دانستنی ها

تاثیری که ویروس کرونا بر نسخه جدید ویندوز ۱۰ گذاشت!

تاثیری که ویروس کرونا بر نسخه جدید ویندوز ۱۰ گذاشت!

 

ویروس کرونا بعد از متحول کردن سبک زندگی افراد به سراغ نرم افزارها و سیستم عامل ها رفته است. ویندوز ناچار است برای تغییراتی که ویروس کرونا در کسب و کارها و زندگی افراد ایجاد کرده است خودش را بهینه‌سازی کند. بیایید ببینیم ویروس کرونا بر نسخه های جدید ویندوز چه تاثیراتی می‌گذارد.

اینکه یک ویروس چطور می‌تواند همه چیز را تغییر دهد بسیار جالب است! خصوصا که این تغییرات تا حد زیادی مربوط به دنیای فناوری باشد. در واقع می‌توان گفت ویروس کرونا حرکت جهان به سمت استفاده از ابزارهای مدیریتی و دورکاری را سریع‌تر کرده است. پس ویندوز به عنوان یکی از بزرگترین محصولات نرم افزاری دنیا نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

اگر درباره آمار مربوط به مبتلایان کرونا کنجکاو هستید پینشهاد می‌کنیم سری به این مطلب بزنید: سایت ها و سرویس های ارائه دهنده آمار لحظه ای کرونا ویروس

تغییرات نسخه جدید ویندوز ۱۰ به خاطر ویروس کرونا

ابعاد تغییراتی که ویندوز به خاطر ویروس کرونا می‌کند چندان مشخص نیست. اولین چیزی که براساسش می‌شود گفت تغییرات بزرگی در راه است به روزرسانی ویندوز ۱۰ در اردیبهشت ماه (مه ۲۰۲۰) است. در این به روزرسانی تغیرات خیلی زیادی دیده نمی‌شود که شاید دلیلش دورکاری کارکنان مایکروسافت باشد. همین شاید نشانه این است که تغییراتی که منتظرش هستیم در به روزرسانی بعد ارائه خواهد شد. فعلا تمرکز اصلی مایکروسافت در این وضعیت روی امکانات حیاتی مثل مسائل امنیتی است. نسخه جدیدی که انتظارش را می‌کشیم حتما برای بعد از عبور از این وضعیت خواهد بود. پس اولین تغییر نسخه جدید ویندوز به خاطر ویروس کرونا، تغییر نکردنش است! البته فعلا!

نکته بعدی این است که گزارش‌های مالی اخیر مایکروسافت نشان‌ می‌دهد استفاده از اپلیکیشن Teams (که اپلیکیشن اختصاصی مایکروسافت برای مدیریت کسب و کار و جلسات است.) رشد چشمگیری داشته است. اینطور هم که شواهد نشان می‌دهند دورکاری در کسب و کارهای مختلف حالاحالاها ادامه خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: چگونگی راه اندازی کلاس مجازی و جلسات آنلاین در شرایط قرنطینه

تاثیری که ویروس کرونا بر نسخه جدید ویندوز ۱۰ گذاشت!

ویروس کرونا بعد از متحول کردن سبک زندگی افراد به سراغ نرم افزارها و سیستم عامل ها رفته است.

پس پیش‌بینی می‌شود برنامه‌هایی مثل Microsoft Teams یا برنامه های مناسب دورکاری دیگر در نسخه بعدی ویندوز به طور پیش‌فرض موجود باشند. مثل اتفاقی که قبلا برای One Drive افتاد. مایکروسافت تیمز هم احتمالا به این صورت در نسخه بعدی ویندوز گنجانده می‌شود که امکان همکاری با تعداد محدودی از افراد را به طور رایگان در اختیار کاربراش می‌گذارد و برای استفاده بدون محدودیت پول می‌گیرد.

حالا تصور کنید اپلیکیشن تیمز را در جای جای ویندوز ببینید. مثلا در ابزارهای پخش فیلم یا موسیقی که با فرمان صوتی فعال می‌شوند گزینه اپلیکیشن تیمز هم اضافه شود. یا در هر جای دیگر ویندوز که ممکن است در دورکاری، جلسات آنلاین و کنفرانس‌ها نقش اساسی داشته باشد. شاید در آینده نه چندان دور ویندوزی ببینیم که برای استفاده گروهی ساخته شده باشد. به هر حال بهینه‌سازی کردن سیستم عامل ها برای دورکاری چیزی است که دیر یا زود باید اتفاق بیفتد. چون آینده کسب و کارهای زیادی به این موضوع بستگی دارد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: خدمات ویژه تعمیرات تخصصی در ایام قرنطینه به خاطر ویروس کرونا

شما درباره تاثیری که کرونا روی ویندوز می‌گذارد چه نظری دارید؟ به نظرتان ابعاد تغییراتی که از آن صحبت کردیم تا چه حد گسترده خواهد بود؟ نظرات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *