دانستنی ها

تایپ کاور چیست؟ (آشنایی با کیبورد سرفیس)

تایپ کاور چیست

 

اگر یک سرفیس پرو داشته باشید برای تبدیل کردن آن به یک لپ تاپ باید یک تایپ کاور یا یک کیبورد سرفیس برایش خریداری کنید. این کیبورد می‌تواند به صورت مغناطیسی به سرفیس شما وصل شود و یک جور پوشش محافظی برای صفحه LCD سرفیس هم هست. پس به احتمال زیاد هر کسی که یک تبلت سرفیس دارد به داشتن یک تایپ کاور هم فکر می‌کند. بیایید با این سخت افزار آشنا شویم.

 

تایپ کاور برای سرفیس (سرفیس پرو و تبلت های مایکروسافت)

در میان تایپ کاورهای مایکروسافت تنوع چندانی وجود ندارد و همه آن‌ها از نظر صفحه کلید استاندارد، تاچ پد لمسی و کلیدهای میانبر مثل هم هستند فقط از نظر رنگبندی و ظاهری با هم فرق دارند. ضمنا بعضی از تایپ کاورها را می‌شود شیب‌دار کرد تا کاربر هنگام تایپ کردن حس راحتی بیشتری داشته باشد.

 وقتی می‌گوییم اتصال تایپ کاور و سرفیس مغناطیسی است یعنی کافی است این دو وسیله را به هم نزدیک کنید تا همدیگر را جذب کنند! برای جدا کردن‌شان هم کافی است این دو را از هم دور کنید.

تایپ کاورها را می‌توان به پشت سرفیس خم کرد. به این ترتیب گاهی واقعا نیازی به جدا کردن‌شان از دستگاه هم نیست و می‌شود با وجود اتصال تایپ کاور یک تبلت هم داشت. البته کلیدهای این صفحه کلید در این حالت کار نمي‌کنند. پس خیال کاربر راحت است که با این کار اگر کلیدی هم فشرده شود اتفاقی نخواهد افتاد.

‘برای خرید کیبورد سرفیس کلیک نمایید’

تایپ کاور چیست

تایپ کاور چیست

وقتی که تایپ کاور به دستگاه سرفیس شما متصل است می‌توانید با دستگاه‌تان دقیقا مثل یک لپ تاپ برخورد کنید. یعنی مثلا آن را درست مثل یک لپ تاپ ببندید. در چنین حالتی صفحه نمایش دستگاه سرفیس شما خاموش می‌شود و دستگاه به حالت sleep   می‌رود. برای روشن شدن مجدد سرفیس هم کافی است آن را باز کنید و دکمه پاور را بزنید.

البته اینکه دستگاه با بسته شدن خاموش شود به تناسب تایپ کاور و دستگاه سرفیس شما بستگی دارد. دستگاه شما تنها زمانی خاموش می‌شود که این تایپ کاور دقیقا اندازه سرفیس باشد.

شما در تایپ کاور یک تاچ پد هم خواهید داشت و این تاچ پد دکمه‌های راست کلیک و چپ کلیک دارد.

 یک سری کلیدهای میانبر هم در تایپ کاور وجود دارد که برای کارهای رایجی مثل پخش صوتی، تصویری، جستوجو و… استفاده می‌شود و ممکن است بسته به تایپ کاوری که می‌خرید متفاوت باشند.

شما از تایپ کاورهای مایکروسافت که برای سرفیس ها ساخته شده‌اند چه می‌دانید؟ آیا تجربه‌ای در زمینه استفاده از تایپ کاور دارید؟ تجربیات و سوالات‌ خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست