دانستنی ها

اپل به طور رسمی از وردپرس عذرخواهی کرد

اپل و وردپرس

اپل در اقدامی عجیب در طی بیانیه‌ای از وردپرس عذرخواهی کرده است. اپل در این متن گفته است که وردپرس مجبور به اضافه کردن بخش پرداخت درون برنامه‌ای نیست و این اپلیکیشن در IOS نیز رایگان است.

جمعه‌ی گذشته، مشخص شد اپل نسخه‌ی IOS اپلیکیشن کاملا رایگان وردپرس را مجبور کرده است بخشی برای خرید درون برناه‌ای اضافه کند. در اصل اپل با این کار می‌خواست که در ازای فروش دامنه و پلن‌های پرمیوم وردپرس، 30 درصد از آن پول را برای خود بر دارد و از این طریق درآمد خود را افزایش دهد.

[av_button label=’جهت تامین انواع تلفن همراه کلیک کنید’ link=’manually,https://navakservices.com/service/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87/’ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ label_display=” icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-jlrj2z’ admin_preview_bg=”]

با این حال پس از زمانی نه چندان طولانی اپل ار مواضع خود کوتاه آمد و در طی یک بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از وردپرس گفته است که این اپلیکیشن دیگر مجبور نیست پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد.

اپل در بیانیه‌ی خود گفته است:

معتدقیم مشکلمان با اپلیکیشن وردپرس حل شده است. از آنجا که توسعه‌دهنده نمایش گزینه پرداختی مربوط به خدمات مختلف را از اپلیکیشن حذف کرده، اکنون وردپرس اپلیکیشنی رایگان است و نیازی به اضافه کردن پرداخت درون برنامه‌ای ندارد. از وردپرس بابت سردرگمی و بلاتکلیفی ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم.

همان‌طور که در بیانیه‌ی بالا خواندید، اپل می‌گوید توسعه دهنده‌ی اپلیکیشن وردپرس کار درستی انجام داده است و پلن‌های پرداختی را حذف کرده است. به نظر می‌رسد مشکل اپل و و ردپرس برای ماه‌های پیش است و تا پیش از انتشار بیانیه‌ی اپل پلن و یا دامنه‌ی خاصی از سوی وردپرس فروخته نمی‌شد. اما با این حال به ادعای سایت ورج، برخی از افراد که نسخه‌ی قدیمی این اپلیکیشن را دارند در قسمت PLANS ، برخی از آن‌ها پولی هستند و در دسترس کاربران پرمیوم قرار دارد.

عذرخواهی اپل از وردپرس

خبرنگار ورج به نقل از منابع آگاهش می‌گوید امکان تهیه‌ی هیچ‌یک از پلن‌های یاد شده وجود نداشته است. به علاوه، تب PLANS پیش از گفته‌های مت مالنونگ مبنی بر اجباری شدن اضافه شدن درگاه پرداختی از اپلیکیشن حذف شده بود. چندی پیش نیز موسس وردپرس گفته بود که به درخواست اپل اگر سیستم پرداخت درون برنامه‌ای موسم به IAP به اپلیکیشن اضافه نشود، اجازه انتشار بروزرسانی را به وردپرس نخواهد داد. اما حال با انتشار بیانیه اپل کار به طور کلی عوض شده است به نظر می‌رسد تمام مشکلات این دو با یکدیگر حل شده است.

شما کاربران ناوک چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

منبع: theverge

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *