دانستنی ها

راهکارهایی برای افزایش عمر باتری های لپ تاپ

افزایش عمر باتری های لپ تاپ

 

باتری ها یکی از اساسی ترین تجهیزات لپ تاپ ها هستند. این قطعات وجه تفاوت اصلی لپ تاپ ها با رایانه های رومیزی هستند. بسیاری از جدیدترین لپ تاپ های قابل حمل باتری با قدرت کافی برای ماندگاری در کل روز دارند اما از آنجایی که بیشتر لپ تاپ های مدرن باتری های قابل جابجایی ندارند، تعویض باتری ها بسیار مشکل است. بنابراین برای افزایش عمر باتری ها راهکارهای مختلفی ارائه می شود. راهکارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر باتری لپ تاپ خود انجام دهید. برخی از شما ممکن است قبلاً انجام داده باشید یا درباره ی آن ها خوانده باشید، اما برخی دیگر هستند اکثر افراد درباره ی آن ها اطلاعی ندارند. در ادامه چند راهکار برای شما ارائه خواهد شد.

 

محافظت از laptop: کاهش نور صفحه

بیشترین میزان مصرف برق در بیشتر لپ تاپ ها به خاطر صفحه نمایش است. یا برای دقیق تر، نور پس زمینه صفحه نمایش. این همان چیزی است که شما را قادر می سازد رنگ ها را در صفحه LCD مشاهده کنید، و برخی از لپ تاپ های قدیمی دارای لامپ های فلورسنت با قدرت مصرفی بالا هستند. لپ تاپ های مدرن دارای چراغ های عقب LED هستند، اما حتی اینها از مقدار کمی انرژی استفاده می کنند. کم کردن روشنایی صفحه می تواند 30 دقیقه یا بیشتر به مدت زمان باتری شما اضافه کند. تقریباً تمام لپ تاپ ها برای تنظیم روشنایی دارای کلید های میانبر صفحه کلید هستند. به طور معمول، باید کلید Fn را نگه دارید و یکی از کلیدهای عملکرد را در ردیف بالا یا یکی از کلیدهای مکان نما فشار دهید. در هر صورت، معمولا این کلیدها با نمادهای خورشید برچسب خورده می شوند.

افزایش عمر باتری های لپ تاپ

روش های افزایش عمر باتری های لپ تاپ

نگهداری از laptop: تنظیمات

کلید افزایش عمر باتری های لپ تاپ در تنظیمات نهفته است. به طور پیش فرض، لپ تاپ شما ممکن است به جای Power Saver با تنظیمات «متعادل» Windows تنظیم شود. در کنترل پنل گزینه Power Options را جستجو کرده و بررسی کنید که Power Plan انتخاب شده است. فراموش نکنید که ویندوز بسته به اینکه در سیستم برق یا باتری کار کند، از تنظیمات قدرت و عملکرد مختلف استفاده می کند. شما باید یک گزینه صرفه جویی در باتری را پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید. اگر این گزینه وجود نداشت، روی “نمایش برنامه های اضافی” کلیک کنید. اگر هنوز گزینه ی موردنظر را پیدا نکردید، می توانید با کلیک روی تغییر تنظیمات برنامه در کنار  پروفایل، قدرت باتری را تنظیم کنید.

حفاظت از لپ تاپ: خاموش کردن بلوتوث و وای فای

اگر از تنظیمات استفاده نمی کنید، Wi-Fi و Bluetooth را غیرفعال کنید. هر دو می توانند از باتری استفاده کنند، بنابراین خاموش کردن آنها منطقی است. برای غیرفعال کردن Wi-Fi بیشتر لپ تاپ ها دارای سوئیچ یا کلید هستند، اما بلوتوث می تواند مشکل تر باشد. در لپ تاپ های قدیمی، برخی از تولید کنندگان برای فعال کردن یا غیرفعال کردن بلوتوث، ابزاری (که اغلب در منوی Start مشهود است) ارائه می دهند. اگر ویندوز 10 دارید،: کافیست Center Action (Win + A) را باز کنید و برای غیرفعال کردن آنها روی نمادهای Wi-Fi و Bluetooth کلیک کنید.

منبع: techadvisor.co.uk

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *