دانستنی ها

اطلاعات مفید درباره ی دستگاه سرفیس گو

سرفیس گو

 

سرفیس گو مایکروسافت، تبلت جداشدنی جدید و ارزان قیمت مایکروسافت با هزینه کمتر است که ظاهراً می تواند مفاهیم مرتبط با رایانه های کم قیمت را دوباره تعریف کند. اخبارمختصر در اینباره بسیار ساده بود: یک دستگاه کوچکتر و سبک تر تهیه شده است که تمام تجربه فوق العاده مربوط به تعریف سطح مایکروسافت Surface Pro را داشته باشد، اما تقریباً نیمی از هزینه آن را برای داشتن این دستگاه خواهید پرداخت. برای انجام این کار مایکروسافت مجبور شد قسمت هایی را قطع کند که بزرگترین آن پردازنده است که با ترکیب Intel Core و عملکرد کم پنتیوم گلد وارد بازار شده است.

اما از خارج مشخص نیست که این پس اندازها در کجا انجام شده اند. این مدل همان بدنه ی منیزیم جامد Pro است که اکنون دارای حاشیه هایی کمی گردتر شده است. سرفیس گو هنوز ادارای یک پایه ی محکم و تاشو در قسمت عقب است که دارای توان حرکتی 165 درجه ای می باشد، دکمه ها  محکم ومقاوم ساخته شده اند و دوربین ها نیز یکسان هستند.

 

دستگاه Surface Go

حتی صفحه نمایش این محصول نیز عالی است: ممکن است دارای وضوح پایین تر از Surface Pro باشد اما با اندازه 10 اینچ کوچکتر نیز است و باعث می شود با زوایای دید عالی به نظر برسد. و بلندگوهای جلویی دارد و از Surface Pen نیز پشتیبانی می کند، اما دارای Surface Dial بر روی صفحه نمایش نیست. در کل به نظر می رسد، سرفیس گو عضو کوچکتر خانواده ی Surface Pro باشد، و این تقریباً نکته ی اصلی درباره ی این دستگاه است. Go یک سطح کوچکتر و قابل حمل با همان تجربه برتر است.

خارج از جعبه، Surface Go دارای ویندوز 10 در حالت S است، که آخرین نسخه قفل شده مایکروسافت از سیستم عامل مخصوصش است. به جای اینکه نسخه ویندوز کاملاً متفاوت با دیگر دستگاه ها باشد، همانطور که در مورد ویندوز 10 کوتاه مدت وجود داشت، “S مدل” جدید همانطور که از نام آن پیداست، فقط حالت نردیکی از ویندوز را ارائه می دهد که شما نصب کرده اید.

سرفیس گو

مایکروسافت سرفیس گو

در حالت S فقط می توانید از Microsoft Edge با جستجوی بینگ و برنامه های نصب شده از فروشگاه مایکروسافت استفاده کنید. به آرامی اکثر برنامه های کلیدی از طریق فروشگاه مایکروسافت توزیع شده است، که به روزرسانی های اتوماتیک را برای شما ارائه می دهد، بنابراین از بسیاری جهات تجربه بهتری نسبت به روش قدیمی نصب برنامه ها است. بزرگترین مسئله ی سرفیس گو، Edge است که هنوز قادر به جایگزینی کامل Google Chrome یا Firefox نیست. غالباً دچار مشکل می شود، قطع می شود و تصادف می کند، و قادر به تغییر موتور جستجوی پیش فرض نیست – Bing قطعا به اندازه کافی مناسب جایگزینی با Google نیست.

به بسیاری از خدمات از طریق مرورگر Surface Go قابل برقراری هستند که از بین آن ها می توان به تماشای تلویزیون اشاره کرد، اما این بدان معنی است که شما نمی توانید آنها را در رفت و آمد ها و به صورت آنلاین استفاده کنید. یکی از مشکلات دستگاه های سرفیس نبود لوازم جانبی آن ها در بازار است که گروه ناوک سرویس با ارائه ی انواع قطعات این دستگاه ها این مشکل را حل کرده است.

منبع: theguardian.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *