دانستنی ها

جیلبریک چیست؟ + مزایا و معایب جیلبریک

جیلبریک چیست

 

گوشی های اپل با سیستم عامل iOS محبوبیت زیادی میان کاربران خودشان دارند. ولی در کنار مزیت‌هایی که به کاربران عرضه می‌کنند محدودیت‌های زیادی هم به نسبت گوشی های دیگر و سیستم عامل های دیگر اعمال می‌کنند. به همین خاطر همزمان با عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ اولین جیلبریکرها هم متولد شدند! موجوداتی که خواستار آزادی عمل بیشتری روی گوشی های آیفون بودند و هستند. این موجودات با جیلبریک کردن اپل ها سیستم عامل ios را از صندلی قدرت پایین می‌کشند و کاربر می‌تواند کارهایی با گوشی اش بکند که قبلا نمی‌توانست انجام دهد!

بیایید با مفهوم جیلبریک کردن بیشتر آشنا شویم و ببینیم مزایا و معایب جیلبریک کردن چیست؟

 

جیلبریک کردن یعنی چه؟

همانطور که گفتیم کاربران آیفون محدودیت های زیادی دارند. مثلا همگی باید برای نصب اپلیکیشن های مختلف به اجبار از اپ استور اپل استفاده کنند. با جیلبریک کردن دیگر این محدودیت ها برداشته می‌شود و مثلا برای نصب اپلیکیشن های مختلف شما می‌توانید فقط فایل اپلیکیشن را از اینترنت دریافت و نصب کنید.

لازم به ذکر است که جیلبریک کردن با آنلاک کردن تفاوت دارد.

محدودیت هایی که می‌شود با آنلاک کردن آیفون دور زد متفاوت از محدودیت هایی است که سیستم عامل ios‌ به کاربران تحمیل می‌کند. مثلا شما برای استفاده از سیم کارت شرکتی که با کمپانی اپل قرارداد ندارد مجبور هستید اقدام به آنلاک کردن آیفون خود کنید و هیچ کاری هم به سیستم عامل گوشی خود ندارید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: گوشی های آیفون دوست یا دشمن؟

جیلبریک چیست

جیلبریک برای آی او اس

مزیت های جیلبریک کردن آیفون

  • با جیلبریک کردن آیفون می‌توانید از هرجایی که دل‌تان می‌خواهد اپلیکیشن نصب کنید. حتی بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی‌ های غیر رایگان و پولی را می‌توانید به صورت رایگان پیدا کنید و استفاده کنید.
  • به علاوه شما می‌توانید فضای آیفون خود را هر طور که دوست دارید بچینید و یک شخصی سازی درست و حسابی انجام دهید.
  • وقتی گوشی اپل خود را جیلبریک می‌کنید دیگر لزومی ندارد که حتما از اپلیکیشن های پیش فرض اپل استفاده کنید.
  • از همه جالب‌تر این است که با جیلبریک کردن آیفون دیگر می‌توانید از بلوتوث آیفون خود استفاده کنید و با آن فایل انتقال بدهید.

معایب جیلبریک کردن آیفون

  • وقتی آیفون خود را جیلبریک می‌کنید دیگر نمی‌توانید از امکانات گارانتی اپل استفاده کنید.
  • ضمنا با این کار امنیت گوشی شما تا حد زیادی پایین می‌آید چون دیگر توسط اهالی کوپرتینو حمایت نمی‌شوید.
  • وقتی گوشی خود را جیلبریک می‌کنید مصرف باتری آن خیلی بیشتر از حالت عادی می‌شود.
  • جیلبریک اپل شما فقط تا وقتی کار می‌کند که از همین سیستم عاملی که دارید استفاده کنید. وقتی iOS جدید منتشر می‌شود و شما سیستم عامل آیفون خود را آپدیت می‌کنید دیگر جیلبریک شما بی‌اعتبار می‌شود و باید منتظر جیلبریکرها باشید که برای این نسخه جدید ios جیلبریک منتشر کنند.

شما تاکنون گوشی اپل خود را جیلبریک کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای از این کار دارید؟ اگر می‌توانید به مزایا و معایبی که از آن گفتیم چیزی اضافه کنید مشتاق خواندنش هستیم! برای ما از طریق بخش نظرات سایت ناوک تجربه‌های‌تان را بگویید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *