دانستنی ها

آموزش گام ب گام پرینت فایل با گوشی و تبلت اندروید

پرینت فایل با گوشی و تبلت اندروید

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که برای خواندن فایل های نوشتاری و اسناد از گوشی یا تبلت استفاده می کنید، حتما در صورتی که تصمیم به پرینت فایل و یا عکسی گرفته اید به این فکر افتاده اید که کاش میتوانستید با استفاده از تلفن همراهتان این کار را انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش گام به گام نحوه پرینت فایل ها با استفاده از گوشی یا تبلت اندروید بپردازیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی هرگونه احساس نیاز به یک فناوری خاص، پس از مدت کوتاهی عملی و وارد بازار مصرف خواهد شد. چاپ فایل با استفاده از گوشی نیز یکی از نیازهای کاربردی است که از این قضیه مستثنی نبوده و شما می توانید به راحتی فایل های خود را به روی کاغذ بیاورید. اما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟

اولین چیزی که احتیاج دارید پرینتری است که از اتصالات بیسیم پشتیبانی کند. چندی پیش برای این کار باید نرم افزار گوگل کلود پرینت را روی تلفن همراهتان نصب میکردید و فایل مورد نظر را با پرینتر به اشتراک میگذاشتید. اما امروزه نرم افزارهای زیادی برای ارتباط مستقیم و چاپ کردن توسط گوشی و تبلت موجود میباشند.

نحوه ی پرینت فایل با استفاده از گوشی یا تبلت

همانطور که گفته شد شما امروزه میتوانید با استفاده از نرم افزارهای جدید بطور مستقیم با دستگاه چاپگر ارتباط برقرار کرده و فایل مورد نظر را چاپ نمایید. با توجه به متنوع بودن و تعدد این نرم افزارها از ارائه نحوه ی کار با  تک تک آنها معذوریم اما بطور کلی پیدا کردن گزینه ی پرینت در منوی اصلی این نرم افزارها کار سختی نبوده و میتوانید آن را مشاهده کنید.

نحوه ی پرینت فایل با استفاده از گوشی یا تبلت

نحوه ی پرینت فایل با استفاده از گوشی یا تبلت

به عنوان مثال برای چاپ عکس­ها میتوانید گزینه پرینت را با زدن بر روی سه نقطه بالای صفحه بیابید. با لمس این گزینه قادر خواهید بود که در این مثال عکستان را با استفاده از نرم افزار گالری گوشی خود به طور مستقیم به دستگاه پرینتر برای چاپ ارسال نمایید.

برای چاپ فایل های اسنادی خود مثل ورد، اکسل و … نیز میتوانید از نرم افزارهایی که فایل ها را با آن باز و اجرا کردید بطور مستقیم استفاده کنید. برای این کار ابتدا نیاز است که فایل خود را باز کنید. سپس از منوی اصلی به دنبال گزینه Share & Export بوده و آن را لمس کنید. در نهایت نیز بر روی گزینه ی Print ضربه بزنید. با این کار نرم افزار گوگل کلود پرینت اجرا شده و پیش نمایشی از صفحه ای که قصد چاپ آن دارید را نشان میدهد. شما میتوانید تنظیماتی را برای پرینت کردن از جمله تعداد صفحات، اندازه پرینت و غیره را در این قسمت اعمال کنید.

پرینت فایل با استفاده از گوشی

پس از این مرحله نیاز است تا پرینتر مورد نظر خود را از لیست پرینترهای موجود به منظور چاپ فایل ها انتخاب کرده و فایل خروجی خود را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که نحوه ی پرینت فایل با استفاده از گوشی یا تبلت بسته به نرم افزار مورد استفاده متفاوت است ولی روند کار به همین صورت میباشد.

آیا تا به حال با استفاده از گوشی یا تبلت اندرویدی عملیات پرینت را انجام داده اید؟ چه نرم افزارهایی را برای انجام این کار می شناسید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را از قسمت نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

خدمات ناوک متخصص در امر تعمیرات لپ تاپ٬ تعمیرات اپل و خدمات نرم افزاری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “آموزش گام ب گام پرینت فایل با گوشی و تبلت اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *