لپ تاپ

روشهای سخت افزاری که منجر به افزایش سرعت کامپیوتر می شوند

روشهای سخت افزاری که منجر به افزایش سرعت کامپیوتر می شوند

کاهش سرعت کامپیوتر می تواند به دلیل عوامل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری اتفاق بیفتد. عوامل سخت افزاری همانند حرارت بالای پردازنده و مشکلات سیستم خنک کننده و یا حتی معیوب بودن برخی از قطعات که نیاز به بررسی تخصصی توسط متخصصین خدمات تخصصی ناوک دارد.

ولی اگر سیستم شما دچار این مشکلات نبوده و یک سیستم ضعیف و قدیمی باشد، شما می تونید از طریق ارتقای سخت افزار کامپیوتر، سرعت بیشتری از کامپیوتر را داشته باشید. توجه داشته باشید که فعالیت های روزانه کامپیوتر از این طریق با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.

مد نظر داشته باشید که اصلی ترین قطعه تاثیرگذار، هاردهای حالت جامد یا ssd هستند که نصب این قطعه می تواند سرعت بالا  آمدن و اجرای برنامه ها را، به طرز شگفت انگیزی انجام دهد.

به بیان ساده تر درایوهای حالت جامد نوعی از حافظه‌ سریع هستند که بر پایه سلول های فلش ناند ساخته شده اند و از هاردهای مکانیکال قدیمی، سرعت بیشتری دارند. هاردهای قدیمی دارای موتورهای گردانی بودند که صفحات آنان، حداکـثر تا 7200 دور در دقیقه می چرخیدند و این محدودیت دور سرعت سبب شده که تا سال ها، پیشرفت چشمگیری در سرعت انتقال و ذخیره اطلاعات، به وجود نیاید.

در حال حاضر به لطف تکنولوژی های پیشرفته نانو، ما شاهد عرضه هاردهای ssd  وM2 هستیم که بین 7 تا 30 برابر سریعتر از هاردهای قدیمی سیستم شما می باشند.

پس اولین قدم این است که به ارتقای سیستم خود به تکنولوژی SSD بپردازید. شما می توانید با کارشناسان ما در مرکز خدمات تخصصی ناوک در این خصوص مشورت نمایید. همکاران ما توضیحات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “روشهای سخت افزاری که منجر به افزایش سرعت کامپیوتر می شوند

  1. میلاد گفت:

    اگر در زمان خرید هارد ssd بخرید خیلی سرعت سیستم شما افزایش پیدا میکند و یکی از مهم ترین نکاتی که باید در موقع خرید دقت کنید نوع هارد هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *