دانستنی ها

با باتری سرفیس چگونه رفتار کنیم؟

باتری سرفیس

 

آیا می‌دانید مایکروسافت برای دستگاه‌های جدید سرفیس مثل سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۲۰۱۷، سرفیس بوک و سرفیس لپ تاپ ادعا کرده که آن‌ها می‌توانند بیش از ۱۰ ساعت برای کارهای مختلف شارژ داشته باشند؟ چه چیزی بهتر از این برای یک باتری وجود دارد؟ حالا بیایید ببینیم با این باتری های نازنین باید چگونه رفتار کنیم و چه ترفندهایی برای استفاده از این باتری ها وجود دارد؟

 

افزایش شارژدهی باتری سرفیس با غیرفعال کردن کورتانا

کورتانا (Cortana) دستیار صوتی شما در ویندوز ۱۰ در سرفیس است و برق زیادی می‌خورد! پس اگر اصلا اهل استفاده از آن نیستید به تنظیماتش بروید و آن را کاملا غیر فعال کنید یا عبارت msc را در استارت تایپ کنید، به آدرس Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Search بروید و روی Allow Cortana بزنید. حال می‌توانید گزینه Disabled و بعد هم OK را انتخاب کنید تا کورتانا غیر فعال شود.

باتری سرفیس

سرفیس

برنامه های استارت آپ را حذف کنید

این برنامه‌ها همه برنامه‌هایی هستند که هنگام بالا آمدن سیستم شروع به اجرا شدن می‌کنند و در بسیاری مواقع شما اصلا متوجه آن‌ها نیستید، اما به خاطرشان عمر باتری و سرعت سرفیس شما کاهش می‌یابد. برای حذف این برنامه‌ها باید به Task Manager بروید و در نوار Start-up اگر برنامه‌ای می‌بینید که به آن نیازی ندارید غیرفعالش کنید.

استفاده از ابزار مایکروسافت برای مدیریت باتری سرفیس

خود مایکروسافت هم ابزار خوبی برای مدیریت باتری دارد: power plan. تمامی دستگاه‌های ویندوزی به طوری پیش فرض رو power planی تنظیم هستند که Balanced نام دارد و تنها می‌شود تغییرات کوچکی در آن داد. اما یک power plan اختصاصی هم برای سرفیس وجود دارد که می‌توانید با تایپ کردن عبارت regedit در منوی استارت و رفتن به منوی تغییرات رجیستری به آن دسترسی داشته باشید. شما باید پس از رفتن به این منو به زیرشاخه  KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power بروید و روی  CsEnabled دو بار کلیک کنید. وقتی ارزش آن را از ۰ به ۱ تغییر دادید و روی OK زدید دیگر power plan سرفیس شما قابل تغییر می‌شود.

اما صبر کنید… شما باید یک پارو پلن جدید بسازید. پس سرفیس خود را ری استارت کنید و دوباره سری به Power Options بزنید (روی آیکون باتری در سمت راست تسک بار بزنید.) تا بتوانید سخت افزارهایی که استفاده چندانی از آن‌ها ندارید را غیرفعال کنید یا حتی یک پاور پلن جدید برای سرفیس خود بسازید. البته بعد از ساختن این پاور پلن دستگاه شما هنوز نمی‌داند که باید از آن استفاده کند. پس به CMD بروید و دستور powercfg –lis را اجرا کنید تا بتوانید پاور پلن جدید را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که به جز ابزار رسمی مایکروسافت اپلیکیشن های مدیریت باتری خوبی هم برای شما وجود دارد مثل BatteryBar که به شما نرخ خالی شدن شارژ در واحد میلی وات را می‌گوید و زمان کارکرد باتری را دقیق‌تر تخمین می‌زند.

 وای فای را هنگامی که استفاده نمی‌کنید یا زمان اسلیپ خاموش کنید.

بله تمامی دستگاه‌ های سرفیس وقتی به شبکه بی سیم یا وای فای متصل هستند، اگر اسلیپ شوند همچنان به آن شبکه متصل می‌مانند و همین باعث اتلاف انرژی بسیاری می‌شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد شما می‌توانید به Settings > System > Power & sleep بروید و حالت Network connection را که روی Always است تغییر دهید. بهتر است که به آن تایم بدهید که در صورت چه مقدار عدم استفاده خاموش شود.

به این ترتیب شما می‌توانید استفاده بهتری از باتری سرفیس خود داشته باشید. شما چه راهکارهای دیگری برای بهره‌وری بیشتر باتری های سرفیس می‌دانید؟ پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “با باتری سرفیس چگونه رفتار کنیم؟

  1. بازتاب: اولین اقدام پس از خرید یک سرفیس! هر سرفیس چه لوازمی در جعبه‌اش دارد؟| خدمات ناوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *