دانستنی ها

نحوه صحیح تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

 

آیا شما هم از دسته کاربران دستگاه های اپل هستید؟ آیا تا به حال تصمیم به تمیز کردن لوازم جانبی آن گرفته­اید؟ روش صحیح تمیز کردن ابزارهای دیجیتال و لوازم جانبی دستگاه های اپل چیست؟ چگونه لوازم جانبی دستگاه های اپل را تمیز کنیم که کوچک­ترین آسیبی به آن­ها نرسد؟

دستگاه های اپل از قبیل گوشی آیفون، آی­پد، مک بوک و … همواره طرفداران زیادی در میان دوستداران دستگاه های دیجیتال داشته­اند. لوازم جانبی دستگاه های اپل از قبیل کابل، شارژر، کیبورد، ماوس و …، در نسخه اصلی خود معمولا به رنگ سفید هستند. بنابراین به سرعت کثیف می­شوند و چون رنگ روشنی دارند کثیفی آن ها جلب توجه می­کند. به همین خاطر تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل دغدغه بسیاری از کاربران این شرکت است. افراد مختلف برای تمیز کردن این ابزارها از روش­های گوناگونی استفاده می­کنند که ممکن است به دلیل عدم آگاهی منجر به صدمه زدن به لوازم­شان شود. از طرفی دستگاه های اپل و همچنین لوازم جانبی آن­ها به ویژه در کشور ایران از قیمت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل استفاده از شیوه های مناسب برای تمیز کردن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید تا به حال افراد بسیاری را دیده باشید که از هزینه های سالانه خود برای لوازم جانبی دستگاه های اپل­شان گله داشته­اند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه صحیح تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

نکته اول: ابزارها

برای تمیز کردن دستگاه ها و لوازم جانبی بهتر است از ابزارهایی مانند گوش پاک­کن، پد الکلی، پارچه کتان، پارچه تمیز کننده صفحه نمایشگر، پارچه تمیز کننده عینک، نخ و یا خلال دندان استفاده کنید.

 

 

تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

نحوه صحیح تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

 

تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

 

نکته دوم: تمیز کردن کابل شارژر و سیم هندزفری؛

برای تمیز کردن کابل ها بهتر است از پد الکلی استفاده نمایید. دقت داشته باشید که در این هنگام از خم کردن کابل، یا محکم کشیدن آن جدا خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به قطعی کابل شود. این کار را در نهایت آرامش انجام دهید تا صدمه ای به سیم هندزفری یا کابل شارژر شما وارد نشود.

نکته سوم: تمیز کردن ماوس، کیبورد و ترک پد

در ابتدا ماوس را از سیستم جدا کرده و کیبورد را خاموش نمایید. سپس با استفاده از یک تکه پارچه کتان و یک مایع پاک کننده با آرامش تمیز کردن ماوس و کیبورد را آغاز کنید.

  • توجه کنید که مقدار مایع پاک کننده بسیار کم باشد. در حدی که پارچه نمناک شود نه اینکه مایع از آن چکه کند! زیرا ممکن است مایع پاک کننده به داخل ابزار نفوذ کرده و عملکرد آن را مختل کند.
  • برای پاک کردن سطح بین کلیدهای کیبورد می­توانید از گوش پاک­کن کمک بگیرید و در پایان ذرات اضافی را با استفاده از خلال دندان یا نخ دندان از بین دکمه ها بردارید.
  • دقت کنید که در صورت استفاده از خلال دندان بسیار محتاط عمل کنید. زیرا ممکن است باعث ایجاد خش بر روی ترک پد یا کیبورد و خرابی کلیدها شود.

تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

 

آیا شما راه های دیگری برای تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل می­شناسید؟ نظرات خود را با ما و کاربران سایت ناوک در میان بگذارید!

خدمات ناوک متخصص در امر تعمیرات لپ تاپ٬ تعمیرات اپل و خدمات نرم افزاری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *