دانستنی ها

چرا باتری آیفون به مرور زمان ضعیف می‌شود؟

در گوشی‌های آیفون نیز از همان باتری‌هایی استفاده می‌شود که در گوشی‌های اندرویدی از آن استفاده می‌شود به همین دلیل در این قطعه آن‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارند. باتری یکی از مهم‌ترین قطعات تلفن همراه است و اصولا آن دسته که قدرت بیشتر در نگهداری شارژ دارند، برای کاربران جذاب‌تر و بهتر هستند. باتری گوشی آیفون جزو آن دسته از باتری‌هایی است که معمولا دچار مشکلاتی می‌شود به همین دلیل تعویض باتری آیفون امری شایع میان کاربران می‌باشد. در این مقاله به عواملی که باعث ضعیف شدن باتری آیفون می‌شود می‌پردازیم.

چرا باتری آیفون به مرور زمان ضعیف می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد در این مطلب می‌خواهیم به عواملی که باعث ضعیف شدن باتری آیفون می‌شود بپردازیم. ضعیف شدن تدریجی باتری‌های آیفون و کم شدن شارژ آن یکی از مشکلاتی بوده که کاربران از آن رنج می‌برند اما حقیقت این است که این مشکلات ربطی به کیفیت ساخت گوشی‌های آیفون ندارد بلکه ویژگی و ماهیت باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری است و حالت این دو مدل باتری است که بعد از یک مدت دچار مشکل می‌شود.

تعویض باتری آیفون

ماهیت این دو نوع باتری به گونه‌ای است که با گذر زمان و قرار گرفتن در سیکل‌های شارژ به تدریج بخشی از ظرفیت اصلی خودشان را از دست می‌دهند. همین امر است که سبب شده تعویض باتری آیفون به یکی از رایج‌ترین تعمیرات این گوشی‌ها تبدیل شود. متاسفانه برای این مشکل راهکار خاصی وجود ندارد و نهایتا کاربران می‌توانند با رعایت نکات اصولی در استفاده از باتری روند کاهش ظرفیت آن‌ها را کاهش دهند.

منظور از افت و کاهش ظرفیت باتری چیست؟

برای روشن شدن این موضوع مثالی در این باره می‌زنیم. تصور کنید ظرفیت باتری آیفون شما 3000 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد و در طول یک سال استفاده از گوشی 500 مرتبه آن را شارژ کرده‌اید. حال ماهیت باتری‌های لیتیوم یونی به گونه‌ای است که بعد از هر بار شارژ نمودن بخشی از ظرفیت خود را از دست می‌دهد. مثلا شما در نظر بگیرید هر سیکل شارژ تقریبا 0.05 درصد از ظرفیت باتری از بین ببرد. در این صورت در یک باتری 3000 میلی‌آمپری  هر سیکل شارژ، 1.5 میلی آمپر ساعت از ظرفیت باتری را از بین می‌برد و بعد از طی شدن 500 سیکل شارژ چیزی در حدود 750 میلی‌آمپر از ظرفیت اولیه باتری از بین خواهد رفت و بدین ترتیب ظرفیت حقیقی باتری به 2250 میلی آمپر خواهد رسید.

حال بعد از گذشت دو یا سه سال این ظرفیت به عدد صفر نزدیک می‌شود و کاربر را مجبور به تعویض باتری می‌کند. حال از آنجا که در گوشی‌های هوشمند نیز از این نوع باتری‌ها استفاده می‌شود، تعویض باتری آیفون و دیگر گوشی‌ها امری شایع است.

بیشتر بخوانید: آیا تعویض باتری آیفون اصولی است؟

چگونه مصرف باتری آیفون را بهبود ببخشیم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *