لپ تاپ

روش های عیب یابی فن لپ تاپ چگونه انجام می شود؟

تعمیر فن لپ تاپ

قبل از هر چیز لازم است تا در خصوص فن و روش های عیب یابی فن لپ تاپ اطلاعاتی داشته باشید. خوب است بدانید که فن یکی از قطعاتی است که در انواع لپ تاپ تعبیه شده و در صورت خرابی و مشکل،  امکان تعویض و هم تعمیر آن فراهم است. توجه داشته باشید که فن لپ تاپ همانگونه متشکل از دو بخش فن و سینک می باشد.

عملی که فن انجام می‌دهد، این است که گرمای چیپ‌ ها را که توسط سینک به فن منتقل شده، به قسمت بیرونی لپ تاپ انتقال ‌دهد. مد نظر داشته باشید که این کار باتوجه به نوع فن، یعنی مکنده بودن یا دمنده بودن آن به طریق مختلفی انجام می گردد. در حالت عادی صدای فن لپ تاپ بسیار کم است و به سختی به گوش می رسد. حتی تا زمانی که گوش خود را به آن نزدیک نکنید، متوجه صدای آن نمی شوید، اما هنگامی که صدای تق تق و دلخراشی از لپ‌تاپ به گوش رسید، و احساس کردید لپ تاپ شما داغ شده و همراه آن صدای تق تق می شنوید بای بدانید که فن شما آسیب دیده است.

در این شرایط لازم است نسبت به تعمیر یا تعویض فن سیب دیده اقدام کنید.

روش‌ های عیب یابی فن لپ تاپ را بدانید

فن نیز مانند هر قطعه دیگر لپ تاپ ممکن است  دچار مشکل و خسارت شود و برای افراد دردسرهایی را ایجاد کند. مد نظر داشته باشید که خرابی فن لپ تاپ دارای علایمی است و با شنیدن صدای غیرمعمولی و گرمای بیش از حد تشخیص داده می‌شود. اما ممکن است در شرایطی علایمی دیگر مشاهده شود و پس از بررسی به این نتیجه برسیم که دچار مشکل شده است.

از مهم‌ترین  علائم خرابی فن لپ تاپ می توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ
  • لپ تاپ بوت نمی‌ شود.
  • لپ تاپ برای مدت زمان طولانی روشن است ولی هیچ صدایی از فن به گوش نمی رسد.
  • داغ شدن بیش از حد CPU و از کار افتادن آن

در صورت نمایش این علایم، نیاز است نسبت به تعمیر و عیب یابی فن لپ تاپ اقدام کنید در غیر این صورت سیستم شما با مشکل اساسی روبرو خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *