دانستنی ها

مشخصات ارزان ترین سرفیس در میان سرفیس لپ تاپ ها

مشخصات ارزان ترین سرفیس در میان سرفیس لپ تاپ ها

 

آیا می‌دانید ارزان ترین سرفیس لپتاپ چه مشخصاتی دارد؟ آیا شما با هزینه‌ای که برای این لپ تاپ مایکروسافت صرف می‌کنید امکاناتی که نیازتان را برطرف کند دریافت می‌کنید؟  در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

اولین لپ تاپ از خانواده سرفیس، یک محصول متفاوت از سرفیس پرو و سرفیس بوک است که سرفیس لپتاپ نام دارد. این دستگاه امروز نسبت به دیگر اعضای خانواده سرفیس لپتاپ قیمت بهتری دارد و یک سرفیس ارزان محسوب می‌شود. برای همین خواستیم در این مقاله شما را با مشخصات آن بیشتر آشنا کنیم.

 

مشخصات سرفیس لپ تاپ ۱

  • سرفیس لپتاپ دستگاهی است که برخلاف سرفیس پرو پایه‌ای ندارد و نمایشگرش هم جدا نمی‌شود. این سرفیس می‌تواند بدون کمک به کیک استند تا ۱۶۵ درجه باز شود و ثبات خوبی هم در این زاویه و زوایای کمتر دارد. البته به شرط آنکه فقط با کیبورد کار کنید. چون اگر بخواهید صفحه لمسی لپ تاپ را (که می‌تواند تا ۱۰ لمس به طور همزمان دریافت کند.) لمس کنید از نداشتن کیک استند شاکی خواهید شد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: بررسی تبلت سرفیس پرو ۶ مایکروسافت

  • پردازنده سرفیس لپتاپ می‌تواند از مدل Core i5 7200U یا Core i7 7660U باشد. با هر یک از این پردازنده‌ها کاربر گزینه‌های مختلفی برای ظرفیت رم و حافظه خواهد داشت. نسخه پایه با پردازنده Core i5 ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه دارد.
مشخصات ارزان ترین سرفیس در میان سرفیس لپ تاپ ها

آیا می‌دانید ارزان ترین سرفیس لپ تاپ چه مشخصاتی دارد؟

  • وزن سرفیس لپتاپ ۱.۲۵ کیلوگرم است و مایکروسافت ادعا می‌کند که این دستگاه می‌تواند تا ۱۴.۵ ساعت شارژدهی داشته باشد. بدنه آن هم آلومینیومی و یک‌پارچه است. پوشش مات بدنه سرفیس طوری است که جای انگشت رویش نمی‌ماند.
  • پورت های سرفیس لپتاپ شامل یک پورت USB 3.0 نوع A، یک پورت مینی دیسپلی، یک جک ۳.۵ میلی‌متر و یک پورت انحصاری Surface Connect است که برای شارژ کردن دستگاه استفاده می‌شود.
  • کیبورد این سرفیس بسیار شبیه تایپ کاور سرفیس پرو است که ابعادی معادل ۲۷.۵ سانتی‌متر در ۱۰ سانتی متر دارد. در این کیبورد کاربر یک نور سفید پس‌زمینه‌ای سه مرحله‌ای خواهد داشت که به تایپ کردن در فضای کم نور و تاریک کمک می‌کند. تنها ایرادی که می‌توان به این کیبورد گرفت جنس پلاستیکی کلید‌هایش است.
  • به جز این‌ها چیزی که در کیبورد سرفیس جلب نظر می‌کند این است که به آن کلیدهای اختصاصی F1 و F2 برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش اضافه کرده‌اند و کلید پاور هم در گوشه سمت راست کیبورد در کنار دیگر کیبوردها دیده می‌شود.
  • این سرفیس هم مانند دیگر لپ تاپ های پریمیوم یک ترک پد با پوشش شیشه‌ای دارد. ابعاد ترک پد سرفیس لپ تاپ ۱۰.۵ در ۷ سانتی‌متر است. ترک پدی که می‌تواند تا ۵ لمس را به طور همزمان دریافت کند.
  • صفحه نمایش سرفیس لپتاپ ۱۳.۵ اینچی است و قابلیت پیکسل سنس دارد. روزولوشن این صفحه 2256 در 1504 و نسبت تصویر هم ۳.۲ است. نسبتی که برای طراحی، تولید محتوا و وب‌گردی خوب است اما هنگام دیدن فیلم توی ذوق می‌زند! نکته دیگر درباره صفحه نمایش این لپ تاپ مایکروسافت حداکثر روشنایی‌اش است که خصوصا هنگام کار کردن زیر نور مستقیم می‌تواند شما را راضی نگه دارد. حداقل روشنایی هم کاملا مناسب کار کردن در یک فضای تاریک است. ضمنا شما با این صفحه نمایش می‌توانید با سرفیس دایال و سرفیس پن هم کار کنید.
  • اسپیکرهای سرفیس لپتاپ استریو و ۲ واتی هستند که مایکروسافت برای‌شان نام Omnisonic را انتخاب کرده است. این اسپیکرها می‌توانند حجم صدای خوبی تولید کنند و نسبت اسپیکرهای به سرفیس پرو و سرفیس بوک عملکرد بهتری دارند.
  • سرفیس لپ تاپ فقط دوربین جلو دارد که 720 پیکسلی است. این دوربین می‌تواند با قابلیت Windows Hello چهره کاربر را تشخیص دهد.
  • سرفیس لپ تاپ با ویندوز ۱۰ اس عرضه شد. نسخه‌ای که می‌توانست فقط اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز را اجرا کند. اما دیری نپایید که محبوبیت این نسخه ویندوز رو به افول رفت و مایکروسافت مجبور شد سیستم عامل این لپ تاپ را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهد. حالا شما قبل از خرید ببینید که سرفیس لپ تاپ شما این ارتقا را دریافت کرده یا خیر.

شما درباره این لپ تاپ مایکروسافت چه نظری دارید؟ تجربیات و سوالا‌ت‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *