دانستنی ها

نشانه های خراب شدن رم چیست؟

نشانه های خراب شدن رم

 

دانستن نشانه های خرابی رم (RAM) از این جهت برای شما ضرورت دارد که با بالا رفتن عمر دستگاه‌ خود باز هم بتوانید به بهترین شکل آن را به بهره‌وری برسانید! گاهی کند شدن سیستم شما را به ستوه می‌آورد و ممکن است حتی دل‌تان بخواهد کلا دستگاه‌ خود را تعویض کنید. در حالی که شاید فقط با تعمیر یا تعویض رم از تصمیم خود منصرف شوید.

 

نشانه های خراب شدن رم

رم رایانه شما قطعه‌ای است که نرخ بالایی از تعمیرات و تعویض را به خود اختصاص داده است. بنابراین احتمال خراب شدنش را دور از ذهن ندانید. سیستم عامل و مرورگرهای اینترنتی شما بیشترین استفاده را از رم شما می‌کنند و خوب اجرا شدن اپلیکیشن های مختلف بستگی به خوب کار کردن رم دارد. پس خوب کار کردن رم شما خوب کار کردن کامپیوتر یا لپ تاپ شما را تضمین می‌کند. خراب شدن رم چند نشانه دارد که عبارتند از:

عدم شناسایی کارت گرافیک توسط کامپیوتر یا لپ تاپ

یکی از دلایل اصلی که کامپیوتر یا لپ تاپ شما کارت گرافیک را نمی‌شناسد خراب شدن رم است. البته شما باید تا قبلش به طور کامل کارت گرافیک خود را بررسی کنید و از سالم بودنش اطمینان حاصل کنید.

در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه کارت گرافیک لپ تاپ را تعویض کنیم؟ را بخوانید.

نشانه های خراب شدن رم

نشانه های خراب شدن رم

کاهش بازده سیستم

افت عملکرد لپ تاپ یا کامپیوتر شما چیزی است که به سادگی متوجهش می‌شوید: دیر اجرا شدن برنامه‌های سنگین یا نیمه سنگین مثل فتوشاپ یا مرورگرهای اینترنتی، دیر بوت شدن سیستم عامل و… اگر برای کاهش بازدهی رایانه خود نتوانید هیچ دلیل دیگری پیدا کنید این مشکل به احتمال زیاد به رم کامپیوتر شما برمی‌گردد.

خراب شدن فایل ها

اگر فایل هایی که قبلا به راحتی استفاده‌شان می‌کردید ناگهان خراب شده‌اند و دیگر نمی‌توانید آن‌ها را باز کنید بدانید که رم سیستم شما دارد ساختار هارد درایور شما را به انحطاط می‌برد و با پیش‌روی این مشکل روزی می‌رسد که دیگر ویندوزتان هم بوت نمی‌شود.

کرش کردن سیستم

تصورش را بکنید که یک اپلیکیشن را هر چند بار که باز می‌کنید دفعاتی را با صفحه آبی مرگ روبرو شوید. ممکن است در برخوردهای اول اپلیکیشن را مقصر بدانید. ولی اگر این صفحه آبی مرگ در برخورد با این اپلیکیشن گاهی می‌آید گاهی هم خیر پس دیگر تقصیر اپلیکیشن نیست، کوتاهی متوجه رم سیستم شماست.

درست نشان ندادن مقدار رم

وقتی در ویندوز به Control Panel می‌روید اگر به پنجره System بروید اعداد و ارقام حیاتی سیستم برای شما به نمایش درمی‌آیند که یکی از آن‌ها مقدار رم مورد استفاده سیستم شماست. در مک هم می‌توانید مقدار رم خود را از مسیر Apple > About This Mac چک کنید. بعد از دیدن این مقدار می‌توانید با جستوجوی مدل رایانه یا کامپیوتر خود در اینترنت بفهمید که رم رایانه شما باید واقعا چقدر باشد؟ اگر مقدار رم شما اشتباه نمایش داده می‌شود این نشانه خراب شدن رم شماست.

با این وجود با دانستن این نکات هنوز هم نمی‌توان در مورد خراب شدن رم کامیپوتر قضاوت قطعی کرد. یک روش دیگر که برای شما وجود دارد و با آن می‌توانید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را چک کنید تا از خراب شدن رم اطمینان حاصل کنید استفاده از تست خرابی رم است که در مطلب مربوطه آن را توضیح داده‌ایم.

شما خراب شدن یک رم را چگونه تشخیص می‌دهید؟ تجربه‌های خود در این زمینه را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “نشانه های خراب شدن رم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *