دانستنی ها

دورکاری چیست؟ + آشنایی با سرویس های استخدام دورکاری

دورکاری

 

پس آمدن کرونا به ایران بسیاری از کسب و کارها نیروهای خود را تا آنجا که ممکن بود به صورت دورکار درآوردند تا از رفت و آمدهای غیرضروری به محل کار کم کنند. از آن طرف کسب و کارهای بسیاری مثل علی بابا تحت تاثیر کساد شدن بازار مجبور به تعدیل نیرو شدند. این دلایل ما را بر آن داشت تا درباره دورکاری بخواهیم بیشتر صحبت کنیم. در این مطلب شما با معنی دورکاری و سرویس هایی که برای انجام آن مناسب هستند آشنا می‌شوید فقط قبل از هر چیز اگر در کارتان با لپ تاپ سروکار دارید توصیه می‌کنیم مقاله تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ برای مقابله با کرونا را مطالعه کنید.

 

دورکاری چیست؟

دورکاری یعنی کار کردن از راه دور به گونه‌ای که نیاز به حضور شما در محل کار نباشد. همانطور که می‌بینید بسیاری از کارها هستند که واقعا نیازی به حضور در محل کار ندارند و فقط کافی است وظایفی که طی روز نیاز به انجام شدن دارند مشخص شوند. برای دورکاری می‌توان از سرویس های مختلفی استفاده کرد. مثل سرویس هایی که در مقاله چگونگی راه اندازی کلاس مجازی و جلسات آنلاین به شما معرفی کردیم. حالا در این مقاله با جزییات بیشتری درباره آن آشنا خواهید شد.

انواع دورکاری

برای دورکاری شما می‌توانید استخدام رسمی شرکتی باشید، فقط در خانه به کارهای شرکت برسید، می‌توانید هم یک فریلنسر باشید. یعنی استخدام جایی نباشید بلکه پروژه‌ای کار قبول کنید. هر یک از این انواع دورکاری هم مزایا و معایب خودشان را دارند.

دورکاری

سرویس های استخدام دورکاری

در برخی روش های از دور کار کردن هم شما می‌توانید هر ساعتی که دل‌تان خواست کار را انجام بدهید و تحویل بدهید. یعنی کارتان از انعطاف بالایی برخوردار است. اما بعضی از دورکاری ها مثلا دورکاری حسابداری نیازمند نظم بالاست.

استخدام دورکاری

برای اینکه بتوانید دورکاری کنید می‌توانید برای استخدام در دیوار، جاباینجا، شیپور، ایران استخدام و… جستوجوهایی انجام بدید. معمولا هستند صاحبکارهایی که در این سایت‌ها که مخصوص درج آگهی هستند و طبیعتا آگهی استخدام هم پوشش می‌دهند به دنبال نیروی دورکار می‌گردند و این را در متن آگهی هم ذکر می‌کنند.

روش دیگر برای شما استفاده از سرویس های مخصوص فریلنسری و دورکاری است. مثلا در سایت‌هایی چون پونیشا، انجام میدم، دورکار، پارسکدرز و… انواع پروژه‌های فریلنسنیگ در زمینه های برنامه نویسی، سئو و تولید محتوا، تایپ، کار با نرم افزارهای گرافیکی، کار با نرم افزارهای تخصصی چون متلب و… وجود دارند که می‌توانید برای پذیرفتن‌شان اعلام آمادگی کنید و کارفرما با توجه به روزمه شما یا قیمت پیشنهادی‌تان تصمیم بگیرد که کار را به شما محول کند یا دیگر افرادی که پیشنهاد داده‌اند.

درج پروژه یا اعلام آمادگی برای همکاری در برخی از این سایت‌ها رایگان است. ولی مثلا در سایتی مثل پونیشا باید برای این کارها هزینه پرداخت کرد یا عضویت را با پرداخت هزینه ارتقا داد. درآمد این سایت‌ها هم از این طریق است که درصدی از پولی که شما از کارفرما دریافت می‌کنید را برای خودشان برمی‌دارند. پس هنگام پیشنهاد مبلغ برای کار همه این جوانب را باید بسنجید.

دورکاری تایپ

یکی از کارهایی که بسیاری از افراد مشتاق انجام دادنش هستند دورکاری تایپ است. برای انجام دادن پروژه های تایپ به این شکل می‌توانید در سایت‌هایی که بالا پیشنهاد دادیم جستوجو کنید یا اینکه مستقیما به تایپیران بروید.

حالا وقت آن است که شما به ماه سرویس های مختلف برای دورکاری و فریلنسینگ را معرفی کنید! منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما هستیم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “دورکاری چیست؟ + آشنایی با سرویس های استخدام دورکاری

  1. محمد گفت:

    سلام یک وب سایت خوب فریلنسری دیگه هم هست پشتیبانیش خوبه و کارمزدش هم پایین.
    https://karynet.ir/

  2. میبدی گفت:

    ممنون از مطلبتون
    من‌ در زمینه ترجمه‌ فعالیت میکنم از طریق سایت های کارلنسر ، دوری جاب ، پونیشا ، کارپیشه و… تونستم به میزان درآمدی برسم لطفا در زمینه سایت های خارجی هم توضیح بدید

  3. سامان گفت:

    سلام. ممنون از شما بابت ارائه این مطلب خوب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *