دانستنی ها

روش های افزایش سرعت گوشی

سرعت گوشی

 

پس از کمی استفاده از گوشی و به مرور زمان تجربه کند شدن گوشی برای کاربران تجربه ای ناخوشایند بوده که دنبال علل کند شدن گوشی خود و راه های افزایش سرعت گوشی هستند. ما در این نوشته بهترین راه های بهبود سرعت تلفن همراه را بررسی می کنیم.

روش های افزایش سرعت گوشی

 

افزایش سرعت گوشی

این موضوع یکی از نیازهای حتمی داراندگان گوشی های اندروید می باشد. چرا که پس از خرید گوشی ارتقای سخت افزاری گوشی برای بهبود سرعت تقریباً امکان پذیر نبوده اما می توان با تعدادی ترفند کاربردی سرعت گوشی اندرویدی خود را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهیم. ما در این نوشته برخی علل کندی آن و راه های افزایش سرعت تلفن همراه را بررسی می کنیم.

علت کند شدن گوشی اندروید

کند شدن گوشی بعد از مدتی امری طبیعی است. که می تواند عوامل متعددی مانند پر شدن حافظه، پر شدن حافظه رم و یا کش سیستم داشته باشد.

روش های افزایش سرعت در اندروید

1. افزایش سرعت گوشی از طریق آپدیت کردن گوشی

به روز رسانی سیستم عامل، پچ های امنیتی و یا حتی تک تک اپلیکیشن های گوشی می تواند باعث افزایش سرعت گوشی شما شود پس از آن غافل نشوید.

2. افزایش سرعت گوشی اندروید از طریق نصب رام کاستوم

برخی موارد و در برخی گوشی هایی که یا ساخت شرکت های معتبر نیستند و یا قدیمی شده اند، به روز رسانی ها برای گوشی ارائه نمی شود و کاربر مجبور است به وسیله رام کاستوم یک سیستم عامل بر روی گوشی خود نصب کند. این روش نیاز به روت کردن گوشی دارد و لذا خیلی توصیه نمی شود.

3. افزایش سرعت تلفن همراه از طریق پاک کردن صفحه خانه

صفحه خانه گوشی خود را خلوت کنید و از وال پیپر های لایو و متحرک استفاده نکنید و تعداد ویجت های زیاد رو هم کم کنید.

4. بهبود سرعت گوشی اندرویدی با کاهش انیمیشن ها

از طریق تنظیمات توسعه‌دهنده (Developer Options) می توان انیمیشن اجرایی در زمان باز شدن اپلیکیشن ها را حذف کرد تا زمان کمتری صرف باز شدن برنامه ها شود.

5. بالا بردن سرعت گوشی با استفاده از منوی تنظیمات توسعه دهنده

در همین تنظیمات Developer Options می توانید با فعال کردن Force GPU Rendering بار پردازشی CPU را تا حدی به پردازشگر گرافیکی محول کنید و از افزیش سرعت لذت ببرید اما این نکته هم باید گفت که این روش اندکی مصرف باتری را زیاد می کند.

6. افزایش سرعت گوشی اندروید 7 به بالا با جابجایی به SKIA

به گزارش کاربران اندروید 7 به بالا با تغییر رندرینگ GPU به SKIA سرعت اجرای بازی ها افزایش می یابد البته در برخی دیگر اپلیکیشن ها کندی مشاهده می شود.

7. مرور سریع تر برای افزایش سرعت گوشی

 گوگل کروم گزینه ای به نام Data Saver یا صرفه جویی مصرف داده دارد که فعال کردن آن باعث می شود به بهای کمتر شدن کیفیت تصاویر در وب در زمان و مصرف داده شما صرفه جویی شود.

افزایش سرعت گوشی 1
8. پاک کردن کش برای افزایش سرعت گوشی

پاک کردن کش برنامه ها تثاثیر به سزایی در افزایش سرعت دارد.

9. افزایش سرعت گوشی با خاموش کردن همگام سازی خودکار

اکثر برنامه ‌ها به محض اتصال به اینترنت، برای همگام ‌سازی و به ‌روز کردن خود اقدام می ‌کنند که با خاموش کردن این قابلیت در مصرف دیتا و زمان صرفه جویی می شود.
افزایش سرعت گوشی 2

 

10. سرویس های پس زمینه را غیر فعال کنید

شما برنامه های  زیادی دارید که در پس زمینه در حال اجرا هستند مانند سرویس اس ام اس یا تلگرام بهتر است برنامه هایی که نیازی به اجرای مداوم آنها در پس زمینه نیست را در تنظیمات از اجرا در پس زمینه حذف کنید.

11. استفاده از برنامه های مخصوص افزایش سرعت گوشی

اگر گشتی در اپ استور و گوگل پلی بزنید برنامه های متنوعی برای این منظور پیدا می کنید.

12. حذف برنامه های غیر ضروی

برنامه های غیر ضروری و اضافه را پاک کنید.

13. ریست فکتوری کردن برای افزایش سرعت گوشی

افزایش-سرعت-گوشی-3

به عنوان آخرین راه اگر گوشی شما بسیار کند شده و ترسی از بابت حذف شدن برخی اطلاعات خود ندارید ریست فکتوری را امتحان کنید تا گوشی شما به حالت کارخانه بازگردانی شود.

افزایش-سرعت-گوشی-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “روش های افزایش سرعت گوشی

  1. ابراهیم گفت:

    بروزرسانی واتساپ. گوگل پلی ومرورگرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *