دانستنی ها

بیمه آیفون چیست و چه تفاوتی با گارانتی دارد؟

بیمه آیفون

 

به خاطر خیلی از چیزهایی که توسط گارانتی آیفون پشتیبانی نمی‌شود کاربران این گوشی‌های گران قیمت اخیرا رو به استفاده از بیمه گوشی آورده‌اند. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم بیمه گوشی را معرفی کنیم.

 

بیمه آیفون چیست؟

بیمه آیفون مثل بیمه همه گوشی‌های دیگر است. و بیمه گوشی کلا یک قرارداد بین مشتری و شرکت بیمه است. با این قرارداد شرکت بیمه تعهد می‌دهد که در قبال پرداخت هزینه‌ای مشخص در صورت بروز یک سری مشکلات (که در قرارداد ذکر می‌شود) به کاربر هزینه پرداخت کند. درست مثل بیمه چیزهای دیگر. مثلا بیمه خودرو!

مزیت های بیمه نسبت به گارانتی آیفون

خب می‌توان گفت که بیمه کردن گوشی مزیت‌های بسیاری نسبت به خرید گارانتی برایش دارد. در عوض هزینه بیمه کردن بیشتر است.

گارانتی تنها محدود به گوشی‌ های نو می‌شود. اما فرض کنید بخواهید گوشی آیفون خود را که دو سال پیش خریده‌اید بیمه کنید. هیچ اشکالی ندرد. شما این بیمه را می‌توانید سال به سال تمدید هم بکنید.

بیمه آیفون

بیمه آیفون

بیمه برخلاف گارانتی دزدیده شدن گوشی ایفون شما را هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد. البته این نکته باید در قرارداد ذکر شود. برخی از شرکت‌ های بیمه ممکن است برای این سرویس هزینه بیشتری از شما دریافت کنند. اما قبول کنید که ارزشش را دارد! مخصوصا اگر گوشی شما قیمتش ۱۰ میلیون به بالا باشد!

در بیمه کردن گوشی ایفون خیال‌تان راحت است که تمام خرابی‌های گوشی شما تحت پوشش قرار می‌گیرد. درست برخلاف گارانتی که با آب خوردن گوشی، افتادنش از دست کاربر و… شما هیچ خدماتی دریافت نمی‌کنید.

پس اگر از طرفداران گوشی های گران قیمت هستید برایتان به‌صرفه‌تر است که آن را بیمه کنید. اول از همه به خاطر اینکه گارانتی گوشی شما عملا به کارتان نمی‌آید. گوشی‌ های ایفون واقعا تا یکی دو سال اول هیچ اتفاقی برای‌شان نمی‌افتد! معمولا از سال اول به بعد است که شما با گوشی آیفون خود به مشکل برمی‌خورید. یعنی درست زمانی که دیگر گارانتی‌اش به پایان رسیده است. دوم اینکه در صورتی که مشکلی برای گوشی ایفون شما پیش بیاید هزینه تعمیرش بسیار بالا خواهد بود و تنها در صورتی که مشمول یک سری شرایط باشد (آن هم فقط در سال اول) تحت پوشش گارانتی است. پس همان بهتر که گوشی آیفون خود را بیمه کنید.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: ایراد فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس (مشکلا IC Sound)

بهترین نمایندگی بیمه آیفون

در زمینه بیمه کردن موبایل دو بیمه پارسیان و سامان حامی جزو بیمه‌های مطرح هستند. شما برای شناسایی بهترین بیمه برای گوشی آیفون خود باید این دو شرکت و سایر گزینه‌های پیش روی خود را بررسی کنید و در مورد ملاک‌هایی چون خدمات شرکت، نظرات مشتریان شرکت بیمه مدنظر، توانگری مالی آن شرکت و… اطلاع کسب کنید.

به نظر شما بهترین بیمه برای گوشی آیفون چه بیمه‌ای است؟ آیا شما تجربه‌ای در استفاده از بیمه گوشی داشته‌اید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *