منبع:theverge

بیشتر بخوانید:اطلاعات جدید درباره ی جدیدترین سرفیس لپ تاپ مایکروسافت

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *