دانستنی ها

چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟

ردیابی گوشی اندروید

چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟

قطعا برای شما هم تا به حال موقعیتی پیش آمده که گوشی موبایل خود را گم کرده و به دنبال آن همه جای خانه را زیر و رو کرده باشید! همچنین بسیاری از ما در اطراف خود والدینی را دیده ایم که مدتی از فرزند خود بی خبر بوده و از گم شدن او نگران بوده­اند. چه راهی برای مقابله با این مشکلات وجود دارد؟ آیا می­دانید که می­توانید از تلفن همراه هوشمند به عنوان یک ردیاب استفاده کنید؟! دیگر نگران گم شدن عزیزان خود نباشید! در این مقاله قصد داریم تا یکی از راه­های ردیابی گوشی اندروید را به شما معرفی کرده و نحوه کار کردن با آن را آموزش دهیم.

ردیابی علمی است که نه تنها در صنایع گوناگون برای کاربردهای مختلف استفاده می شود، بلکه همواره دغدغه بسیاری از عموم مردم نیز بوده است. در زمان های قدیم که خبری از تلفن­های همراه هوشمند نبود، اگر شخصی به موبایلش پاسخ نمی­داد اطلاع یافتن از مکان او بسیار سخت و حتی غیر ممکن می­شد. اما امروزه با ظهور تلفن های همراه هوشمند امکانی فراهم شده تا اشخاص بتوانند با استفاده از موبایل از موقعیت مکانی یکدیگر با خبر شوند. در این مقاله با ناوک همراه شوید تا یکی از روش­های ردیابی گوشی اندروید را بیاموزید.

یافتن گوشی اندروید

چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟

ردیابی گوشی اندروید با استفاده از دیوایس منیجر (Device manager)

پیش نیاز: برای استفاده از این ابزار باید از قبل اکانت گوگل خود را بر روی تلفن همراهتان فعال کرده باشید. بنابراین همواره سعی کنید به محض خرید یک گوشی اندروید جیمیل خود را در آن وارد کنید. همچنین در هنگام ردیابی نیاز است که GPS موبایلی که قصد ردیابی آن را دارید روشن باشد.

حال برای شناسایی مکان گوشی فقط کافیست با استفاده از مرورگر وارد صفحه  Find My Device بشوید. به این منظور ابتدا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و مجوزهای این سرویس را تأیید کنید تا بتواند اطلاعات مکانی گوشی شما را جمع­آوری کند. سپس می­توانید محل دقیق گوشی هوشمند را بر روی نقشه گوگل مشاهده کنید. در این صفحه سه گزینه به شما نشان داده می­شود که می­توانید با توجه به مقصود خود آن­ها را انتخاب کنید. این گزینه ها عبارتند از:

پیدا کردن گوشی

چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟

Play Sound: با فعال کردن این گزینه یک هشدار صوتی توسط تلفن شما پخش خواهد شد؛ حتی اگر در حالت سایلنت باشد.

Lock: با فعال کردن این گزینه گوشی شما قفل خواهد شد. همچنین می­توانید یک پیغام به همراه یک شماره تلفن ارسال کنید تا بر روی صفحه نمایش گوشی نشان داده شود و از شخص یابنده بخواهید که با شما تماس بگیرد.

Erase: اگر این گزینه را فعال کنید تمامی اطلاعات موجود در گوشی شما حذف خواهد شد و دیگر هیچ شخصی قادر به سوء استفاده از آن­ها نخواهد بود.

خدمات ناوک متخصص در امر تعمیرات لپ تاپ٬ تعمیرات اپل و خدمات نرم افزاری.

نحوه عملکرد

چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟

در صفحه Find Your Phone می­توانید تمام دستگاه­هایی که اکانت گوگل شما روی آن­ها فعال است را ببینید و از محل هر کدام از آن­ها باخبر شوید. همچنین تنظیمات دیگری در این صفحه وجود دارد که عبارتند از:

  • Check recent security events: این گزینه تمامی تغییرات و درخواست­های قبلی برای ریست پسورد را نشان می­دهد.
  • Lock your phone: به بخش Lock در همین مقاله مراجعه کنید.
  • Try calling your phone: اگر شماره تلفن را فراموش کرده­اید با استفاده از این گزینه می­توانید به وسیله پیام رسان Hangout با گوشی تماس بگیرید و یا به لیست مخاطبان گوشی دسترسی پیدا کنید.
  • Sign out of Google on your phone: این گزینه به شما کمک می­کند تا گوشی گم شده را از حساب کاربری گوگل خود خارج کنید.
  • Erase your phone: به بخش Erase در همین مقاله مراجعه کنید.

برای آشنایی با نحوه ردیابی گوشی آیفون مقاله “چگونه با قابلیت find my iPhone کار کنیم؟”  را در سایت ناوک بخوانید.

لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟

  1. بازتاب: ناشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *